Å melde seg som arbeidsledig hos NAV...

Leilani

Elsker forumet
... Hvordan gjør man det?!

Har registrert CV, søkt jobber, sendt inn søknad om dagpenger - likevel står det "Status: Registrert hos NAV - Ikke arbeidssøker". Og så fikk jeg SMS fra NAV der det sto at jeg måtte registrere meg som arbeidssøker på nav.no for at de skal kunne behandle søknaden min. Men jeg skjønner ikke hvor[8|]

Noen som vet?

Du må gå inn her: https://www.nav.no/sbl/arbeid/registrering?execution=e1s1

velg den øverste "arbeidsledig eller permitert"
Du må logge inn med minid eller legitimasjonskode (kan hentes hos nav eller sendes i posten)
OBS! Velger du den nederste "ønsker ny jobb" blir du ikke registrert hos nav..

Når du er ferdig registert må du fylle ut kravskjema om dagpenger. Det finner du her:
https://www.nav.no/Om+NAV/Skjemaer/vedleggsveileder?key=232553&languagecode=53
(trenger ikke krysse av på noe. Bare skriv inn postnummer og trykk "hent skjema"

ferdig utfylt skjema (sammen med nødvendig dokumentasjon) leveres til ditt lokale nav-kontor.

Husk å sende meldekort i tide!

Lykke til [:)]

Men altså, jeg har registrert meg og registrert CV, og sendt søknad, men jeg finner ikke noe sted jeg kan aktivere meg som arbeidssøker[&o]

Kan ikke du peke?[8D]

Men har du registrert deg rett plass?
denne siden fpr man opp både dersom man reigstrerer seg som arbeidssøker og dersom man trykker knappen "jeg ønsker ny jobb" (eller noe i den duren) [:)]

Brukte du minid eller legitimasjonskode da du registerte deg?

Brukte Min ID, og har brukt den øverste knappen hele veien. Skjønner ingen ting jeg[8|]

Hvis du har mottatt sykepenger/foreldrepenger så kan det være det som er grunnen så da må du snakke med NAV i morgen sånn at dem kan åpne. Var værtfall sånn til meg for litt siden når jeg meldte meg arb ledig.. 

ORIGINAL: Tøsa

må man ikke gjennom kontoret liksom?
det måtte jeg iallefall, så måtte jeg ta med plenty dokumentasjon på inntekt siste år osv...

Måtte jeg også...

ORIGINAL: Leilani

Brukte Min ID, og har brukt den øverste knappen hele veien. Skjønner ingen ting jeg[8|]

Da hadde jeg tatt turen til nav i morgen og forklart prolemet og spurt om hjelp.
Dersom ikke det fører frem (mildt sagt varierende service på de lokale nav-kontorene) så hadde jeg ringt kundesenteret og bestilt time hos en veilederen som får din sak når du er riktig registert [:)]

Kommer aldri til å få levert papirene om jeg må innom kontoret, fordi jeg... *drumroll*... jobber på dagtid![8D] Tar vikarvakter fra dag til dag altså, så det er ganske usikker inntekt. Derfor jeg søker. Men de kan vel ikke mene jeg skal gi fra meg vakter for å gå på kontoret hos dem? Lite luksusproblem, kjenner jeg...

Men mulig det er pga foreldrepengene da. Fikk jo utbetalt det i 6 uker for et år siden. Skjønner ikke hvorfor de skal gjøre det vanskelig, men det er jo nav, så...[:-]

ORIGINAL: Leilani

Kommer aldri til å få levert papirene om jeg må innom kontoret, fordi jeg... *drumroll*... jobber på dagtid![8D] Tar vikarvakter fra dag til dag altså, så det er ganske usikker inntekt. Derfor jeg søker. Men de kan vel ikke mene jeg skal gi fra meg vakter for å gå på kontoret hos dem? Lite luksusproblem, kjenner jeg...

Men mulig det er pga foreldrepengene da. Fikk jo utbetalt det i 6 uker for et år siden. Skjønner ikke hvorfor det skal gjøre det vanskelig, men det er jo nav, så...[:-]

Neida, du kan ringe kundesenteret og spørre om hjelp også.. De skal egentlig kunne hjelpe med alt det samme som lokale nav-konor, men ofte henviser de bare til lokalkontorene uten å svare på spørmålet [:@]

Takker for svar forresten! Dere er flinke[:D]

Du skal ikke behøve å troppe opp på nav med nødvendige papirer hvis alt er levert...Prøv å registrere deg som arbeidsøker igjen, hvis det går...Og så må du sende melde kort...

Mulig du bør ta en tlf til Nav og høre med dem...

ORIGINAL: Tøsa

må man ikke gjennom kontoret liksom?
det måtte jeg iallefall, så måtte jeg ta med plenty dokumentasjon på inntekt siste år osv...

Helt random, men kom pleieplanen frem forresten? [:)]
Må gjerne si hva du syntes om den[8D]

ORIGINAL: *MaCa*

Du skal ikke behøve å troppe opp på nav med nødvendige papirer hvis alt er levert...Prøv å registrere deg som arbeidsøker igjen, hvis det går...Og så må du sende melde kort...

Mulig du bør ta en tlf til Nav og høre med dem...

man kan ikke registrere seg to ganger med samme personnummer..

Back
Topp