Å regne uker...

BflyW

Elsker forumet
Jeg var på UL i dag (wow!!!) og da regnet gynokologen uker.

Her på babyverden får jeg beskjed om (når jeg har lagt inn siste mens etc) at jeg er 10 uker, 2 dager,
Mens Gynokologen sa 11 uker 1 dag (Jeg bommet litt på mens dato og sa en dag senere til gyn enn jeg har lagt inn her).

Hva er riktig, 10+2 eller 11+2?
Jeg har alltid tenkt at jeg er 10+2, ergo i 11 uke, men det er jo ikke det samme som 11 + 2...

Og ang 12 uker... Her på babyverden får jeg oppgitt at faren for SA avtar 15 januar (12 uker) etter babyverden vil det da være 11 + 7, mens etter gyn vil det være 12 + 7.

Etter gynokologens regning blir jo da siste mens første dag 1 + 0, dagen etter 1 + 1 etc... Er det virkelig sånn man regner?

Jeg blir litt forvirret med tanke på hvor langt jeg skal si jeg er på vei...

Dette ble kanskje litt rotete!

Nei, hun regnet ikke uker etter strl på barn, men etter siste mens dag og sa da 11 uker 2 dager, mens babyverden sier 10 uker 2 dager etter siste mens dag...

UL termin vil jeg ikke få før uke 19 (da jeg er satt opp til UL på sykehuset)

Jeg bestilte time hos gynekologen på samme legesenteret som legen min (Privat legesenter), men legen tok ikke ul eller gyn undersøkelse på meg på de timene jeg har vært der før....

LYKKE TIL!
Det var bare en hos meg, og jeg var ganske lettet....

jeg ville stolt på mens termin foreløpig.forster vokser forskjellig så tidlig så da ville jeg heller stolt på ul du får i uke 18(eller noe sånt)når babyen er større å har mer riktig str.[:)]

Kan hende hun bare sa feil ja, min jordmor sa at jeg var kommet en uke kortere etter mens tremin, og babyverden. Jeg prøvde å spørre ho da, om ho var helt sikker, men ho skjønte ikke at ho hadde regnet feil...Men kontrollen etter, så rettet ho det opp selv.[;)]

Back
Topp