Å miste et barn

Sparklefart

Forelsket i forumet
I uke 29 av svangerskapet oppdaget vi en alvorlig hjertefeil hos min da ufødte datter. Hun hadde over 7 feil på hjertet, og legen ga oss ingen garanti for at hun kom til å overleve.

Mot alle odds var hun stabil når hun kom til verden, og selvom hun måtte ligge to uker på nyfødt intensiven til overvåking, fikk vi reise hjem uten at noe ble gjort.

Vi viste derimot at hun kom til å bli dårligere, og etterhvert ville metningen hennes være såppas lav at en operasjon ikke ville være å unngå.

Nå er den tiden kommet... På Onsdag/Torsdag vil vi få en telefon fra Rikshospitalet med dato på operasjon. I og med at hjertefeilen er såppas kompleks, og alvorlig kan de ikke garantere at det skal gå bra.

Så... Disse dagene har jeg grått mye. Jeg er rett og slett livredd for å miste datteren min. Jeg planlegger begravelsen i hodet mitt, og jeg ser for meg at legen kommer inn på rommet vi sitter og sier at operasjonen ikke var velykket, at hun er borte. For alltid. Jeg vet at sannsynligheten for at det går galt er stort, og jeg aner ikke hvordan jeg skal takle situasjonen vi er i nå. Og hvertfall ikke hvordan jeg skal takle det om hun skulle dø.

Hun er snart tre måneder, og jeg har blitt så utrolig glad i den jenta. Hun er så utrolig snill, og så ufattelig lett å ha med å gjøre. Hun betyr alt for meg. Jeg klarer ikke å se for meg et liv uten henne nå...

Så... Jeg vet at jeg ikke kan forberede meg på at hun kanskje kan dø..., men jeg klarer bare ikke å forstå hvordan jeg skal komme meg videre hvis det skulle skje.. Hun må igjennom tre operasjoner, minst. To tett oppmot hverandre nå, og en når hun er 2-3 år, hvis hun i det hele tatt kommer seg igjennom den første...

Jeg vet ikke helt hvor jeg vil med dette innlegget... Men kanskje det er noen her som har opplevd å miste et barn, som kan fortelle meg hvordan de kom seg igjennom det? Eller noen som har vært i lignende situasjoner selv?
IMG_20181014_192958_414.jpg
:Heartpink
 
For en nydelig pike ❤️
Ønsker dere lykke til ❤️
 
Åh fine fine deg, sender deg mange klemmer ❤️
 
Kjære deg, for en situasjon, for en umenneskelig situasjon. Håper så inderlig at dette går bra for dere ❤️❤️❤️
 
Så nydelig <3
Du kommer deg igjennom det fordi du ikke har noe valg, rett og slett. En dag om gangen. Det blir umenneskelig vondt, og av og til forstår man ikke at man fortsatt klarer å puste. Man kommer bare ikke over noe sånt, man blir merket for livet. Sakte med sikkert vil man begynne å leve igjen, selv om alt vil være helt annerledes.

Håper at operasjonene går bra, og at du slipper å finne ut hvordan det er å miste et barn. Krysser alt jeg har for dere <3
 
For ei nydelig jente. Vi alle her på forumet skal be for at dette skal gå bra ❤️❤️
 
Så nydelig hun er❤️
Nå gråt jeg, så vondt det må være at hun har en alvorlig hjertefeil og må gjennom en operasjon ❤️
Krysser alt jeg har for at det skal gå bra ❤️❤️❤️
Klem
 
En klem til dere [emoji3590]

Jeg vet ikke om det er rett sted, men kanskje dere kan få hjelp via lub?
Ellers vil dere kanskje få tilbud om hjelp fra sykehuset eller om de vet om noen foreninger der dere kan få snakke med andre i samme situasjon.

Klem [emoji3590]
 
Håper så inderlig at dette skal gå bra for dere! :Heartred God klem.
 
Som Sylvanas sier man kommer igjennom det fordi man må. Mange får raskt/ prøver raskt å få flere barn.
Men håper du slipper å finne ut av hvordan det er å miste barn
 
Åååå for ei Nydelig liten prinsesse [emoji173]️ Dette var vondt å lese [emoji22] har ikke mistet ett barn selv, men har opplevd den sorgen på nært hold.. som flere her sier.. man greier det fordi man må..sakte men sikkert kommer man seg igjennom det.. sorgen vil alltid være der men litt etter litt kommer gledene over minnene og sorgen blir ikke så alt oppslukende. Men kjære deg ta en dag om gangen, nyt disse dagene frem mot operasjon, fyll dagene med glede, latter og skap minner. [emoji173]️
Skulle ønske at jeg bare kunne si at det går bra og at du ikke skal bekymre deg, men det kan jeg dessverre ikke. Men jeg kan garantere deg at du vil ha alt igjen for å ikke ta sorgene på forskudd, ingen vet hva morgendagen bringer, ikke sørg, du har en nydelig liten pike som kan fylle dagene dine. Det er lov å være redd og fortvilet, men ta sorgene om de kommer, snakk med sykehuset om de har pårørendegrupper, terapauter/psykologer som man kan snakke med..
Håper at alt går bra [emoji173]️ en stor varm klem til dere.
 
Så nydelig jente :Heartred jeg har ingen erfaring med å miste barn. Håper virkelig at operasjonen vil være vellykket. Skal tenke masse på dere :Heartbigred
 
Så vondt å lese dette, håper dere får gode nyheter og at dere får beholde jenta deres[emoji173]️
Sorg over ett barn er en sorg som vil alltid være med dere, den blir derimot lettere å leve med ettersom tiden går.
Håper dere slipper å oppleve sorgen og får mye glede med jenta deres[emoji173]️
 
For ei nydelig lita jente:Heartbigred
Jeg har ikke erfaring med å miste, men du finner noen av dem på "vi som mistet etter uke 12".
Håper virkelig du slipper å miste henne. Ønsker dere alt godt:Heartbigred
 
For en nydelig og vakker prinsesse :Heartred

Jeg skal ha dere i tankene mine og be for dere. Ønsker dere alt godt.

Det fins aldri fasitsvar men det hjelper ikke å ta sorgene på forskudd, for man kan ikke "forberede" seg følelsesmessig mot framtiden. Men ja, man skal være realistisk.

Hvem vet, alt kan gå bra? Ikke ta sorgene på forskudd. Operasjonene er godt planlagt og hun har profesjonelle rundt seg.

Om det utenkelige likevel skulle finne sted, så er det ikke slik at sorgen blir mindre vondt bare fordi man visste dette kunne skje. Det blir nødvendigvis ikke mindre vondt å få amputert et arm eller bein, bare fordi man "visste" om det på forhånd. Men når det likevel skjer, finner man styrken også.

Din kjærlighet til henne vil aldri ta slutt og det vil være godt å vite at du gav henne det beste livet hun kunne få, så lenge hun var på besøk her på jorden.

Fra hjertet vil hun jo aldri forsvinne <3
 
[emoji24]
Ingen erfaring å dele, men ønsker dere masse masse lykke til, og håper inderlig det går bra [emoji177]
 
Back
Topp