Å kjenne liv/bevegelse.

Blomsterpiken83

Forelsket i forumet
Jeg er i dag 20+1 på vei. Jeg har kjent liv ganske lenge nå fra ca uke 14-15 og daglig i ca 1-2 uker. I dag har det vært roligere i magen enn det har vært de siste dagene. Jeg har kjent liv men i mindre grad. Er dette grunn til å bli bekymret? Har liksom vært mer romstering og sparking i magen de andre dagene. I dag kun litt smådult før det blir stille igjen. Kjenner disse smådultene ganske jevnlig da. Uff vanskelig dette :(

Helt vanlig når du bare er 20 uker på vei. :) H*n kan fortsatt sparke på steder hvor du ikke kjenner det :)

Ja jeg tror også det. Men er litt godt å få det bekreftet fra noen andre også. Jeg har litt lett for å bli hysterisk. Jeg mistet i uke 23 sist jeg var gravid. Da ble det mindre og mindre liv. Synes derfor det er veldig vanskelig å vite når man skal reagere og når ting er normal.

Kan snu seg. Tenker det at det er nok sikkert helt fint :) hvis du ikke har kjent noe i løpet av morgendagen så hadde jeg gjerne vurdert lege. Men så lenge du har kjent noe så er det sikkert greit

Blir godt med ul da :) Skjønner du er engstelig da du mistet i uke 23 sist. Da er man ekstra oppmerksom på liv fra magen :)

Jeg fikk et skriv fra jordmor ang. bevegelse. Det står det at før uke 24 skal du kontakte lege eller jordmor hvis du kjenner mindre liv. Etter uke 24 skal skal du drikke eller spise noe søtt,legge deg på venstre side og fokusere på barnets bevegelse i en-to timer (uten TV eller mobil) Da skal du tenke bevegelse. Hvis du i løpet av denne tiden ikke kjenner lov, skal du umiddelbart kontakte føden.

Har du vært veldig aktiv i dag,så kan det ha invirkning på bevegelse.

Lykke til på onsdag,så skal du se dette går bra❤

Ja var på ul i dag. Alt så veldig bra :D Vi fikk også bekreftet at vi venter en liten jente ❤️ (jormor var litt usikker sist) Hun kunne også fortelle at det er for tidlig å kjenne mønster i bevegelsene enda. Baby kan snu seg og da kjenner man ikke så godt. Jeg så også på ul nå hvor mye bevegelse som jenta mi gjorde som jeg ikke kjenner. Skal tilbake om 1 uke igjen :)

Back
Topp