Å mase, eller ikke å mase...

Krepsen89

Gift med forumet
Himmelbarn
Februarlykke 2016
Desemberlykke 2018
FebbisBebbis2021 ❄️
Det er det som er spørsmålet...

Den 25 november (ellet noe i nærheten) ble vår henvisning sendt til st.Olavs. Etter mye venting så tok jeg mot til meg, og ringte til sykehuset og etterlyste svar på søknaden. Denne var avslått, og avslaget var sendt til henvisende gyn.

Henvisende gyn sendte ny søknad den 29. Januar, og denne venter jeg altså svar på. Jeg irriterer meg over at det tar så lang tid, og lurer på: hvor høy er deres terskel for å ringe og etterlyse svar!?! Jeg var så glad i november, for da var vi liksom igang!

Søknaden ble avslått pga en filleting! Sylehuset ønsket at jeg skulle få tilbud om lap. Det var hele grunnen. Jeg har fått og avslått dette tilbudet... Søknaden som var avslått sto "på vent "- de sa at dersom jeg avslo lap skulle jeg få behandling. Hvor uendelig lang tid skal det gå før jeg får stå på venteliste!!? Leeeei!

Hæ?! Hjelp!

Kikket på ventetidoversikten på stolavs hjemmeside. Der står det at man skal ha søknaden behandlet ila 4 uker. Jeg er nå på uke 6!?! Har de glemt meg?!

Vår søknad ble videresendt fra Rikshospitalet til st. Olavs 19. Januar, og vi fikk brev med innkalling til behandling for to uker siden. Jeg skal i gang med behandlingen om ca 2-3 uker :)

Jeg ville med andre ord tatt en ny telefon for å høre! Jeg turte ikke å mase når søknaden vår var inne hos Rikshospitalet, men angrer veldig på at jeg ikke gjorde det! De hadde klart å miste søknaden vår et eller annet sted i datasystemet, og mistet 2 mnd med forsamtaleplass på det! Valgte derfor å bytte over til st Olavs :)

Da har jeg ringt!! Og nå sitter jeg og griner som et lite barn.

Henvisende gyn har GLEMT å sende svar til st.Olavs. Det betyr at jeg NOK EN GANG har ventet over en mnd forgjeves.

Jeg er så forbanna fortvilt og lei nå! Jeg har hatet henvisende gyn helt siden jeg begynte hos han, og nå er det HAN og ingen andre enn han som har forsenket hele prosessen siden i desember.

Jeg fatter ikke at det går an! Det er så respektløst. Ikke skal han jobbe mer denne uka heller!!' det er så jævlig fortvilende! Som om denne prosessen ikke er vanskelig nok i seg selv!!

Det irriterer meg at ikke folk gjør jobben sin. Jeg er så sint og lei meg at jeg holder på å sprekke!!!

St olavs sendte svar til henvisende gyn før jul i 2014. Det er altså tre måneder siden, og henvisende gyn har ikke gjort noe som helst. Jeg burde ha vært mye lengre i forløpet! Og det at det er ett menneske som har skylden gjør meg så sint!

Vår søknad ble videresendt fra Rikshospitalet til st. Olavs 19. Januar, og vi fikk brev med innkalling til behandling for to uker siden. Jeg skal i gang med behandlingen om ca 2-3 uker :)

Jeg ville med andre ord tatt en ny telefon for å høre! Jeg turte ikke å mase når søknaden vår var inne hos Rikshospitalet, men angrer veldig på at jeg ikke gjorde det! De hadde klart å miste søknaden vår et eller annet sted i datasystemet, og mistet 2 mnd med forsamtaleplass på det! Valgte derfor å bytte over til st Olavs :)

Jeg har mistet 3 mnd med forsamtale nå, så jeg kjenner at jeg angrer bittert på at jeg ikke gjorde noe med dette for lenge siden...

Skjønner deg så godt! Vi har også mistet noen måneder på datasvikt hos Rikshospitalet, så kjenner til maktesløsheten... Det eneste man vil er å komme i gang fortest mulig, sånn at man forhåpentligvis fortest mulig har et lite nurk i armene! :(

Skjønner deg så godt! Vi har også mistet noen måneder på datasvikt hos Rikshospitalet, så kjenner til maktesløsheten... Det eneste man vil er å komme i gang fortest mulig, sånn at man forhåpentligvis fortest mulig har et lite nurk i armene! :(

Det er ikke datafeil engang i vårt tilfelle. Det er gyn som ikke har klart å gi st olavs beskjed om at jeg ikke ønsker lap! Hvis st olavs hadde rettet dette spørsmålet til meg i stedet, så hadde alt dette vært ugjort. :( dette er andre gangen at jeg må lide pga denne gynekologen. Jeg har lyst til å klage!

Synes du skal klage, alt for ofte lar vi være når overtramp skjer. Føler uansett med deg! Ville slutta hos denne udugelige gynekologen...

Synes du skal klage, alt for ofte lar vi være når overtramp skjer. Føler uansett med deg! Ville slutta hos denne udugelige gynekologen...

