Å kjenne livmora

KimaGreggs

Glad i forumet
Desemberlykke 2018
Det sies at livmora skal komme opp over skambeinet rundt uke 12, men at det kan skje før hvis man har født tidligere.

Noen som kjenner den enda? Hvordan kjennes det ut egentlig?

Jeg er 12 uker nå om noen dager. Ligger på rygg og kjenner og kjenner, men aner ikke hva jeg kjenner etter. [emoji85] er det sånn at når den først dukker opp så er det ikke tvil?
 
Det er ikke lett. Første svangerskapet fant jeg den ikke før den nærmet seg navlen, sist fant jeg den kjempelett før uke 12 og denne gangen har jeg kjent og kjent og er veldig usikker på hva jeg kjenner. Så nei, så tidlig er det ikke lett

Senere er du ikke i tvil ;)
 
Det sies at livmora skal komme opp over skambeinet rundt uke 12, men at det kan skje før hvis man har født tidligere.

Noen som kjenner den enda? Hvordan kjennes det ut egentlig?

Jeg er 12 uker nå om noen dager. Ligger på rygg og kjenner og kjenner, men aner ikke hva jeg kjenner etter. [emoji85] er det sånn at når den først dukker opp så er det ikke tvil?

Jeg kjenner livmora godt og er 10+1 i dag.
Har hatt en fødsel i uke 19.

Gynekologen jeg var hos for tul reagerte på at livmora var så stor allerede [emoji23]

Kjenner den mye lettere hvis jeg står eller lener meg fremover, ligger du på rygg så faller alt på en måte innover uansett..
Syns det er kjempefascinerende, for livmoren min endret "form" permanent etter fødsel [emoji13]
Før da jeg kjente på den var den smalere og nå er den bredere [emoji28]
 
Jeg kjente den ikke engang under veiledning av jordmor i uke 17 sist [emoji85] vanskelig!!
Har innbilt meg at jeg kjenner noe hardt rett over skambeinet nå da... men det kan godt være en muskel for alt jeg vet [emoji51][emoji23]
 
Jeg kjenner livmoren nå, men det er egentlig bare fordi den er litt større en den normalt sett er så langt da det ikke er så lenge siden forrige fødsel og alt ikke hadde trekt seg tilbake. Jeg kjenner det det som noe hardt med en rund kant og når jeg treffer enden av den kan jeg presse fingrene mye lengre inn og det er mykt! [emoji4]
 
Jeg kjenner den, er 10+6. Kjennes som en hard kul litt over skambeinet. Ikke alltid lett å finne den da;)
 
Tror ikke jeg har kjent noe enda, aner ikke hva jeg skal kjenne etter også er jeg førstegangs og er bare kommet i uke 10 så regner med det tar lengere tid + jeg har en del ekstra på magen.
 
Back
Topp