Å planlegge bryllup

Bonia

Elsker forumet
Er det en side eller forum dere som planlegger bryllups anvender?
Har to år på meg i planlegging, men tenkte å begynne i det små etterhvert, og trenger gode tips- Spesielt med bryllups budsjett osv

Det finnes en milliooon sonne sider, bryllupsweb for eksempel!

Google planlegge bryllup så kommer det mange treff på det (har ikke lov å linke til andre forum her:P)

Jeg har halvannet år på meg til å planlegge, har begynt å google litt og skissere gjestelista og snakke om farger osv. Jeg har kjøpt en bok som heter vårt bryllup, den ser fin ut til å bruke som oversiktsbok ettersom planene begynner å ta form.

DET ER FEM UKER TIL JEG SKAL GIFTE MEG?!....

Utbrudd..:D 

Jeg har planlagt siden juli ifjor, og det jeg kan anbefale deg er å få i boks farger, kirke og grunnleggende plan snarest. Når fargene er i boks, så går mye av seg selv, invitasjoner, bordpynt, og slik faller på plass.

Bestill frisør tidlig, og begynn å kikke på dekorasjoner, hvordan vil dere ha bordpynten? Snakk med blomsterforretninger om blomster som er i sesong, og hva som er lettest å få tak i (easy access - billigere), 

Først og fremst vil jeg råde deg til å sette deg ned og skrive en stikkordliste. skriv ned ALT som skal ordnes, og små stikkord til hva du tenker, og litt prisforslag, hva er maxpris på de forskjellige tingene? Hvilken meny har dere lyst på? treretters, buffet, tapas, mulighetene er uendelige!

Gaveoppakkere er også lurt å ha. Har du noen søskenbarn som kan ta på seg jobben? Det er noe som kan være greit å slippe selv. Da åpner de pakkene, skriver ned hva dere får, og hvem dere får det fra, det kan også være lurt med små klisterlapper slik at de kan henge nummer på gaven, og skrive ned nummer, og gavegiver i en bok. 

Det å planlegge et bryllup kan bli den mest spennende tiden i ditt liv (sånn, utenom barna da!), og selv om det er EKTESKAPET som teller, så betyr ikke det at dere ikke kan ha et heidundrende party!

(Anbefaler å ansette "dagsfotograf".. Vi har ansett ei som skal følge oss fra min frisørtime, til etter kakekutting på kvelden. På den måten bevarer du minner du kanskje ikke husker selv i ettertid).

Tusen takk for kjempegode svar!
Og masse lykke til med ditt bryllup Bouncing, høres ut som du har full kontroll :)

Jøss! To år? Da har du god tid på deg!  Bare ta det helt med ro.
Andre tips utover de du har fått allerede:
* ikke sitte kvelden før og gjøre ferdig talen. (Det gjorde jeg). Ha den klar litt mer på forhånd.
* Få noen til å filme på festen og i kirka
* Viss du skal ha noe behandling hos hudpleier osv, begynn i god tid på forhånd, huden trenger tid på å fornye seg og det er ikke kult å få kjempe-kviseutbrudd rett før bryllupsdagen fordi du var til dyprens uka før. 
* Viss dere vet hvilke butikker dere skal legge inn ønskeliste på, få det med i invitasjonen, så slipper du tusen telefoner fra hele og halve slekta etter at invitasjonene er sendt ut. Viss du lager en hjemmeside for bryllupet er det bare å føre opp adressen til denne i invitasjonene, og så kan du oppdatere siden og legge ut info viss gjestene trenger tips til overnatting, transport osv.
*Øve på brudevalsen med skoene du skal ha på bryllupsdagen

Skal dere ha et stort bryllup, bare begynn å spare med en gang. Det blir garantert dyrere enn du har tenkt deg. Lykke til!

Oyoyoy, 3 uker til g skal gifte meg... Shit!!! Alle, kom med tips til ting du må huske på :p er redd for at eg kanskje klarer å glemme noe

Back
Topp