Å laste opp bilder...

Annanna

Forelsket i forumet
Septemberlykke 2015
Nå er ikke jeg så fryktelig in i data, men jeg får da ikke lastet opp bildene! Uansett hvilket kamera de er tatt med, så er de for store. Hvordan minsker jeg de evnt? Har photoscape, men finner da ikke ut av det jeg..

Jeg pleier å åpne bilde i windows utforsker(åpne det vanlig). Så gjør jeg bildet mindre, krymper kantene rundt utforskeren litt. Så trykker jeg på prtSc (print screen-knappen), og kopierer hele skjermen, inn i Paint. Dette gjør du vel å trykke på den stiplede firkanten og høyreklipper i arket, og velger "lim inn"

Så markerer jeg området jeg vil ha med(selvsagt bildet), og høyreklikker inni det området. Da får du opp en liste og velger "kopier til". Så lagrer du bildet på maskina. Deretter kan du prøve å laste opp det nye bildet.

Det høres kanskje komplisert ut? Prøv! Det er ikke så vanskelig! =)

Så lenge jeg får "oppskrift" skal det nok gå bra ;p takk for hjelpa, skal prøve neste gang jeg har den bærbare :D

Hvordan laster jeg opp bilder da? Tenkte og laste opp et bilde, men finner ikke noen "knapp" der det står sett inn bilde, eller laste opp bilde osv.. ?? :-)

MEN, bildet var for stort sto det. prøvde og gjøre det du skrev, men skjønte liksom ikke hva jeg skulle gjøre etter jeg hadde kopiert bildet? Prøvde og trykke lim inn på skrivebordet men det gikk ikke.. hmm

Back
Topp