Å nei....

Isabell81

Forelsket i forumet
Må bare få ut litt fusterasjon her. Vi har prøvd å bli gravide i 3 år. Og i løpet av de siste 3 dagene har både kusina mi og svigerinna mi kommet og sagt at de er gravide. Det er altså den 9. og 10. som blir det i vår omgangskrets siden vi starta. Så i går hadde jeg en dårlig dag for å si det mildt. Jeg vil jo være glad på dems vegne, men klarer ikke å la være å bli lei meg....[:(] Synes rett og slett det er litt urettferdig. At de får det til med en gang.

Skjønner så godt at du blir det, det tror jeg vi alle vil, seff ønsker man at alle skal klare å få det til, men slik er det nå ikke, og det er såååå urettferdig.
Har ei veninne som jeg virkelig ikke synes skal få noe barn, hun har en gutt på ett år, og nå har hun blitt gravid 2 ganger på 3 mnd, og hun tar bare aborter pga hun ikke vet hvem faren er...
For oss slitere så er det så fryktelig vondt å få høre om sånne ting..Har ingen veninner som ikke er gravide eller har barn, det gjør sååå vondt.[:(]
Vi har selv prøvd over 2 år..Så man mister litt tro..men en gang på en eller annen måte må det vel bli vår tur oxo..
Di som virkelig ønsker og fortjener barn sliter, mens andre som ikke kan ta seg av dem får i hutt og gevær.

Ja det hørtes jo ille ut med venninna di. Hun burde seriøst begynne å bruke kondom.
Vi står heldigvis på venteliste til prøverør. Så vi begynner vel til høsten tenker jeg. De fleste av mine venninner har også barn eller er gravide. Flere har til og med 2. så jeg kjenner at det begynner å bli veldig vanskelig for hver gang noen kommer med sånne nyheter. Men det blir vel forhåpentligvis vår tur en gang også. Vi får krysse fingrene!

Skjønner deg godt at du føler det sånn. Alle mine venner har også barn,og vi har prøvd i ganske nøyaktig 5 år nå,så jeg har kjent på de følelsene mange ganger. Tror det er veldig normalt for slitere å føle det sånn,det er bare ikke så enkelt for folk som ikke sliter å skjønne at vi blir lei oss.

Når det er sagt,så er det en gang sånn at folk kan ikke slutte å lage babyer,selv om vi er ufrivillige barnløse[:)]

Så klart kan de ikke det. Det er derfor det også er så vanskelig for man kan jo ikke bli sinna på noen eller "skylde" på noen for det er jo ingen sin feil. Man blir bare så utafor av hele opplegget.[:(]
Men på samme tid så vil jeg egentlig ikke gå rundt og synes synd på meg selv heller.  Kinkig situasjon dette her.

Ja det er det som er så flott med dette forumet![:)] Her møter vi forståelse. Takk for kloke og støttende ord, jenter[;)]

Uff ja denne følelsen har vi vel kjent på alle oss her inne[&:] Men dessverre vil ikke dette ta slutt... Har vel egentlig ikke noen råd å komme med heller mot slike følelser.... Vi har ikke annet valg enn å heve oss over det, se framover og en dag er det vår tur[:)][:)][:)] Som jeg gleder meg[:)][:)][:)]

hei[;)]skjønner deg så utrolig godt, har selv en gravid svigerinne, vi hadde termin nesten samtidig men vi mistet spiren[:(]syns det er forferdelig slitsomt.har også 2 gravide venniner hun ene venter nr 4 som ikke en gang var planlagt.kjenner jeg rett og slett blir veldig sjalu[&o]men en dag skal det nok klaffe for oss alle her inne[;)][;)]

Ja, vi må ikke miste motet. [:)]

er lett å si,men ikke mist motet :)
Har selv vært gjennom to ivf og ett frys,og fått negativt hver gang :/

Når jeg kom tilbake på jobb etter siste gangen nå,så var tre gravide og to hadde fått... ett par fortjente det virkelig ikke :S stygt å si,men...
og selv om dem visste hva jeg hadde vært gjennom,så satt dem å snakket om hvor kos det var å gå gravid,hva dem kjente osv :(

Gjør vondt! men det skjønner dem ikke tydeligvis... :S

Men stå på :)
KLem...

Huff, det synes jeg var hensynsløst gjort. Jeg kjenner det er tunge dager for tida. Alle venninnene mine har barn eller er gravide, så nå synes jeg det kommer til å bli vanskelig å omgås dem. Det er jo urettferdig av meg mot dem om jeg unngår dem, men det blir jo veldig mye babyprat og jeg er redd jeg skal knekke sammen foran dem. Jeg vil jo ikke unngå dem heller, men..... Dumt å begynne å isolere seg.

Back
Topp