Å nei!

nøttelitenitreet

Fjompenisse
Tilgangsansvarlig
VIP
August 2018
Sommerfuglene
Fra melka kom har jeg hatt mer enn nok hele tida. Såpass mye at han ikke har klart å tømme brystene.
I går og i dag stussa jeg over at de ble tomme allerede etter frokost, noe som ikke har skjedd før. Dessuten ble han liksom aldri fornøyd.. ikke slik som ved økedøgn, mer panisk gråt.. ikke har han sovet noe særlig disse dagene, heller..
I dag har han hengt i puppen konstant, men fortsatt virka like sulten. Kjøpte inn flasker og ferdigblandet nan før fødsel, sånn i tilfelle, så tenkte å prøve. Fylte 80ml på en flaske, og han slukte det! Ikke en dråpe er gulpet opp igjen, og etterpå slokna han.. melka mi er på vei bort allerede! :(
Hva kan jeg gjøre for å få den tilbake? Han har jo ligget ved puppen konstant i to døgn uten at det har hjulpet, tydeligvis..

Melken skal jo ikke bare forsvinne.. Kanskje han trenger flere økedøgn på rad for å øke mengden nok? Ville tatt kontakt med hs eller ammehjelpen.. Lykke til:-)

Han er ikke som når det var økedøgn. Da virka han mer fornøyd, ville bare sutte i ett sett. Ikke har det skortet på mengde etter forrige gang, heller, som sagt har han ikke klart å spise det tomt tidligere. Nå har han vært helt panisk, rett og slett. Og som det står i HI, han har hengt i puppen siden vi stod opp, men har blitt mer og mer fortvila.
Var samme som skjedde med storebror, men da tok det noen uker lengre.

Han er ikke som når det var økedøgn. Da virka han mer fornøyd, ville bare sutte i ett sett. Ikke har det skortet på mengde etter forrige gang, heller, som sagt har han ikke klart å spise det tomt tidligere. Nå har han vært helt panisk, rett og slett. Og som det står i HI, han har hengt i puppen siden vi stod opp, men har blitt mer og mer fortvila.
Var samme som skjedde med storebror, men da tok det noen uker lengre.
Så rart.. Men ring legen og prøv å få afipran! Det er et kvalmedempende middel som har som bivirkning at det øker melkemengden.

Relativt pussig, ja.. det er jo ikke helt tomt, men tydeligvis veldig lite i forhold til for bare noen dager siden..
Vi skal til HS på vektkontroll igjen i morra, så får høre med de. Og fortsette å la ham ligge ved puppen konstant fra han våkner.. det må da gå an å få opp produksjonen igjen. Er så lettvint å ha maten "klar til servering". :p

Jeg tror du har for mye melk. Jeg opplevde det med førstemann. Det som skjer er at baby ikke får i seg av feitmelka. Han suger panisk som du sier, men det er bare "lettmelk" med mye sukker han får. Dette gjør at de får vondt i magen og sugebehovet øker. Dette kan også forklare hvorfor han blir fornøyd med MME. Her er det samme melk fra begynnelse til slutt, og altså mer fett. Sjekk bleien: dersom det er grønnere i farge, og mer slimete er det garantert at du har for mye melk. Pump da ut en skvett før du legger han til.

Jeg tror du har for mye melk. Jeg opplevde det med førstemann. Det som skjer er at baby ikke får i seg av feitmelka. Han suger panisk som du sier, men det er bare "lettmelk" med mye sukker han får. Dette gjør at de får vondt i magen og sugebehovet øker. Dette kan også forklare hvorfor han blir fornøyd med MME. Her er det samme melk fra begynnelse til slutt, og altså mer fett. Sjekk bleien: dersom det er grønnere i farge, og mer slimete er det garantert at du har for mye melk. Pump da ut en skvett før du legger han til.
det var slik det var, ja. Han drukna nesten når han spiste, og jeg drukna utenom måltidene. :p
Han hadde et par grønne bleier for et par dager siden, men siden har de vært helt vanlige, dog meget eksplosive. Har brukt totimers vakter på hver pupp etter de grønne bleiene (google er en fin ting:)), men nå virker det mer motsatt, om du skjønner. At han syns det er for lite. Men det kan da ikke snu så fort?

