Å så slitsomt....

tingeling1

Forumet er livet
Tuva spiser og spiser, men ser ikke ut til å bli mett. Hun vil bare ha mer og mer, og blir helt gal til slutt. Hvis hun ikke får pupp ligger hun bare å skriker, men nå har jeg ikke mer melk igjen... Og smokk er ikke bra nok. Skjønner ikke at hun fortsatt kan være sulten!!???!!! Å, jeg er så sliten....

gi a litt erstatning om kvelden det pleier å mette en liten mage...[:D]
oxo pupper du om dagen..

Enig med becca, gi mme det hjelper og dere får en god natt søvn. Vesla mi får bare mme og hun er glad jente.

ORIGINAL: Minimeg

Vi måtte ty til flaska før Andreas var 1 uke.

Ammer først, for å opprettholde melka, og gir mme om det ikke er nok.

Har fulgt Monicolas oppskrift på å øke melkemengden, og drikker ammete. Begge deler anbefales.

Oppskrift: Bv viktigste tråder, under generell forumet, på toppen.
Ammete: Fås kjøpt på helsekost. Kloster ammete. 2 kopper daglig.
Etter å ha gjort dette har jeg mer melk, og Andreas trenger bare mme i tillegg på kvelden stort sett.[:D] Og da sover han jo så godt.....

Ellers er det ikke nederlag å gi flaske. Jeg har iallefall en veldig rolig og fornøyd gutt. Og da får han jo nok mat....

Har det pågått lenge da? For om det er i dag kan hun jo ha økedag? Da blir det bedre snart.

Men husk, om du fortsatt vil amme, må du legge henne til først, så du ikke mister melka.

Lykke til!

Har jo tenkt på det at hun kanskje ikke får nok melk.... Men jeg har jo mer enn nok på dagtid. Hvorfor blir det sånn om kvelden da tro??? Hun har vært sånn noen netter nå. Jeg vil jo gjerne fortsette å amme, og tenker at det er dumt å begynne med erstatning, men hvis dere har fått det til å funke kan det jo være at jeg prøver det.... Får se det litt an...

Hei, har det nesten som deg. Hu spiser og sovner med en gang om nettene ( heldigvis for da får mammaen sove[:D]), dagene går greit, men på kveldene stresser hu veldig og gråter og virker supersint på puppen min. Så jeg trodde at da var det tomt for melk, men så sa jordmor at mange barn har en urolig periode i løpet av dagen, og så lenge hun legger på seg så er det jo greit.

ORIGINAL: lillevenn

Hei, har det nesten som deg. Hu spiser og sovner med en gang om nettene ( heldigvis for da får mammaen sove[:D]), dagene går greit, men på kveldene stresser hu veldig og gråter og virker supersint på puppen min. Så jeg trodde at da var det tomt for melk, men så sa jordmor at mange barn har en urolig periode i løpet av dagen, og så lenge hun legger på seg så er det jo greit.

Jeg har det akkurat sånn også. Han spiser mye oftere på kveldstid og sovner når jeg legger han.

ORIGINAL: Minimeg

Andreas var også mer urolig på  kvelden, men ikke nå når han får flakse. Så her var det på grunn av maten at han var så urolig ja.  Det virker som om han spiser seg opp til kvelds, for å sove lenge på natta. Han sover ca 7 timer før han får mat neste gang etter legging.[:D]

Samme her og. De siste dagene har han sovet rundt 7 timer etter kveldsmatingen, men jeg gir ikke flaske da, han kaster bare opp av MME så her blir det bare pupp til jeg finner på noe annet.

Generelt er det mindre melk på kveldene ja. Men barna er generelt mer utilpass på kveldene også, uten at det nødvendigvis har med for lite melk å gjøre. Men du kan jo teste? Tilby ei flaske mme etter at du har gitt henne pupp og se om hun vil ha? Selv gav jeg alltid storesøster ei flaske mme i 23-tida på kvelden fra ca. 2 mnd-alder.
Håper dere finner ut av det. Man blir sliten av å føle at man ikke strekker til... Og om smokken ikke duger kan det jo være at andre smokker hjelper? Hva med lillefingeren?

Men som sagt - de fleste barn HAR en urolig periode på kvelden...

Molsy: dersom han kaster opp MME kan du jo prøve andre melkesorter? Hipp feks. Det kan jo også være at han spiser altfor mye og for fort av flaske, sånn at det er årsaken til at det kommer opp igjen. Tviler egentlig på at barna blir uvel og kaster opp av selve morsmelkerstatninga...

Er det samme her Tingeling1.. men det har bedret seg mye den siste uka. I går kveld slapp jeg puppe fra 9-01. UTROLIG![:D]

ORIGINAL: ton

Molsy: dersom han kaster opp MME kan du jo prøve andre melkesorter? Hipp feks. Det kan jo også være at han spiser altfor mye og for fort av flaske, sånn at det er årsaken til at det kommer opp igjen. Tviler egentlig på at barna blir uvel og kaster opp av selve morsmelkerstatninga...

Har prøvd 3 forskjellige merker, Hipp, Nan og Collett. Han kaster ikke opp rett etter han spiser, men først 10-12 timer etterpå. Han kaster ikke opp hvis jeg gir ham MM på flaske, så det virker bare som han ikke tåler MME liksom.
Skal spøre helsesøstra om det er mulig å få blåresept på MME uten laktose, kanskje han ikke tåler de laktosebaserte erstatningene. Ikke vet jeg.

Back
Topp