Å kjøpe brukt utsyr

Gertie

Elsker forumet
Hei!
Vi venter tvillinger i november, og vurderer å kjøpe noe av utstyret brukt. Og da lurte jeg på; Når man kjøper brukt barnevogn med mykbag, hvordan burde man rengjøre denne mykbagen for at det skal være godt nok til ny baby?
Det står at de kan vaskes i maskin på 30grader, men er dette godt nok? Finnes det noe man kan gjøre eller vaske de med for å "desinfisere" de? Eller burde man kjøpe ny?
Har jo lest at man skal ha ny madrass til ny baby pga faren for krybbedød. Er derfor jeg lurer.

:D

Sent from my LT25i using BV Forum mobile app
 
D.et første jeg tenker er; ikke tro på alt du leser.. Det finnes mye bra utstyr fra gode folk, og dersom det ser rent ut er det nok ikke noen fare. Bakterier har veldig kort levetid! Men skulle man likevel ville være sikker på at det ikke finnes bakterier, er det bare å legge det i fryseren i noen timer. Da dør alle levende organismer. Jeg har kjøpte brukt vogn til første man på finn.no og var kjempe fornøyd med det.
 
D.et første jeg tenker er; ikke tro på alt du leser.. Det finnes mye bra utstyr fra gode folk, og dersom det ser rent ut er det nok ikke noen fare. Bakterier har veldig kort levetid! Men skulle man likevel ville være sikker på at det ikke finnes bakterier, er det bare å legge det i fryseren i noen timer. Da dør alle levende organismer. Jeg har kjøpte brukt vogn til første man på finn.no og var kjempe fornøyd med det.

Tusen takk for svar! :) Var det jeg trodde og tenkte, men veldig godt å få svar fra andre!

Sent from my LT25i using BV Forum mobile app
 
Tenker at det er viktigere med ny madrass i seng enn i vogn, for på natta sover jo du også. Har litt mer oversikt når de ligger i vogna. Folk kjøper jo brukt vogn hele veien, så ville ikke stressa med det :)
 
Hei!
Vi venter tvillinger i november, og vurderer å kjøpe noe av utstyret brukt. Og da lurte jeg på; Når man kjøper brukt barnevogn med mykbag, hvordan burde man rengjøre denne mykbagen for at det skal være godt nok til ny baby?
Det står at de kan vaskes i maskin på 30grader, men er dette godt nok? Finnes det noe man kan gjøre eller vaske de med for å "desinfisere" de? Eller burde man kjøpe ny?
Har jo lest at man skal ha ny madrass til ny baby pga faren for krybbedød. Er derfor jeg lurer.

:D

Sent from my LT25i using BV Forum mobile app

Hei!
Så spennende det må være å vente tvillinger. Da har dere en god del som må planlegges i forkant av fødselen.
Jeg synes det høres fornuftig ut å kjøpe brukt utstyr. Ser vogna bra ut og den ikke lukter vondt, tenker jeg at det ikke skulle være noen fare. Det går jo an å ta en våt fille å vaske over alle overflater. Dere vil helt sikkert kunne danne dere et inntrykk av de som har brukt denne vognen før, og ta dette med i vurderingen ved kjøp. Vanligvis kan ikke bagvognen brukes så mange månedene før barna har vokst ut av den, så en brukt vogn vil kunne gjøre god nytte. Sportsvogna blir ofte brukt over flere år og må tåle en god del mer enn bagvognen.En vogn som er ren, tørr og romslig og som har et godt underlag å ligge på, vil være en god plass for barna når dere skal ut på tur.Lykke til med tvillingsvangerskapet og tiden som kommer. Beste hilsen Elin
 
Back
Topp