Å kjenne liv

FruHåpefull82

Gift med forumet
Himmelbarn
Juliknøttene 2022
Hei,

jeg er førstegangs selv om dette er min sjette graviditet ... Nå er jeg 14+5 og i går kveld rett før jeg sovnet syntes jeg å kjenne noe nede i magen jeg ikke har kjent før. Litt som å stryke en fjær over huden, fort og lett. Det kilte litt på en måte. Kjente det bare én gang og det var det. Har de siste dagene kjent på lette "luftbobler" som små dytt mot noe, men dette har jeg tilskrevet luft i magen. Men den lille fjæra der? KAN det ha vært lille? Det er jo veldig tidlig, men andre som har opplevd det med første? Eller skal jeg tenke at det er helt usannsynlig?

Sniker og ja jeg tror det du kjente var liv samt de luftboblene det blir tydeligere etterhvert. Kos deg med de små baby hilsener du får

Jeg er andre gangs og også 14+5 i dag:happy: Har også syntes at jeg merker litt «bobler» innimellom. Var vel sånn med første og, bare at jeg kjente mye senere både fordi det var første og fordi morkaka lå foran. Så har lurt på det samme selv, tror jo det er litt liv, ellers rart det driver og bobler der:hilarious:

Høres virkelig ut som du har kjent lille :happy:
Jeg har kjent liv ca likt i alle svangerskap rundt uke 14 +/- :)

Tenker at det godt kan være det! Bruk litt tid hver kveld og lytt innover, så blir du også bedre på å skille luft og tarmbevegelser fra andre ting også. Så gøy!

Ååå, kanskje det kan være lille, da? :Heartred Skal kjenne bedre etter. Synes jeg merker mest på kvelden og når jeg legger meg over på en side ... hm ... Har morkaken høyt på baksiden.

Hei,

jeg er førstegangs selv om dette er min sjette graviditet ... Nå er jeg 14+5 og i går kveld rett før jeg sovnet syntes jeg å kjenne noe nede i magen jeg ikke har kjent før. Litt som å stryke en fjær over huden, fort og lett. Det kilte litt på en måte. Kjente det bare én gang og det var det. Har de siste dagene kjent på lette "luftbobler" som små dytt mot noe, men dette har jeg tilskrevet luft i magen. Men den lille fjæra der? KAN det ha vært lille? Det er jo veldig tidlig, men andre som har opplevd det med første? Eller skal jeg tenke at det er helt usannsynlig?

Jeg følte akkurat det samme som deg i går, den lille fjæra. Så tenkte jeg på det du skrev her og kanskje kanskje det var den lille hos meg også. :Heartred En liten fjær ca 10 minutter etter jeg la meg på venstre side, rett over trusekanten på høyre side. Mannen mener jeg innbiller meg det og at babyen er for liten, men er 15+5 nå og aldri har jeg opplevd at tarmene mine har gjort noe lignende i mine 35 år... Men kan jo legge til at jeg aldri har brukt så mye tid på å kjenne etter på tarm bevegelser som jeg har gjort de siste ukene :joyful:

Håper håper at det er begynnelsen på mer action der nede.

Jeg følte akkurat det samme som deg i går, den lille fjæra. Så tenkte jeg på det du skrev her og kanskje kanskje det var den lille hos meg også. :Heartred En liten fjær ca 10 minutter etter jeg la meg på venstre side, rett over trusekanten på høyre side. Mannen mener jeg innbiller meg det og at babyen er for liten, men er 15+5 nå og aldri har jeg opplevd at tarmene mine har gjort noe lignende i mine 35 år... Men kan jo legge til at jeg aldri har brukt så mye tid på å kjenne etter på tarm bevegelser som jeg har gjort de siste ukene :joyful:

Håper håper at det er begynnelsen på mer action der nede.

Ja, akkurat sånn det skjedde her også, la meg over på siden og så kom den fjæra, og har også kjent på noen sånne "bobler" nå siste dagene. Har heller aldri opplevd lignende i mitt 39årige liv haha og vi blir jo eksperter på å kjenne etter :-p Jeg var dessuten så forstoppa en tid og har kjent mye fra tarmene tidligere i graviditeten, og dette har ikke føltes som det samme.

Nå må det bare bli mer av det :Heartred

Høres ut som baby :Heartred

Ja, akkurat sånn det skjedde her også, la meg over på siden og så kom den fjæra, og har også kjent på noen sånne "bobler" nå siste dagene. Har heller aldri opplevd lignende i mitt 39årige liv haha og vi blir jo eksperter på å kjenne etter :p Jeg var dessuten så forstoppa en tid og har kjent mye fra tarmene tidligere i graviditeten, og dette har ikke føltes som det samme.

Nå må det bare bli mer av det :Heartred
Åååå jeg håper sånn, skal bli så deilig å få den bekreftelsen på liv av babyen selv og ikke bare på ultralyd. Skal ikke på OUL før 20+2 og da er det hele 8 uker siden sist, lengste vi har gått uten UL.

Kjenner til den forstoppelsen, så utrolig plagsomt. Men man tåler det meste av symptomer både her og der for verdens beste premie i juli :Heartred

Åååå jeg håper sånn, skal bli så deilig å få den bekreftelsen på liv av babyen selv og ikke bare på ultralyd. Skal ikke på OUL før 20+2 og da er det hele 8 uker siden sist, lengste vi har gått uten UL.

Kjenner til den forstoppelsen, så utrolig plagsomt. Men man tåler det meste av symptomer både her og der for verdens beste premie i juli :Heartred

Ja, ikke sant, blir så godt å kunne følge med selv. Er litt i samme båt. Er for tiden i utlandet og her får jeg den oul man har i Norge først i uke 22. Har bestilt meg en ul neste uke da jeg nesten er 16 uker. Men derfra og til sist i mars er det jo nesten 2 mnd … Det blir leeenge å vente.

Er så enig, tåler alt for den premien :Heartred

Ja, ikke sant, blir så godt å kunne følge med selv. Er litt i samme båt. Er for tiden i utlandet og her får jeg den oul man har i Norge først i uke 22. Har bestilt meg en ul neste uke da jeg nesten er 16 uker. Men derfra og til sist i mars er det jo nesten 2 mnd … Det blir leeenge å vente.

Er så enig, tåler alt for den premien :Heartred

Samme her, bor i utlandet og uke 20 er vanlig her. Får bare smøre oss med tålmodighet og håpe på mer og mer liv fra magen i ukene fremover :)

Samme her, bor i utlandet og uke 20 er vanlig her. Får bare smøre oss med tålmodighet og håpe på mer og mer liv fra magen i ukene fremover :)

Så morsomt at du også bor i utlandet! Frem med tålmodighetskremen, ja :hilarious:

Back
Topp