Å kjenne liv

Lutzern

Februar 14 - miss trøtt
Februar 2014 - Skjult forum
VIP
Jeg kjenner liv flere ganger daglig. Men det varierer veldig hvor lang tid det går mellom hver gang, hvor lenge hun beveger seg og hvor kraftige bevegelsene er. Det er heller ikke til "faste tider". Det eneste er at hun beveger seg mest om jeg ligger i ro på sofaen.

Er det mer "system" over aktiviteten til deres baby?

Min har heller ikke noe fast rutine på bevegelse.. Noen ganger kan det kun være små dunk nå og da, og andre kvelder koker det inni der. Eneste er at jeg merker han mest når jeg sitter stille:)

Her har han hele tiden vært mest aktiv ca 9-10 på morgenen og ca 22 og utover på kvelden. Synes det plutselig forandret seg her i begynnelsen av helgen, og fikk i dag bekreftet at han har byttet stilling ;) Etter det har det ikke vært noen bevegelser til "faste" tider..

Når jeg tror jeg har funnet et mønster, så forandrer det seg. Så jeg henger meg ikke så mye opp i det lengre.

Sent from my HTC One X using BV Forum mobile app

Det eneste jeg er villig til å vedde 1 mill på er at klokka 00.30 (ca) slippes dyreparken løs inni magen min! Tror det er apen Julius som slenger seg i lianer der inne, og dette varer i tre timer som oftest. Så er det jo som med dere at det blir fullt ståhei når jeg setter meg ned i sofaen, bilen, whatever. Det er som han bare: "Johoooo!! Min tur, min tur! Endelig har mamma satt seg ned, the stage is mine!"

Sånn sett er det veldig fint at han beveger seg stort sett hver gang jeg setter meg ned, fordi han er musestille når jeg driver med ting :)

Ikke noe mønster her i grunn, men stort sett mest aktiv på kveld/natt. Natt til i går kjente jeg ingenting og var kjempebekymret, så stod opp klokken 6 og spiste litt polarbrød å la meg for å kjenne etter.. Da gikk det en liten stund så kjente jeg noen dult. Slo meg plutselig at han kanskje hadde vært rolig hele natta fordi han var spinnvill HELE mandagen etter glukosebelastningen :p var vel utslitt stakkars :)

Her er det nok mer et mønster, men har mye mindre tid til å "bry" meg. Da jeg gikk gravid med første la jeg merke til alt. Skrev ned dato for første spark, hikke osv. Nå er jeg bare opptatt av å kjenne liv, og legger ikke noe mer i det.

Her har han hele tiden vært mest aktiv ca 9-10 på morgenen og ca 22 og utover på kvelden. Synes det plutselig forandret seg her i begynnelsen av helgen, og fikk i dag bekreftet at han har byttet stilling ;) Etter det har det ikke vært noen bevegelser til "faste" tider..
Ja jeg tror kanskje det er årsaken her. Hun har mye fostervann og god plass til å endre stilling og retning (selv om hodet ligger ned).

Ja jeg tror kanskje det er årsaken her. Hun har mye fostervann og god plass til å endre stilling og retning (selv om hodet ligger ned).

Hvordan vet dere om de har mye eller lite fostervann? (sorry for offtopic)

Her klare eg ikkje å finna noko system eller spesielle tider han er meir aktiv. Kjenne veeeeldig masse liv, 75% av dagen, og da tar eg ikkje med natta for da er han relativt roleg :) Det einaste eg veit 100% er at dersom eg ikkje står opp før kl 12 så strekker han seg "utover" og pressar magen min ut = veldig vondt! Også slår han meg i låra når eg sitter på do (magen legger seg på ein måte over låra) :P

Jeg har ingen fast mønster til bevegelsene jeg kjenner... Så lenge jeg kjenner liv hver dag er ikke bekymret :)
Men nå som jeg går på overtid prøver jeg å følge med på bevegelsene :)

Hvordan vet dere om de har mye eller lite fostervann? (sorry for offtopic)
Nei det er ikke vanlig å vite - men jeg får tett oppfølging pga sf sist og har hatt ul hver fjerde uke, derfor vet jeg det. Jeg merker også forskjell fra da jeg gikk med storebror. Han lå mer "klemt", mens hun her kjennes ut til å ha mer plass rundt seg.

Har bare hatt en ultralyd i uke 21, men ser at det er mange som har hatt både en 3. og 4. Hadde generelt kjempedårlig oppfølging fram til uke 29 da :/

Har bare hatt en ultralyd i uke 21, men ser at det er mange som har hatt både en 3. og 4. Hadde generelt kjempedårlig oppfølging fram til uke 29 da :/
Det er vanlig å bare ha en ultralyd (mellom uke 17-19 som regel). Man får ikke flere dersom man har et normalt svangerskap eller betaler for det selv

Her er hun aktiv så og si hele dagen og natta. Ca to timer puse innimellom. Har hatt lengre pauser, men da har jeg spist litt godterier, eller drikker litt brus, så hun beveger seg igjen. Nå, derimot, har hun blitt litt roligere. Det er sikkert fordi hun har sunket litt ned.

Ho her e spinnvill lita pia aktivitet så si hele dagen med småpauser å om ikke det e nok e ho ekstremt aktiv når jeg skal sove å det kan vare opp til 3 timer med herjing i magen:) å etter vær gang har vært på do på natta kjenner jeg ho røre seg :) håper ho e vill nu å blir rolig når ho kommer ut :)

Sent from my GT-I9195 using BV Forum mobile app

Ingen system, synes det er mindre og hardere enn før.

Back
Topp