Å prøve igjen etter å ha mistet

Hirka

Gift med forumet
Junilykke2018
Septemberlykke 2021
hei! 31 august fikk jeg blødning og påvist at fosteret hadde sluttet å utvikle seg ca to uker tidligere - ca i uke 7. Kroppen støtet ut alt (tror jeg) den kvelden og natten. Så har jeg noen spørsmål: 1) vi ønsker å prøve igjen så snart som mulig, og gynekolog sa at det bare var å begynne så snart jeg sluttet å blø. Men ser andre anbefaler å vente til etter neste mens? Hva er riktig og hvorfor? 2) slutter kroppen å produsere HCG i det fosteret dør, eller når kroppen støter det ut? 3) dette var første gang jeg var gravid og vi ble gravide veldig raskt. Jeg var gravid på riktig sted i livmor også. Jeg er 28 år og alt ser bra ut på ultralyd av livmor og eggstokker og eggledere. Leser forskjellige ting vedrørende om det et større sjanse for at jeg mister igjen eller ikke?
Tusen takk for svar! Hilsen ei som er blitt litt nervøs...
 
Hei!

Dette er spørsmål det ikke er lett å svare på. Ja de lærdes strides, du har rett de sier forskjellig i forhold til når en kan prøve igjen. Når mensen kommer tilbake kan også variere, så hva skal man forholde seg til da? Mye går på at tanken er at kroppen skal ha kommet tilbake til normalen. Noen blir gravide igjen med en gang før første menstrasjon, ikke for man har prøv men rett og slett tilfeldighet - som har ført til fine svangerskap.

Årsakene til spontanabort er jo mange, og er et tema det blir snakket for lite om dessverre, for det er tøft å miste, samt at det skaper mange spørsmål en ikke får svar på.

Vent til blødningen har stoppet, kos dere prøv å ikke stress. Hvis du havner i den situasjon at du mister tre ganger ta kontakt med legen, de kan henvise dere til utredning for å evt finne årsak.

Masse lykke til!
 
Back
Topp