det var slik det var, ja. Han drukna nesten når han spiste, og jeg drukna utenom måltidene. :p
Han hadde et par grønne bleier for et par dager siden, men siden har de vært helt vanlige, dog meget eksplosive. Har brukt totimers vakter på hver pupp etter de grønne bleiene (google er en fin ting:)), men nå virker det mer motsatt, om du skjønner. At han syns det er for lite. Men det kan da ikke snu så fort?
Kan du ikke prøve å pumpe deg så du ser hvordan melka di er? Mengde og konsistens? Jeg har en pupp med mindre melk (men nok til et måltid) som er ganske tynn og en pupp med tjukk feit melk i mengder.. Selvfølgelig den med tjukkest melk jeg ikke kan amme på pga sår:-( Men ho blir mett nok av den andre også altså..

Det spørs om ikke mary evelyn hadde rett i at han hadde spist på seg magevondt, og at jeg har/hadde for mye melk.
Siden han hadde fått tømt begge to ganske godt er mengde melk nå mer normal. Ingen konstant spreng lengre! :D Han fikk også ut masse luft etter luren i sted, og hadde tre stappfulle bæsjebleier på rappen.
Etter at han fikk tømt systemet skikkelig har han vært sitt vanlige, fornøyde seg, både under og etter amming. :)
Så nå håper vi at det holder seg slik fremover. :)

Så bra:-):-):-):-) Ho mi vil også bare ligge på puppen når ho har luft i magen, så det burde jeg ha tenkt på:-P

Nei det høres rart ut at det plutselig skal bli for lite. Det kan jo være at magen trenger litt tid på å "tune" seg inn. Det satt i noen dager på min lille

Siste post skulle vært posta for mange timer siden... Vet ikke hva som skjedde her..

Så bra at det går bra igjen!!! Fantastisk når ting ordner seg:-))

Her har snuppa ligget på puppen i hele dag, men virker ikke som hun vil spise for hun river seg fra puppen når melka strømmer på:/ kanskje det er også luft da? Hun har heller ikke sovet lengre enn maks et kvarter av gangen før hun begynner å skrike og gape igjen.. Så bra tassen din har det bedre nå da :);) håper det går fort over her også!

Markus <3 Mina

Her har snuppa ligget på puppen i hele dag, men virker ikke som hun vil spise for hun river seg fra puppen når melka strømmer på:/ kanskje det er også luft da? Hun har heller ikke sovet lengre enn maks et kvarter av gangen før hun begynner å skrike og gape igjen.. Så bra tassen din har det bedre nå da :);) håper det går fort over her også!

Markus <3 Mina
Det gjør mi også, hun svelger og svelger for så å vri seg unna.. Det er rett og slett fordi det kommer for mye melk for fort.. Jeg har nok i massevis og hun spiser bare hver 4. time ca, så det er rimelig fullt når hun endelig vil ha.. Må bare bruke litt tid i starten til det ikke strømmer på samme måten.. Er som regel helt i starten at spruten står..

Så bra:-):-):-):-) Ho mi vil også bare ligge på puppen når ho har luft i magen, så det burde jeg ha tenkt på:-P
Man skulle tro man husket hvordan magevondt er siden tassen hadde kolikk i tre måneder, men det har visst hodet fjernet fra minnet. :p

Stakkars liten som har hatt vondt i magen pga for mye mat, og så har jeg trodd han fikk for lite. :(
Er ihvertfall veldig glad for at jeg tok feil! Vil gjerne amme mye lengre denne gangen. :)

Man skulle tro man husket hvordan magevondt er siden tassen hadde kolikk i tre måneder, men det har visst hodet fjernet fra minnet. :p

Stakkars liten som har hatt vondt i magen pga for mye mat, og så har jeg trodd han fikk for lite. :(
Er ihvertfall veldig glad for at jeg tok feil! Vil gjerne amme mye lengre denne gangen. :)
Hihi:-) Ja, man glemmer fort det som ikke er idyll;-) Amminga går jo gjerne bedre med nr to.. Veldig tydelig her i hvertfall :-)

Back
Topp