Å knipse barn på fingrene?

Kengu

Forumet er livet
VIP
Hva synes dere om det?

Om barna ikkr hører når dere sier nei feks.
Om de river ned ting de ikke får lov til.

Jeg går bort å fysisk tar bort hånden hans, gjerne med en litt brå bevegelse mens jeg sier nei. Bøyer meg ned å får han til å se på meg å sier det ikke er lov. Å tar han bort fra situasjonen. Gjentagelse er vel kluet her ;)

Det er ikke greit å knipse på fingrene!

Det er helt uaktuelt her, hun er så liten enda så prøver heller å få oppmerksomheten hennes over på noe annet.

Nei, vi bedriver ikke fysisk avstraffelse her hos oss, og synes ingen andre bør det heller.
Det går fint an å forklare hva som er lov og ikke, uten å knipse, klapse, gripe hardt, klype osv..

Det er en straffbar handling, så det er ikke noe å diskutere en gang

Er det noe å synse om det da? Det er vel ikke liv bl.annet...

Det er ikke lov så det er selvsagt ikke ok. husker fra søskenbarnet mitt var liten, 1-2 år, jeg er 5 år eldre en hun og hun ble knipset på hånden myyyye. dette var i 91/92 da.

Knipsing er ikke tillat, enkelt og greit.

Selvsagt driver vi ikke med det.

Absolutt ikke innafor!

Jeg likestiller knipsing med å slå. Helt uakseptabelt.

Au.. det er jo vondt :(
Bedre å fjerne barna fra situasjonen, løfte vekk hånden eller noe.....

Likevel er det flere som gjør det dessverre

Mhm, var noen i familien som gjorde det med sitt barn mens vi var sammen. Og jeg reagerte og kommenterte at det ikke var lov, og fikk til svar at de gjorde det jo ikke så det gjorde vondt. Måtte jo spørre da hvorfor de gjorde det i det hele tatt. Det var det ikke noe godt svar på, gitt.

Mhm, var noen i familien som gjorde det med sitt barn mens vi var sammen. Og jeg reagerte og kommenterte at det ikke var lov, og fikk til svar at de gjorde det jo ikke så det gjorde vondt. Måtte jo spørre da hvorfor de gjorde det i det hele tatt. Det var det ikke noe godt svar på, gitt.
Var det jrg leste på en fbgruppe i dag også.
Ble så irritert når man anbefaler andre å knipse barna fordi de ikke lar ting stå i fred.

Var det jrg leste på en fbgruppe i dag også.
Ble så irritert når man anbefaler andre å knipse barna fordi de ikke lar ting stå i fred.

Vi klarte oss i alle fall fint gjennom den fasen uten å knipse. Mamma og stefar knipset oss, kunne være på handa som "gjorde det" eller munnen om vi hadde sagt noe stygt eller løyet. Skjedde også at vi kunne bli slått på handa eller på rompa. Og jeg er ikke så gammel at jeg tror dette var helt normalt, selv om det ikke var ofte og som regel ikke så veldig vondt. Men husker spesielt én gang stefaren min slo meg på rompa så det svidde helt intenst. Og den frykten når man visste man skulle bli knipset, men var usikker på hvor vondt det kom til å gjøre. Nei, ikke faen, skjer ikke hos oss.

Back
Topp