Å nei!!!!! *kynnere*

Moira

Glad i forumet
Har i alle mine svangerskap vært plaget med kynnere tidlig. Disse er ikke særlig behagelige, og går etterhvert over i rielignende smerter, som ikke gjør noe, men som er vonde.

Har hatt en slitsom dag på jobb (aner egentlig ikke hvorfor, har bare vært tungt) idag, og nå når jeg kom hjem og la meg på sofaen, så merket jeg den første kynneren. Livmoren er helt hard, og det er ikke noe problem å kjenne hvor den er hen.
Kjenner den veldig godt midt mellom symfysen og navlen.

Det er ikke vondt enda, men jeg merker at livmoren er hard. Vet ikke hva jeg skal gjøre... vet at det ikke er farlig med kynnere, men jeg vet jo av erfaring hvordan dette kan eskalere.
Kynnere i uke 8 liksom... ubeskrivelig tidlig =(

Så kjedelig! Jeg har ikke gått gravid før, så jeg vet ikke hvordan kynnere føles, men det høres ikke godt ut.

Har også vært skikkelig slapp i dag jeg også, jeg la hodet på kontorpulten for å prøve å sove litt, hehe.

Huffamei, det var tidlig ja.
Jeg sitter på jobb her nå og har også veldig vondt nederst i magen. Kjennes som små mini-rier.
Det har ikke slått meg at det kanskje er kynnerne som jeg kjenner.
Men som du sier. Det er jo så Tidlig!!!
Håper virkelig at dette går over, for det det er ikke noe godt.

jeg har ikke kynnere da, men  jeg har fått ekstra magnesium av gyn pga at jeg mistet før.
Det skal hjelpe til å avslappe livmoren? Og har lest at det også kan hjelpe mot kynnere, kanskje du kan sjekke med legen?

Her kjennes det ut som om magen strammes uten at jeg kan noe for det på en måte....
Er bare livmoren da, ikke hele magen selvfølgelig. Nei det er en merkelig følelse. Ikke direkte vond, men ikke kjempebehagelig heller.

Ja det var tidlig men flergangsfødende merker det jo før ? Det virker som et tegn på at du må ta det mer med ro fra nå av. Selv var jeg plaget med kraftige kynnere sist og ble sykemeldt pga det. Men det var litt senere i graviditeten.

Ja jeg er jo allerede sykemeldt 50%, og har veldig veldig lite lyst til å bli 100% sykemeldt!!

Skal til JM den 3 oktober, så får vel bare høre hva hun sier. Men det blir sofaen resten av kvelden ja..

så utrolig kjedelig å få det nå alt! Jeg fikk det bare på slutten sist jeg, men vet jo om de som er plaget med det hele svangerskapet

Back
Topp