Å melde inn navn...

-Lilletrille-

Forumet er livet
Aprillykke 2016
Hvor lenge gikk det før dere fikk melding/Mail om at skjema for innsending av navn var komt? For det kommer inn på altinn eller?
Her er mini snart 3 uker og jeg har ikke fått noe..... :o

Fikk tekstmelding 2 uker etter fødselen at vi kan gå inn på altinn og registrere navn.

Fikk melding etter ca to uker. Fikk beskjed om at navnet var godkjent 3-4 dager etterpå.

Ja. Jeg sendte inn, så fikk han sms (eller mail) om å bekrefte... Vi er og gift.

Hmmm hos oss har ikke han måttet godkjenne noe som helst.
På samtykkeskjemaet han signerte på sykehuset var det noe vi slapp å signere på siden vi bor sammen. Så når da skatteetaten kom med meldinga si var det ingenting han skulle gjøre, så vi var litt i tvil.. Men på fødselsattesten hennes står han oppført som faren, så da er alt i orden da :)

Hmmm hos oss har ikke han måttet godkjenne noe som helst.
På samtykkeskjemaet han signerte på sykehuset var det noe vi slapp å signere på siden vi bor sammen. Så når da skatteetaten kom med meldinga si var det ingenting han skulle gjøre, så vi var litt i tvil.. Men på fødselsattesten hennes står han oppført som faren, så da er alt i orden da :)
Hva var det samtykke skjema på sykehus? Vi signerte ikke noe. Jeg bare oppga barnefar på 12 ukers kontrollen og ingen har spurt min mann om han er enig :-P
Men han måtte godkjenne navnevalget på altinn.

Vi fikk beskjed om at det var et brev på altinn. Jeg sendte inn navneskjemaet og pappa måtte godkjenne. Vi er gift, så det har ikke noe å si om du er gift eller ikke.

Viss jm på sjukehuset har kryssa av for at dokker er gift skal det ikkje vere nødvendig med noko skjema, trur eg.

Eg fekk sms frå skatteetaten om at eg kunne logge inn på altinn og registrere navn på tirsdag, 13 dagar etter fødsel. Etter eg hadde gjort det fekk mannen min sms om at han måtte logge inn og bekrefte navnevalget. Fekk ny sms i går morges (15 dagar) om at navnet var godkjent, og fødselsattesten kom og i posten samme dag.

Lille er 2 uker i dag og jeg fikk SMS om registrering nå, men det kom ikke opp noen info om far inne på altinn, og jeg fikk heller ikke til å legge til info i den rubrikken. Han har signert papirene så alt skal være OK.
Så på skjema jeg sendte inn er jeg registert med aleneansvar..?

Lille er 2 uker i dag og jeg fikk SMS om registrering nå, men det kom ikke opp noen info om far inne på altinn, og jeg fikk heller ikke til å legge til info i den rubrikken. Han har signert papirene så alt skal være OK.
Så på skjema jeg sendte inn er jeg registert med aleneansvar..?

Det sto ingenting om faren hos oss på Altinn heller, men siden faren erklærte farsskap på sykehuset kom hans info med på fødselsattesten :-)

Hva var det samtykke skjema på sykehus? Vi signerte ikke noe. Jeg bare oppga barnefar på 12 ukers kontrollen og ingen har spurt min mann om han er enig :-P
Men han måtte godkjenne navnevalget på altinn.

Jeg mener at han erklærte farsskapet :-)
Jøsses så snedig... Er dere gift?
Er så rart d er så ulike rutiner!

Back
Topp