Å kjenne livmora?

MaiTjohei

Forumet er livet
MAI 2013
Noen som har begynt å kjenne den over skambeinet?? Jeg skal være 10+5 og kjenner ingenting. Er andregangs. Vet det ikke trenger å være vanlig før 11-13, men ser at folk allerede kjenner i uke 9. 

Dette lurer jeg på også.. Og hvordan kjenner jeg det? Er førstegangs så lurer på det meste egentlig :D haha

Jantø skrev:
Dette lurer jeg på også.. Og hvordan kjenner jeg det? Er førstegangs så lurer på det meste egentlig :D haha

signerer!

Godt spørsmål! :-P 4 år siden sist, og føler meg som "nybegynner". Eh, såvidt jeg kan huske fra forrige gang, så kjente jeg en kant. Selvfølgelig lettere å kjenne etterhvert. Men det er forskjell i konsistens da. Litt hardere.. Om dere begynner med navlen, og kjenner nedover med fingrene, skal man kjenne en endring. Godt forklart ja ;-)

Er tredjegangs og kjenner ikke enda - kan være jeg som ikke kjenner ordentlig og vet hva jeg skal kjenne etter og da... Er uke 10 i morgen, så det er jo tidlig enda

Jeg kjenner det. Er annengangs og 11+1. Litt hardere enn resten av magen 

Fant aldri ut av det med kanten på livmoren sist, alltid like overrasket over hvor kegen målte.

Jeg kjenner henne,litt nedenfor navelen:-) litt hardere på en måte.... vanskelig å forklare..... No ligger nok min litt langt oppe med hensyn til to tette fødsler og har ikke fått trukket seg helt sammen enda...

Jeg kjenner også min som en kant litt over skambeinet. ;) Har kjent den i noen dager nå.

Hei, j kjente d forrige svskap, men ik nå:( kan være at d er tidlig enda, 9 uker og 4 dager,

Kjenner den godt :) er 11+1 i dag :)

Kjenner den. Vanskelig å få tak på akkurat hvor kanten er, men helt nede mot skambeinet er det tydelig forskjell. Trykker litt ned med fingrene (ikke mye), og det kjennes ut som en oppblåst ballong, like under huden. Helt glatt, og hvis jeg treffer på sidene "sklir" den litt unna. Er hardt om jeg trykker inn like under navelen og, men da må jeg trykke mye lengre inn, og det kjennes annerledes, så det er noe annet. Kjenner om morran etter å ha vært på do, så jeg er sikker på at magen og blæra er tom.

Mammamais skrev:
Fant aldri ut av det med kanten på livmoren sist, alltid like overrasket over hvor kegen målte.

Samme her!

jeg føler at jeg trykker å trykker. Men serr, jeg kjenner ikke en dritt. Nå er jeg ikke veldig vant til å trykke å kjenne på magen min uten å være gravid, så jeg vet liksom ikke hvordan det skal kjennes ut til vanlig ^^

kariness skrev:
jeg føler at jeg trykker å trykker. Men serr, jeg kjenner ikke en dritt. Nå er jeg ikke veldig vant til å trykke å kjenne på magen min uten å være gravid, så jeg vet liksom ikke hvordan det skal kjennes ut til vanlig ^^

For å si det sånn; du VET du kjenner livmoren når den er over kanten, for det er såpass hardt og anderledes å ta på enn resten :-) Jeg kjenner min veeeeldig godt om sambo ligger over meg eller jeg ligger på kanten av sofaen. Har såpass mage fra før at jeg trodde det bl vanskelig å kjenne den.

Er tredje gangs og kjenner ikke en dritt, og jeg var laaangt på vei, før jeg var istand til kjennedet med andre mann, med førstemann kjente jeg det aldri.. :p
Har ikke noe særlig ekstra polstring heller, er bare elendig på å kjenne slikt..

Back
Topp