Å ligge på magen

Babyboydes14

Flørter med forumet
Desemberskattene 2014
Noen som har tips til å få baby til å like å ligge på magen? Har prøvd med speil, leker, pute under brystet. Men etter maks 2 min begynner han å hylskrike. Å det å løfte hodet når han ligger slik det gidder han ikke.. Jeg vet han kan, får han har gjort det:p
 
Har ingen tips. Sliter med akkurat det samme! Da han ble født ville han ikke ligge på noe annet enn magen :p
 
Samme problemet her :p utrolig frustrerende. Han har løfta hode høyt å alt siden fødsel. Men nå blir han illsint. Så noen gode forslag hadde vært fint her også :)
 
Vår har alltid likt å ligge på mage på brystet mitt mens jeg har ligget bakoverlent i sofaen. Men du har sikkert prøvd det også..?
 
Legg han på stellebordet og sett deg på en krakk slik at dere er på samme nivå for å få god øyekontakt? Legg deg bakoverlent og ha han på brystet slik at dere får kontakt? Legg ham på magen i sofaen mot TVen? (Jada, TV-titting er ikke bra, men om det gjør han interessert nok til å trene noen minutter så skader ikke det :) )
 
Jupp har det:) da kan han ligge litt lengre å kikke rundt.. Men han blir sint da også, ellers legger han seg til å sove:p hehe
 
Jupp har det:) da kan han ligge litt lengre å kikke rundt.. Men han blir sint da også, ellers legger han seg til å sove:p hehe
Jeg tenker egentlig at det der kommer når det kommer.. Det er så forskjellig når disse "milepælene" nås, etter min erfaring trenger man ikke stresse ned så mye trening (med mindre barnet har en diagnose, selvfølgelig!). Mine to første var såkalt "trege" med å rulle og krabbe- og ingen av dem lå noe særlig på magen i våken tilstand. De var likevel tidlig ute med å gå. Har sett mange babyer med mine yrkesbriller på også (er utdannet fysioterapeut), og det er sjelden grunn til bekymring! :)
 
Jeg tenker egentlig at det der kommer når det kommer.. Det er så forskjellig når disse "milepælene" nås, etter min erfaring trenger man ikke stresse ned så mye trening (med mindre barnet har en diagnose, selvfølgelig!). Mine to første var såkalt "trege" med å rulle og krabbe- og ingen av dem lå noe særlig på magen i våken tilstand. De var likevel tidlig ute med å gå. Har sett mange babyer med mine yrkesbriller på også (er utdannet fysioterapeut), og det er sjelden grunn til bekymring! :)
Tusen takk får fint svar:) jeg er førstegangs mamma å vet ligsom ikke helt hvordan dette skal vær. Jeg sammenligner med andre babyer på samme alder osv, å da tror jeg at min ligger så langt bak siden di andre klarer det bedre enn min. Men kjekt å få hørre dette da:) han klarer fint å løfte hodet i mageleie men bare han hater å ligge på magen, å får dermed trent lite. Men siste dagene har han prøvd å snu seg fra rygg til mage. Kom seg over på sia, men ikke lengre da armen var i vegen.
 
Tusen takk får fint svar:) jeg er førstegangs mamma å vet ligsom ikke helt hvordan dette skal vær. Jeg sammenligner med andre babyer på samme alder osv, å da tror jeg at min ligger så langt bak siden di andre klarer det bedre enn min. Men kjekt å få hørre dette da:) han klarer fint å løfte hodet i mageleie men bare han hater å ligge på magen, å får dermed trent lite. Men siste dagene har han prøvd å snu seg fra rygg til mage. Kom seg over på sia, men ikke lengre da armen var i vegen.
Da er han jo kjempeflink! Min er utholdende i mageleie men har ikke sjans til å snu seg over på sida, så snuing fra rygg til mage er langt fram i tid her.. De må bare få gjøre ting i eget tempo tror jeg. De lærer seg det de skal uansett!
 
Det går an å holde i luften slik de "flyr" med magen ned, uten å støtte hode, for trent nakken da også. Litt dårlig forklart.

Poenget er at de kan trene nakken mange måter uten å ligge på gulvet på magen;)
 
Min blir også sinna. Han er bare 3 mnd og fysio sier det er litt tidlig, men hun har lagt merke til at han er litt stivere i nakken enn normalt. Har blitt sendt videre til manuell terapeut. Ble henvist til fysio av hs siden han lå mest på venstre side med hodet. :)

Kan kanskje være noe å sjekke ut. :)

Når det er sagt så likte ikke eldste gutten min å ligge på magen, jentene var vel ikke helt "fan" av det de heller men de lå nå på magen fra rundt 4-5 mnd :) gjerne da de snudde seg selv :)
 
Her får vi også bare trent i ca 2-3 min av gangen før nok ner nok og han blir illsint. Men da trener vi heller flere ganger i løpet av en dag :) Det løsnet litt her når han fikk hjelp til å rulle over selv. Hvis vi la ham på magen ble han sur, men med bittelitt hjelp til å vippe den siste lille biten fra rygg til mage så har han mer tålmodighet på magen og strekker mer på hodet. Hvor gammel er din lille? Her sa HS at 50% av alle barn skulle klare det ved 3,5 mnd, så det er ikke sånn at ALLE kan det, selv om det kan føles sånn ;)
 
Legge på fanget? Mi bruker å ligge på fotskamelen til gdstolen. Og jeg sitte nedenfor å tulle. Sett på litt farger på ipad eller tv. Bare for å få blikket rett vei. Teletubis? Bærepå arma på magen... vet ikke bare noen ideer
 
Her får vi også bare trent i ca 2-3 min av gangen før nok ner nok og han blir illsint. Men da trener vi heller flere ganger i løpet av en dag :) Det løsnet litt her når han fikk hjelp til å rulle over selv. Hvis vi la ham på magen ble han sur, men med bittelitt hjelp til å vippe den siste lille biten fra rygg til mage så har han mer tålmodighet på magen og strekker mer på hodet. Hvor gammel er din lille? Her sa HS at 50% av alle barn skulle klare det ved 3,5 mnd, så det er ikke sånn at ALLE kan det, selv om det kan føles sånn ;)
Han blir 4 mnd den 20:)
 
Back
Topp