Å ligge på rygg...

markrete

Glad i forumet
Gresskarfrøene2023
... når man er gravid. Jeg husker fra forrige svangerskap at da fikk jeg så kynnere at jeg ble nødt til å endre stilling. Det begynner jeg å merke nå også, og det irriterer meg veldig! Blir nesten sin av å tenke på at jeg ikke kan ligge på rygg:)arghh:).

Mitt spørsmål er: Har dere det sånn, og har dere peiling på hvorfor det er sånn? Jeg mener å huske fra første gang at det har noe med blodkar som kommer i klem å gjøre, men jeg aner ikke...
 
Leste noe om det for ikke lenge siden, og det har noe med blodtilførselen å gjøre, ja:)
 
Vena cava syndrom (eller noe sånt).
En blodåre kommer i klem pga vekten av magen/livmor og presser på så man blir dårlig.
Jeg får også kynnere av det,blir svimmel og føler meg dårlig.
Irriterer meg SYKT for jeg klarer ikke finne en stilling å sove i. Sov nesten ikke inatt...
 
Har lurt på drt selv, trodde det å ligge på ryggen egentlig skulle være tipp topp jeg i graviditeten, men det er jo en av de verste stillingene for meg å sove i
 
På venstre side er vel anbefalt når magen begynner å bli framtredende :)
 
Jeg liker best å sove på ryggen, så det irriterer meg veldig! Finner aldri en god stilling og våkner ofte og er helt stiv inn hofter og bekken :sorry:
Våkner av og til på ryggen, og er skikkelig svimmel :p
 
Jeg sover aldri på ryggen til vanlig, men når jeg et gravid sover jeg nesten kun på ryggen :hilarious:
 
Jeg sover sjelden på ryggen ellers, men har av en eller annen grunn begynt med det etter jeg ble gravid. Våkner ofte av kynnere, så da har jeg jo en forklaring på det
 
Har kunnet ligge på rygg hele veien med de to andre. Ikke noe problem her enda heller. Men sover kun på mage og det vil jeg tro blir et problem ganske snart hehe
 
For å ligge på mage har jeg tenkt på om man kan kjøpe en badering og så bygge opp rundt baderingen til resten av kroppen :playful:
 
Back
Topp