Å neei! Ikke allerede? (Halsbrann)

Millus321

Elsker forumet
Oktobermirakler 2013
FebbisBebbis2021 ❄️
Fysj og æsj for en natt!! :(

Jeg syntes jeg var veldig plaget med halsbrann i forje svangerskap jeg,
men der har jeg tatt grundig feil. Dette her er noe av det værste.
Har stått/sittet på soverommet i hele natt,
pusta og pesa og konsentrert meg hardt om å ikke kaste opp.
Det har fortsatt ikke gått over og jeg er i ferd med å bli sprø her.
Det er både vondt og fryktelig ubehagelig..

Trodde og det var alt for tidlig for sånt enda,
mente det kom mot slutten når livmoren presser om magesekken...

Har så langt prøvd melk, gaviscon.
Må på butikken å kjøpe love hearts å se om det kan hjelpe på.

Flere tips tas i mot med stor takk!

Hva burde jeg unngå å spise?

Lovehearts, Gaviscon, Eplejuice med farris, Sitrondrops, Ritz kjeks, Kapteinkjeks.

Jeg får mye syre i magen av sterk mat.

Uff føler med deg :( Håper noen av tipsene over kan hjelpe deg :)

Jeg har også halsbrann allerede, det kom med kvalmen for noen uker siden :( Jeg får faktisk litt hjelp av tyggis.

Jeg sleit skikkelig sist gang. Eneste som fungerte på meg var LINK. Det er tyggetabletter du får kjøpt på apoteket. Di kan kun ta to til dagen, men de hjalp. Tok en på morgenen og en på kvelden :D

Uff, det er helt forferdelig.. Husker jeg var veldig plaget med det i forrige svangerskap. Håper jeg slipper i dette.. Du har fått mange gode tips her hvertfall :) Føler med deg..

Jeg har i utgangs pungtet for mye magesyre produksjon og går på medisiner mot det, tok opp med legen om jeg kunne fortsette med de tanke på at jeg var gravid, og han sa at det var ingen fare med fosteret at jeg fortsatte å bruke disse tablettene. Nå bruker jeg faktisk slike tygge tabletter som man får kjøpt reseptfritt på apoteket, så jeg anbefaler at dere som sliter med halsbran å kjøpe dere en eske å teste det ut.

I starten av sv.skapet kommer gjerne halsbrann fordi fordøyelsen vår nå går mye tregere. Jeg har sluppet unna denne gangen her, men sist hadde jeg det og sånn. Så gav det seg mellom uke 10-30 og kom så tilbake sammen med den svære magen ;)

På meg kommer det å går, men veldig svakt :p sist jeg var gravid var det kraftig. Den halsbranntabletten for gravide hjalp bare bitre litt. Så spiste vanilje is iblant. Og det hjalp skikkelig godt. Holdt hele natta om jeg spiste før leggetid :p men det er vell kanskje noe man ikke vil ha mye av :p

Back
Topp