Å nei!!! Strekkmerke :(

SnartMammaIgjen:)

SnartMamma
Mitt første har kommet og det er 9 uker igjen!!! :,( kommer sikkert til å se ut som en skrukkete gammal kjerring når unden er ute.
Fikk ingen med første og håpte jeg skulle slippe denne gangen også.... men neeeida.....

Er ikke sikkert du får så mye :)

Da har du jo vært heldig som ikke har fått noen i første svangerskap og bare ett nå da. Synes for øvrig ikke at folk med mange strekkmerker ser ut som skrukkete gamle kjerringer.

Hatt hundrevis siden før jeg fikk barn jeg tigerstriper kalles de etter et svangerskap. Du klarer å gå gjennom det fineste som fins, og kommer sterk ut av det, men det setter sine spor :)

Jeg skjønner at vi alle har våre utfordringer tydeligvis, men se på det som en øøørliten pris å betale for å få lov til å bære frem det fineste som fins. Det er virkelig ikke verdens undergang :)

Med MS, bekkenløsning og fødselskrekk så har jeg veldig mange utfordringer. Så da er de små gledene som feks å ikke få strekkmerke ganske så store. Klart at jeg skal bære dem med en viss stolthet, men når hele kroppen ikke er som den var fra før av så er slike små forandringer ganske så kjipe for meg.... :(

Sniker fra desember :) Jeg har også fått mine første strekkmerker :( De er heldigvis på hoften og ikke midt på magen, så de blir lettere å skjule med klær :)
Jeg synes det er litt tullete med alle som mener man skal være stolt over strekkmerkene sine, om det er lov å si...
Selvfølgelig, de er tegn på babyen du har bært fram og at kroppen har klart det er fantastisk i seg selv,
men jeg kjenner litt på den at jeg ikke var noe stolt når jeg så de første merkene her om dagen.... Det er ikke pent!

Prøv hvertfall å pleie huden og smøre magen og kose med den for det om :)
Jeg har ikke heeeelt troen på at det hjelper å forhindre, men da tar jeg hvertfall vare på den tørre vinterhuden min :)

Sniker fra desember :) Jeg har også fått mine første strekkmerker :( De er heldigvis på hoften og ikke midt på magen, så de blir lettere å skjule med klær :)
Jeg synes det er litt tullete med alle som mener man skal være stolt over strekkmerkene sine, om det er lov å si...
Selvfølgelig, de er tegn på babyen du har bært fram og at kroppen har klart det er fantastisk i seg selv,
men jeg kjenner litt på den at jeg ikke var noe stolt når jeg så de første merkene her om dagen.... Det er ikke pent!

Prøv hvertfall å pleie huden og smøre magen og kose med den for det om :)
Jeg har ikke heeeelt troen på at det hjelper å forhindre, men da tar jeg hvertfall vare på den tørre vinterhuden min :)

Jeg tviler på at det er noen her inne eller noen andre steder som jubler over å få strekkmerker, så det er nok ikke det folk (inkl. meg) mener. :) Men når "krisen" først har oppstått, så gjelder det jo å sette det litt i perspektiv. Det finnes mennesker med så store plager at de ikke kan stå oppreist for å se på sin egen gravide mage engang. Ja, man skal ha respekt for alle, og nei, man trenger ikke å tenke på alle som har det verre. Men igjen, det handler bare om å sette ting i perspektiv. Et merke i uke 30 betyr ikke verdenskart over hele kroppen i uke 40. Og heldigvis for de fleste så blir merkene så lyse med tiden at det ikke blir like synlig som nå. Og èn ting er at man blir lei seg og frustrert når man oppdager at strekkmerkene har meldt sin ankomst, noe annet er jo hvor mye man gjør ut av det og hvilken stor krise man lager av det. Jeg mener i hvert fall ikke noe frekt med det, selv om det kan være vanskelig å få frem rett toneleie gjennom pc'en :)

Jeg tviler på at det er noen her inne eller noen andre steder som jubler over å få strekkmerker, så det er nok ikke det folk (inkl. meg) mener. :) Men når "krisen" først har oppstått, så gjelder det jo å sette det litt i perspektiv. Det finnes mennesker med så store plager at de ikke kan stå oppreist for å se på sin egen gravide mage engang. Ja, man skal ha respekt for alle, og nei, man trenger ikke å tenke på alle som har det verre. Men igjen, det handler bare om å sette ting i perspektiv. Et merke i uke 30 betyr ikke verdenskart over hele kroppen i uke 40. Og heldigvis for de fleste så blir merkene så lyse med tiden at det ikke blir like synlig som nå. Og èn ting er at man blir lei seg og frustrert når man oppdager at strekkmerkene har meldt sin ankomst, noe annet er jo hvor mye man gjør ut av det og hvilken stor krise man lager av det. Jeg mener i hvert fall ikke noe frekt med det, selv om det kan være vanskelig å få frem rett toneleie gjennom pc'en :)

Jada, det var ikke ment noe sånn :) Men jeg kjenner at jeg blir litt svimmel av enkelte som faktisk nesten skryter av de..
Jeg tenker at det er lov å ikke like strekkmerkene sine, akkurat som man kanskje har andre kroppsdeler man ikke er fornøyd med :)

Jeg har ikke fått et eneste merke enda...men tenker at helt sikkert kommer snart!!! Hver morgen når jeg står opp så scanner jeg magen for merker :laugh: Hvordan så det første merke deres ut? Noen som vil legge ut et bilde? Lurer på hva jeg kan forvente meg. Er det rødt? Blått? Stort? Lite? Hahaha

Back
Topp