Å kjøpe brukt utstyr

Lilletrille9

Glad i forumet
JuniJubel2021
❄️ Januargull 2023 ❄️
Jeg er veldig tilhenger av å kjøpe brukte klær og brukt utstyr, men er det noe man absolutt ikke skal kjøpe brukt? Har skjønt at madrasser burde kjøpes nye, noe mer? :):)
 
Jeg er skeptisk til brukte bilstoler, men så lenge man vet at de et behandlet bra så går det greit. Men kommer til å kjøpe ny:hilarious:
 
Bilstol burde kjøpes ny etter min mening, eller av noen man kjenner som man vet ikke har vært utsatt for krasj.
 
Vi kommer til å kjøpe mye brukt, men ikke bilstol eller madrass, ei heller dyner.

Ellers kan det meste vaskes eventuelt leveres til rens :)
 
Kjøper nytt: bilstol, madrass, smokker (vanlig/flaske), dyne/pute :hilarious: Det jeg kommer på i farten.
 
Hva tenker dere om å kjøpe brukt ammepute/bbghugme? :)
Jeg har vasket min bbhugme i maskin, og det gikk veldig bra :p Så man kan jo bare vaske det om man kjøper brukt? Tenker man ligger jo på hotell i dyner andre har ligget i også, og de er jo «bare» vasket på samme vis mellom bruken?
 
Ikke madrass, dyne eller bilstol brukt :) Alt annet kan vel kjøpes brukt tenker jeg. Helt supert det :happy:
 
Hva tenker dere om å kjøpe brukt ammepute/bbghugme? :)
Jeg hadde bbhugme til førstemann også (fire år siden). Den ble godt brukt, for å si det sånn :hungover: Hadde masse flekker på seg. Vasket den, men var mye som ikke gikk bort. Tenkte: Jeg kan jo prøve å selge den (informerte selvfølgelig om flekker, hadde også med bilder). Solgte den til en brøkdel av prisen, og folk var helt gærne etter den:laughing021 Jeg hadde aldri kjøpt den brukt, men det kan jo hende at det er flere som er mye penere brukt enn den :) Den ligger jo i senga, og det kan jo komme mye på den. Sorry for TMI, bare greit å ta i betraktning :dance011
 
Hva tenker dere om å kjøpe brukt ammepute/bbghugme? :)
Jeg kjøpte bbhugme brukt! Den var i veldig fin stand, også tenker jeg å vaske trekket ganske hardt, eventuelt kan man jo kjøpe nytt trekk. Kan egentlig ikke se at den har vært i bruk, og tror den mest ha vært brukt til soving og ikke amming.
 
Brukt er fint! Skal hente en babystol til Stokke i dag til 250kr i stede for 900.
 
Jeg kjøpte mye brukt sist, og gjør det igjen. Jeg var nøye på det samme som jeg ser flere er: bilstol, dyne og madrass. Også selvsagt alt som skal i munnen og kan morkne (smokker, flasker mm).
Jeg gikk over utstyret og sjekket at det var fritt for jordslag etc.
 
Hva tenker dere om å kjøpe brukt ammepute/bbghugme? :)
Jeg hadde bbhugme til førstemann også (fire år siden). Den ble godt brukt, for å si det sånn :hungover: Hadde masse flekker på seg. Vasket den, men var mye som ikke gikk bort. Tenkte: Jeg kan jo prøve å selge den (informerte selvfølgelig om flekker, hadde også med bilder). Solgte den til en brøkdel av prisen, og folk var helt gærne etter den:laughing021 Jeg hadde aldri kjøpt den brukt, men det kan jo hende at det er flere som er mye penere brukt enn den :) Den ligger jo i senga, og det kan jo komme mye på den. Sorry for TMI, bare greit å ta i betraktning :dance011

Kjøpte brukt på finn, tanken var å eventuelt kjøpe nytt trekk berre, er det dei fleste gjer ;) men den var heilt strøken, i tillegg lukta den ingenting! Det føle eg e ulempen med brukte ting, ofte brukt mykje parfyme etc, lukten forsvinner ikkje før etter 5-10vask...
Eg betalte 400kr for den :)
 
Brukt er gull! Men her kjøpte vi helt ny madrass og sengetøy, og helt ny bilstol. Ellers ville jeg nok ikke kjøpt brystpumper brukt, og flasketuter burde man også kjøpe nytt(?) :)
 
Jeg og samboer ble enig om at det eneste vi «må» kjøpe nytt er bilstol :D så har kjøpt barnevogna brukt (veldig tidlig, men god pris) :angelic: venter til nermere termin med resten
 
Eg får mye utstyr og klær fra svigerinne :angelic: men har lyst til å kjøpe ny vogn, barnesete, madrass og sengetøy:) Hu ville gi bort disse ting også, men de er veldig godt brukt og vogn har blitt litt rusten så eg sa nei takk:)
 
Det er også viktig å huske på att en del bilstoler har utløpsdato fra produsent. Vi har en Cybex hvor det står i bruksanvisningen at stolen bør kasseres etter 4 år, men har sett mange på kjøp og salg grupper som selger stoler eldre enn det.

Uten om det og madrass har jeg kjøpt alt brukt eller arvet. Gjenbruk er fantastisk
 
Kjøper gjerne brukt det vi mangler, utenom det de fleste nevner over her. Men så har vi veldig mye som vi har tatt vare på etter storesøster:happy:
 
Back
Topp