Å, så var sånn det var å være gravid ja...

Spinnelill

Forumet er livet
❤️ Februarskattene 2019 ❤️
JuniJubel2021
Juligull2021
Septemberlykke 2024
Hei! Putter inn et lite innlegg om alle overraskelsene som dukker opp som førstegangsgravid. Trodde selv jeg hadde planlagt perfekt med første trimester under et forskningsopphold i utlandet, da laben her er tusen ganger mer fostervennlig enn den hjemme. Og det er jo bra, for mini. Det jeg ikke hadde tenkt på var alt det ekstra som skjer med min kropp :p visste jo om kvalmen, og tenkte "det går så fint atte!" (Ikke kjempebra) men så kom magesmerter (hæ!??), ekstrem trøtthet (er det også en ting?) og tusen og en bekymringer for mini som jeg ikke trodde jeg skulle ha fra før av. Her forventes det litt at man jobber 9-10 timer om dagen, pluss helger, men det er jo totalt uaktuelt nå. Nå er det maks 8 timer jobb, og leggetid 20:00 :p noen flere enn meg som hadde gjort litt lite lesing på forhånd og fikk seg noen overraskelser?

Ja, så absolutt! I første svangerskap så gikk første 12 uker til soving. Jeg klarte så vidt å komme meg opp til jobb, og ellers sov jeg. Mannen min vekte meg for å få i meg mat.

Ja, går på masterstudie og jobber i butikk ved siden av. Det tar på å få med seg alle forelesninger, gjøre innleveringer og jobbe... Konstant trøtt (og ukonsentrert) :P

Jeg venter nr 3, og tok meg selv i å tenke i dag: det var sånn det var å være gravid ja! Så ekstremt trøtt og tung i kroppen! Hadde helt glemt hvor trøtt man er første trimester :confused: man glemmer fort gitt ;)

Ja, går på masterstudie og jobber i butikk ved siden av. Det tar på å få med seg alle forelesninger, gjøre innleveringer og jobbe... Konstant trøtt (og ukonsentrert) :p

Å himmel! Jeg klarte ikke å jobbe ved siden av studiene uten å väre gravid en gnag jeg :P

Jeg venter nr 3, og tok meg selv i å tenke i dag: det var sånn det var å være gravid ja! Så ekstremt trøtt og tung i kroppen! Hadde helt glemt hvor trøtt man er første trimester :confused: man glemmer fort gitt ;)

Må begynne å skrive en graviddagbok eller noe, så kanskje jeg ikke overvurderer egne evner ved neste svangerskap også.

Å himmel! Jeg klarte ikke å jobbe ved siden av studiene uten å väre gravid en gnag jeg :P
Hehe, det er til tider slitsomt. Men har trappet ned på jobbingen nå som jeg begynte på master. På bachelornivå så behøvde jeg ikke jobbe så mye med pensum for å få gode karakterer, så da jobbet jeg ikke mer med skolen enn jeg måtte :P

Hehe... ja.. Her er 2 er på vei og mor er TRØTT!

Vi driver for oss selv så uka mi består av 40-46 timers uke. Mange dager med 10 timers vakter.
Men det som er uvant nå er at når jeg kommer hjem og skal slappe av.... HAHAHA, slappe av sa du.. Mowgli er 9.5 mnd nå og her går ting i ræserfart. Han er sliten mot slutten av dagen han også og greit sutrete. Så da må mor sette seg selv til side, puste med magen og tenke at snart er han 18 år og flytter ut. Hvordan kan vi kose oss nå før han skal legge seg.

Å glede seg til å komme hjem fra jobb og slappe av på sofaen/senga foran tven. Det savner jeg fra første graviditet, jeg bare visste det ikke før nå. Hehe

Veldig sliten, uvel, zoombie. Måtte be om 20 prc sykmelding nå. For noen virker det gå så greit som bare det. Jeg kjenner meg ikke i vater!

Veldig sliten, uvel, zoombie. Måtte be om 20 prc sykmelding nå. For noen virker det gå så greit som bare det. Jeg kjenner meg ikke i vater!

Samme her. Tenkte spørre etter sykmelding neste gang jeg må være hjemme med kvalme. Trøtt som en dupp og alt annet blir nedprioritert, til sambos store fortvilelse. Kun for at jeg skal orke å jobbe fullt.

Back
Topp