Å-nei, skrekk-merker!

• Trådstarter Trådstarter Moderator Linda
  • Opprettet Opprettet
M

Moderator Linda

Guest
Ikke nok med at en kan bli kvalm, tung og trett - mange gravide opplever også at huden strekkes så mye at det oppstår strekkmerker. Finnes det noen egentlig noen kur mot disse? Og hva kan gjøres om de allerede har dukket opp?

Les hele artikkelen her

Har ingen tro på at det er noe å gjøre for å forhindre strekkmerker, og syns det er provoserende hvordan en mengde aktører tjener penger på produkter som er dyrere enn normalen fordi de liksom skal kunne hjelpe.

Meen nå er det jo sånn at jeg syns problematikken rundt strekkmerker er blåst så veldig ut av proposjoner, det er helt trist. Kan forstå at alle har sine komplekser, gudene skal vite at jeg har mine, men de strekene er virkelig noe jeg driter i. Er vel kanskje noe med det at jeg har vokst opp og følt meg så feit og var andre ting som plager meg så mye mer, at akkurat de føles som en bagatell for meg.

Eg har fått strekkmerker. Ikkje tenkt veldig over det. Heilt til eldste jento spurte kva det var. Blei paff og svarte at dei kom når ho, lillesøsteren og lillebroren låg i magen og magen blei stor. Då svarte ho at "åååh mamma, me har pynta deg"! Etter det er eg stolt over dei og tenker at, ungene har "pynta" meg for livet !

Eg har fått strekkmerker. Ikkje tenkt veldig over det. Heilt til eldste jento spurte kva det var. Blei paff og svarte at dei kom når ho, lillesøsteren og lillebroren låg i magen og magen blei stor. Då svarte ho at "åååh mamma, me har pynta deg"! Etter det er eg stolt over dei og tenker at, ungene har "pynta" meg for livet !
Så søt hun er!! Smelter helt her jeg :)

Vesla mi sier jeg har brøddeig-mage, og hun elsker å "kna" og kose på den, sier den er så myk og god. :) hun vet at den ble sånn fordi hun var inni og var stor. :p

Tror ikke jeg får noen nye strekkmerker nå, for jeg har vel knapt en flekk hud i rett område som ikke er dekket av strekkmerker uansett, har liksom mage"pungen" klar til baby :p men noen fra eller til nå har ikke noe p si :p

Dette ga meg tårer i øynene. Og jeg vet med meg selv at mitt lille nurk er verdt alle strekkmerker i verden.❤️

Leste et blogginnlegg om strekkmerker da jeg gikk med førstemann, hvor barnet hadde spurt mamman hvorfor ho hadde så mye merker på magen og hun svarte: Det er din og søsknene dine sine første tegninger til mamma <3
Synes det er så fint sagt og egentlig veldig sant, så hengt meg opp i det og bryr meg ikke om det lenger :)

Hehe, så herlige ord fra barnemunn! :D:D:D Dem vet å få sagt det! Kan jo ikke annet enn å smile da :Heartbigred

Har ingen tro på at det er noe å gjøre for å forhindre strekkmerker, og syns det er provoserende hvordan en mengde aktører tjener penger på produkter som er dyrere enn normalen fordi de liksom skal kunne hjelpe.

Meen nå er det jo sånn at jeg syns problematikken rundt strekkmerker er blåst så veldig ut av proposjoner, det er helt trist. Kan forstå at alle har sine komplekser, gudene skal vite at jeg har mine, men de strekene er virkelig noe jeg driter i. Er vel kanskje noe med det at jeg har vokst opp og følt meg så feit og var andre ting som plager meg så mye mer, at akkurat de føles som en bagatell for meg.
Som jeg skulle sagt det selv!

Vanskelig å vite hvordan jeg kommer til å reagere hvis/når jeg får strekkmerker. Har noen få strekkmerker på rompe/lår fra før, knapt nok synlige, og de bryr jeg meg overhodet ikke om. Men er litt redd for at slapp, skrukkete mage full av strekkmerker skal by meg skikkelig i mot og at jeg vil føle meg mindre fin.

Håper og satser på at det ikke kommer til å bety noen verdens ting når jeg får en baby som premie ;) Blir kanskje litt som med unger og meg; jeg liker jo egentlig ikke barn, men vet (håper, hehehe) at det blir noe helt annet når det er mitt eget ;)

Back
Topp