Å jobbe 100%

lolisosa

Andre møte med forumet
Hei!
Jeg er sykepleier og jobber 100% ved et aldershjem...vi har endel tunge løft,men jeg holder meg unna slikt. Jeg er veldig obs på at jeg ikke må stresse. Jeg hadde en MA i februar i år, og jeg er veldig redd for at det skal skje igjen. Tror dere det er for mye å jobbe 100%? er det noen her som jobber fullt? Jeg syns det er et mareritt om mandagen å vite at jeg har 5 dager m jobbing i strekk uten en fridag i mellom. Når jeg kommer hjem om ettermiddagen sover jeg 1,5 timer bestandig pga. jeg er mye trøtt for tiden. Er dette for slitsomt tror dere? Jeg SKAL ikke miste igjen![8|]

Jeg er forresten 7uker og 5 dager på vei.

leser du bladet "gravid"? denne mnd så står det om yrker i faresonen,
og sykepleier er en av yrkene under den kategorien!

er du mye sliten og trøtt, så dra til legen og sykmld deg en stund og sov mye,

og bruk litt tid på deg selv[;)]

lykke til[:)]

Jeg jobbet 100% frem til en mnd. før hun meldte sin ankomst, da ble jeg sykemeldt pga svangerskapsforgiftning. Hvis det var ting jeg ikke klarte gjøre eller ikke ville, var sjefen min så grei - han sa at jeg måtte bare gjør det som var best for meg. Han var glad så lenge han fikk beholde meg.

Takk alle sammen for så raske svar!

Hei Snuppepia! Hva jobber du som da?

Millemax: Jeg har ikke lest "Gravid" nei....må se om jeg kan få skaffet meg det. Kan jeg kjøpe det i vanlig dagligvareforretning?

Er typograf og til vanlig sitter jeg med datamaskin i 7 1/2 time. Ble veldig slitsom å sitte så lenge i gangen, måtte ofte opp å gå. Spesielt etterhver som magen ble veldig stor.

Okei..ja det kan være tungt å sitte stille lenge! Jeg har heldigvis også en snill sjef som er klar over at jeg hadde en MA, og hun er veldig opptatt av at jeg ikke skal løfte for tungt osv, men av og til er det ikke helt til å unngå. Jeg tar da selfølgelig ikke så hardt i som jeg ville ha gjort før jeg ble gravid. Men det spørs hvor lenge jeg kan fortsette å jobbe fullt.. har tenkt på å kanskje høre om å få 1 fridag i uka eller noe. da hadde jeg slupet så mange dager i strekk med mye gåing, forflytning osv. Jeg har i tillegg sykepleieransvaret på begge avdelingene, og dette innebærer mye ansvar. Men det er jo bare gøy, men jeg må ikke tenke bare på meg selv nå.... Jaja... Hva er typograf?

ikke alle daglivare foretninger har det bladet, men en del samt noen bensinstasjoner!
de fleste butikker med godt blad utvalg har det...

lykke til[;)][;)]

Jobber som grafisk designer.[:D] Driver med reklame. Typograf er bare det gamle navnet og det jeg har svennebrev i.

Jobber 100% ennå jeg, men nå går jeg jo ut i permisjon til onsdagen... [:D]
Har dog ikke en fysisk tøff arbeidssituasjon, men skjønner godt at det blir slitsomt uansett hva man gjør. Kan arbeidsplassen ikke tilrettelegge det så anbefaler jeg deg p snakke med legen. Lolisosa: Du må jo ikke riske noe verken med deg selv eller den lille i magen. Du kan også regne med at det blir bedre i hht. trøtthet etc. når du kommer i 2 trimester. Var selv også veldig trøtt noen dager etter endt jobb den første tiden.

Ønsker deg lykke til!

Jobber 100 % jeg å, men er ikke kommet ¨så langt i svangerskapet ennå..
jobber på småbarns avd. i en barnehage så det er masse løfting og det
kjennes på ryggen[>:]

Hei[:)]
Jeg er også sykepleier, og jobber 100% på et sykehjem.... Det vil si - har vært 50% sykemeldt siden uke 8 pga kvalme og at jeg ikke har hatt krefter til å gjøre noe som helst (kunne sove hele døgnet en periode[:D]). Er bedre nå, og regner med at jeg skal jobbe litt mer fremover. Men legen min sa til meg at jeg bestemmer selv hvor mye jeg orker å jobbe, og hun sykemelder meg hvis jeg er i tvil. Er uansett godt å ha en slik lege[:)] Har merka disse to månedene at jeg har hatt veldig godt av sykemelding, jeg har kunnet slappe av uten dårlig samvittighet, og gjøre ting i mitt eget tempo. Når det gjelder jobben så har jo det vært slitsomt, men har snille kolleger som skjønner at jeg ikke orker å løpe like mye som før. Er ikke mange sykepleiere der jeg jobber, så som regel har jeg ansvar for 30 pasienter når jeg er på jobb. Og det kan være mye mas; kom hit, kom dit, se på ditt og datt, den er dårlig, den MÅ ha mer medisiner.... Og så står du der med ansvaret nesten selv føler du[&o]
Syns du må se an jobben din jeg, prat med legen din om å få en delvis sykemelding hvis det er det du ønsker. Den trenger ikke vare evig hvis du ikke vil det[:)] Og det er ikke alltid like lett å få en tilrettelagt jobb overalt....
Husk at det er din kropp, og det er du som bestemmer!![;)] Ingen bortsett fra det kan si hva du orker og ikke!

Jeg har vært sykemeldt 100% siden uke 7 pga kvalme/oppkast og høyt vekttap ( har også bekkenproblemer). Har bare 50% stilling og begynte å jobbe 25% i forrige uke, syntes det var greit å komme seg ut litt igjen, men kjenner at jeg ikke klarer å jobbe full dag. Jeg jobber i en sportsbutikk og det er hardt å stå/gå hele dagen. Nå er jeg blitt forkjølet og føler meg veldig slapp. Sliter også med et veldig søvnbehov for tiden.
Jeg, for min egen del har bestemt meg for å gjøre det som er best for meg, for gjør jeg det så gjør jeg også det som er det beste for babyen min. Ellers blir jeg utrolig stresset og det er ikke bra.. Jeg skal prøve å jobbe det jeg orker, men klarer jeg det ikke så får jeg meg en 100% sykemld, uten dårlig samvittighet!!
Kjenn etter og gjør det beste for deg..
Klem fra Elisabeth

Tusen takk for gode råd!
Jeg har nå snakket med legen min og blitt sykemld 30% slik at jeg jobber 70%. Dette tror jeg passer meg ypperlig. Nå skal jeg prøve dette 14 dager, så skal jeg til legen å revurdere hvis behov for mer eller mindre.
Er lettet nå, og føler at jeg kan få mere tid til å tenke på den lille i magen, meg selv og at den skal ha det bra. Jeg har det akkurat som deg på jobb, Snuppa 80, fordi min avdelingsleder er hjelpepleier, og jeg dermed har sykepleier ansvaret på hele bokollektivet. Vi har eldre pasienter. Er du født i 80? da er vi i tilfelle like gamle! [:D]

jeg er blitt 100% sykemeldt fra min jobb siden jeg jobber som fisker på en tråler.
det blir litt vel tunge løft og så er båten alt før lenge ute på havet i gangen (6-8uke)
så for noen som er vant til å være aktiv så holder jeg på å bli gal her

Back
Topp