Jeg trodde jo jeg var ferdig med ham i november, da han sendte inn henvisningen min. Dessverre så er jeg nå avhengig av ham for å fortelle st.Olavs at jeg ikke ønsker lap. Jeg har levd i troen på at jeg endelig ER ferdig med ham. St.Olavs sa at han MÅTTE sende dette skriftlig. Det hjalp ikke at jeg har sagt det muntlig, selv om det er min kropp og mitt valg.

Han haddr fortjent en klage for dette, ja. Det er unødvendige belastninger i en allerede vanskelig situasjon han har utsatt meg for

Uff, for en trasig situasjon :(! Du bør i hvert fall gi beskjed til klinikken om at du allerede har ventet altfor lenge grunnet feil gjort av gyn. Det KAN påvirke ventetiden positivt, så jeg ville gjort alt i min makt for å slippe å begynne på ny runde med venting. Det er lov å mase når slikt skjer, selv om jeg lett kan sette meg inn i at det er ekkelt å ta den telefonen. Går det an å sende mail til klinikken? I såfall kan du jo gjøre det, slik at du får forklart situasjonen skikkelig. Dessverre er det ikke helt uvanlig at slikt som det du nå opplever skjer og det er like håpløst hver gang. Har opplevd lignende ting en rekke ganger i forhold til helsevesenet, men da også i mye mer alvorlige situasjoner (for all del, det er "alvorlig" nok dette altså, men heldigvis dreier det seg ikke om liv.....). Ikke gi deg, det betaler seg faktisk ikke å være "snill" jente nå!

Lykke til videre med det som jeg håper er en prosess som vil gå i ekspressfart fremover! :)

Uff, for en trasig situasjon :(! Du bør i hvert fall gi beskjed til klinikken om at du allerede har ventet altfor lenge grunnet feil gjort av gyn. Det KAN påvirke ventetiden positivt, så jeg ville gjort alt i min makt for å slippe å begynne på ny runde med venting. Det er lov å mase når slikt skjer, selv om jeg lett kan sette meg inn i at det er ekkelt å ta den telefonen. Går det an å sende mail til klinikken? I såfall kan du jo gjøre det, slik at du får forklart situasjonen skikkelig. Dessverre er det ikke helt uvanlig at slikt som det du nå opplever skjer og det er like håpløst hver gang. Har opplevd lignende ting en rekke ganger i forhold til helsevesenet, men da også i mye mer alvorlige situasjoner (for all del, det er "alvorlig" nok dette altså, men heldigvis dreier det seg ikke om liv.....). Ikke gi deg, det betaler seg faktisk ikke å være "snill" jente nå!

Lykke til videre med det som jeg håper er en prosess som vil gå i ekspressfart fremover! :)

Tusen takk. Sykepleieren på st.olavd skulle skrive med en gang at jeg ikke ønsket lap (tror hun hørte at jeg ble ganske knust), men uansett måtte de ha det skriftlig fra gynekologen, dessverre.

Jeg vet jo at det ikke er SÅ farlig, men samtidig så handler det om glipper som skjer alt for ofte, som aldri skulle skjedd. Det handler om et system som på mange måter ikke fungerer uten at man maser og maser.

Jeg har jo kun snakket med sykepleiere i dag. Sykepleiere som på ingen måte har gjort noe feil. Og de hørte nok begge hvor sårt dette er for meg.

Håper på fortgang! Og at jeg veldig snart får litt tro på dette helsevesenet som jeg selv jobber i. ;)

Å nei, så utrolig kjedelig! Ring og mas igjen, du burde rykke fram i køen. Men det er det sikkert ikke noe automatikk i. Lykke til, snart er det din tur!

Du må mase og mase. Vi har også blitt 'offer' for slurv og bortkomne papirer i denne prosessen mellom sykehusene. Mistet flere mnd på det og hadde jeg ringt og mast istedetfor å være tålmodig pike så ville vi sluppet mye frustrasjon og venting.
Håper dere kommer fort i gang nå altså.
Sender en ekstra klem til deg! Dette er tøft :(

Huff! Ja, nå må du stå på krava! Jeg ville byttet ut gyn så fort som mulig, det er bare dumt å la seg behandle av folk man ikke liker - og selv om du skal igang med IVF så er det nok ikke siste gang du trenger en egen gyn:-)

Takk for støtten, folkens!! Jeg kommer til å be om henvisning til en annen gyn neste gang jeg trenger en på "privaten" ja!

Jeg føler meg mye bedre i dag. Snakket med den gode mannen min i går, og han sier de mest fantastiske ting i slike situasjoner:

"du må huske det, vennen min, at selv om det blir lott lengre for oss å vente, så trenger de hjelp de som har gått foran oss i køen også. Vi får være glad på deres vegne, for at de fikk komme før oss " <3

Wow!!! To sekunder etter at jeg skrev dette innlegget fikk jeg tlf fra fertilitetsseksjonen på st.Olavs!!! Gyn der hadde fått høre om hva som hadde skjedd, og de skulle derfor droppe formalitetene rundt brev fra henvisende gyn, og sender meg brev i dag!!! Nå skal jeg snart starte opp med behandling!!!! HipphippHURRA!!!!

Moralen: det hjelper å være på gråten på telefonen?! ;) lykkerus!

Så god mannen din er. ♥ Og så fantastisk at de hjelper deg raskt etter alt rotet. :D Det var gode nyheter.

Back
Topp