Å nei, halsbrann :-(

2barnsmammæ

Forelsket i forumet
Huff, har fått halsbrann. Er det noen som vet om noe som hjelper?

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Hold deg så mye som mulig unna: makrell i tomat, annen feit fisk i olje, sjokolade, kaffe, sterk mat, juice, smoothier med juice, feit mat, saft(spesielt fun light), citrus frukter, bringebær og surt godis. Høres voldsomt ut, men det hjelper :)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Jeg får halsbrann av alt mulig. Men har funnet ut at det hjelper å ikke spise noe rett før jeg legger meg. Og så drikker jeg ett stort glass melk hver kveld. Er alltid kvelden/natta som er verst for meg. Synes Nyco og Love hearts hjelper.

Legen min anbefalte gaviscon, og det hjalp faktisk! Jeg bruker den flytende typen, og den smaker hudkrem når man har det i seg men er uten tvil verdt det etterpå :)

Tusen takk for svar alle sammen ;-) Tenkte jeg skulle klare meg uten gaviscon, jeg synes den er helt FORFERDELIG :p

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Alt anna smake grusomt!! Eg slit me halsbrann og spis love hearts og d funke!!:) :)

Sent from my GT-I9506 using BV Forum mobile app

Jeg ble anbefalt gaviscon sist, men jeg syntes også den smakte helt forerdelig og ikke hjalp den meg noe særlig heller, så derfor jeg gikk for novaluzid som jeg hadde mye bedre effekt av. Tror ikke den går å å tak i i mikstur lenger, men de har tabletter.... :-)

Melk føles lindrende, men gjør det verre i lengden...så jeg har hvertfall i alle mine år med reflux blitt fraråda store mengder melk :)

Et glass med vann og en halv ts natron.
Eller yoghurt, eller andre melkeprodukter :)

Gaviscon er forferdelig ekkelt, både den mixturen og tyggetablettene. Jeg har prøvd Titralac tyggetabletter istedet, smaker mye bedre.

Back
Topp