Å kjefte på noen og/eller bli sur når de promper...?

Rummy-o

Glad i forumet
Jeg skjønner ikke helt.
Nei, det lukter ikke godt av promp. Og er enig i at det er unødvendig å sitte og prompe for moro skyld/for å tulle/for å være jævlig eller prompe på hverandre, prompe med vilje i ett sett o.s.v.

Men kjefter dere virkelig på mannen/barna om de ved et uhell slipper en promp?
Jeg synes litt synd i mannen/barna deres. Å prompe er jo helt naturlig. Noe alle mennesker gjør.

Her så promper vi når vi vil, hjemme vel å merke. Når man har besøk, er på besøk, er på butikken o.s.v. så gjør man det ikke.
Er deilig at vi kan ha hjemme som et fristed. :)

Helt enig med deg!
Det er jo helt naturlig,og man får jo bare vondt i magen av å holde på luft.
Syntes det er ganske strengt at barn ikke får lov å prompe hjemmehos seg selv..

Kunne ikke falt meg inn å kjefte på grunn av det!:P
Helt naturlig for kroppen...;)

Noen ganger får begge tilsnakk, fordi jeg mener at noen fiser kan kjennes på forhånd og dermed kan man gå på do. Trenger heller ikke sitte ved bordet eller klemme ut en under dyna og lufte den over til meg :p
Men for all del, vi fiser. Jeg får magevondt om jeg ikke gjør det.

Noen ganger får begge tilsnakk, fordi jeg mener at noen fiser kan kjennes på forhånd og dermed kan man gå på do. Trenger heller ikke sitte ved bordet eller klemme ut en under dyna og lufte den over til meg :p
Men for all del, vi fiser. Jeg får magevondt om jeg ikke gjør det.

Promper man kjenner at kommer, de man klemmer litt til for å få ut - de kan man ta andre steder. Uhell skjer, men her har 6 åringen lært av sin far at det er helt greit å klemme ut en fjert når hun føler for det, om det er hjemme i sofaen, ved matbordet, i butikken...lista er lang :P

Det samme gjelder raping, man MÅ ikke gjøre det akkurat der og da. Det går an å ta litt hensyn.

Så sære folk.. Er det mulig..
Har ikke tall på hvor mange ganger mine venninner har sagt: " Det er så deilig å være hos deg, for da kan man være seg selv 100%". Må man fise, så gjør man det. Uansett hvor og når.
Jøss....

En ting er å fise og rape med vilje, men det er som andre har sagt - det er helt naturlig som menneske å gjøre det. Jeg kommer nok til å oppfordre mine barn til å gjøre det på do, men de skal ikke få kjeft for å gjøre det med et uhell ved bordet. Heller vond lukt en kort stund enn barn med luftsmerter :P

Herregud. Nei, kjefter selvfølgelig ikke pga noe sånt. Men vi lærer jo gutten at man ikke promper ved bordet f.eks. Man kjenner jo gjerne at man må, men noen ganger ikke. Da går det an å si unnskyld. Men vil ikke at ungen skal få tarmslyng fordi han ikke tør å slippe ut luft altså..

Jeg skjønner ikke helt.
Nei, det lukter ikke godt av promp. Og er enig i at det er unødvendig å sitte og prompe for moro skyld/for å tulle/for å være jævlig eller prompe på hverandre, prompe med vilje i ett sett o.s.v.

Men kjefter dere virkelig på mannen/barna om de ved et uhell slipper en promp?
Jeg synes litt synd i mannen/barna deres. Å prompe er jo helt naturlig. Noe alle mennesker gjør.

Her så promper vi når vi vil, hjemme vel å merke. Når man har besøk, er på besøk, er på butikken o.s.v. så gjør man det ikke.
Er deilig at vi kan ha hjemme som et fristed. :)
signerer deg jeg altså :-) her i huset er det helt naturlig :-) nå er sønnen min bare 2 år, men selvfølgelig skal han lære etterhvert at har vi besøk, er borte i besøk, i butikken osv så tar man hensyn, men hjemme når vi er bare familien er det fristed altså :-)

Hehehe. . Her fiser vi gitt.. Om man ikke fiser så får man vondt, så vi velger og le når lillemor slipper en voksenmannefis, istedenfor og gjøre ho redd for slikt..

Vi er nok ikke så veldig fine på det. Skjønner ikke hvorfor du skal pakke inn slike ting i silkepapir, hvertfall ikke hjemme!!

Hjemme hos oss fiser vi når vi må fise. Jeg fiser ikke når vi har besøk, men både mann og spesielt barna gjør. Er jo helt naturlig :)
Hvis man fiser eller raper, sier man unnskyld meg etterpå. Det har ungene lært fra de var små og det funker fint :)
Men å fise/rape med vilje, det er ikke greit.

BV-app!

En ting er å fise og rape med vilje, men det er som andre har sagt - det er helt naturlig som menneske å gjøre det. Jeg kommer nok til å oppfordre mine barn til å gjøre det på do, men de skal ikke få kjeft for å gjøre det med et uhell ved bordet. Heller vond lukt en kort stund enn barn med luftsmerter :p

Ikke sant:) Mine er fortsatt ganske små,så de skjøner ikke det ennå.
Kjipt hvis det er store unger på 6-7år som gjør det fordi de syntes det er morsomt :D

ser at denne er inspirert av min tråd, helt greit, men vi kjefter ikke på guttungen når han promper, men snakker til han og lærer han til og gå et annet sted å gjøre det.... ikke hyggelig å være blandt folk og han skal prompe hvor som helst.... ser ikke noe galt i å lære barnet folkeskikk jeg da.. har et vennepar som ikke har lært sønn sin det, og han er eldre enn sønn min og vi var bedt dit på middag så sitter sønn deres og promper ved matbordet og de ler av det... syns ikke det er no morsomt jeg da... men vi kjefter alldeles ikke på han, vi snakker bare til han om at det var unødvendig og at han må gå et annet sted... det er lov og glemme seg bort, men ikke hele tiden....

De får tilsnakk hvis de promper med matbordet, men ikke ellers.

Eneste jeg sier er at de (guttene) kan gå ut i gangen...
Jentene er så små enda:-)

Sent from my GT-P7310 using BV Forum

Her promper vi også, og vi kjefter ikke når dette skjer. Selvfølgelig har vi oppdratt småen med normal folkeskikk, og han vet at det er ikke greit å prompe med bordet når vi spiser, er i besøk o.l.
Uhell skjer og da kan man si "unnskyld meg" - men ellers er jeg glad luften er på utsiden og ikke lager smerter på innsiden!! :) Det er jo en helt normal ting å gjøre, alle gjør det!! :)

Back
Topp