Å ikke motta sykepenger...

hønepøne

Andre møte med forumet
Jeg har gått gradert sykemeldt siden februar(til mai) og fult sykemeldt nå, og ENDA ikke motatt ei krone i sykepenger...
Først gir de meg feil informasjon, så klarer de ikke å behandle den informasjonen de får, og nå skyldes det på papirer som ikke kommer frem, feil på papirene etc. Så sier de at de har fått papirene, og jobber med saken så jeg skal motta pengene innen en uke - det er lengre enn en uke siden! Og når jeg ringte i dag, så får jeg beskjed om at de setter spørsmålstegn ved gyldigheten av sykemeldingene mine...!
Jeg fatter ikke at de kan ha LOV til å drive på sånn! Greit, feriepengene kommer denne mnd... men så skal det gå til å betale alt mulig jeg ikke har kunnet betale tidligere pga lite/ingen inntekt. Ikke kan jeg søke foreldrepenger på grunnlaget jeg har hatt i mnd nå, ikke får jeg kjøpt noe til babyen, jeg har faktisk ikke penger til huslån, regninger eller i det minste MAT. Har vært utrolig heldig som har en familie og samboer som stiller opp, men det kan jo ikke fortsette sånn...
Så leser man i avisen om ei som har venta en mnd på sykepenger, hun får utbetalt dagen etter at det står i avisen....
Er seriøst eneste måten å få de som jobber med saken til å forstå, nettopp det å gå ut i media?
Og er det en instans jeg kan klage dem inn for, som IKKE er dem selv?

Jeg er så sliten...Det er en grunn for at jeg er sykemeldt, og dette gjør det absolutt ikke noe bedre. Hadde jeg visst at det skulle bli sånn hadde jeg aldri i verden turt å sykemelde meg...

*måtte bare få ut litt damp*:(

NAV er NAV , men som du sier faktisk er grunn til at man er sykmeldt

Noe så tragisk....hadde det skjedd med meg hadde jeg gått til media, men det burde da seriøst ikke være nødvendig...!!! Har du fortalt det som det er, at økonomien ikke strekker til? Mannen min måtte få sykepenger fra NAV en periode, når jeg var i svangerskapsperm med nr 1.... Da opplevde vi det samme, men for mye kortere tidsrom...og mannen min sa det bare sånn det var, at han hadde kone og baby hjemme, og at de fikk se å ordne opp i det...!!! Dagen etter var pengene på konto...!! Da mener jeg at det er vilje og trangsynthet det står på..makan til møkkabedrift skal du leite lenge etter...!!!

Dra på NAV i morgen, sett deg ned, overspill og vis følelser....!! De kan da ikke leke med folks liv og følelser på den måten...! De fleste som deg er faktisk ganske avhengig av månedlig inntekt for å ha mat på bordet og tak over hodet!!!

Lykke til :) oppdater oss gjerne!!!

Har ikke fått utbetalt sykepenger jeg heller, har vært sykemeldt siden begynnelsen av april, men har ikke sett ei eneste krone..Føler at det faktisk er mer slitsomt å være sykemeldt enn å være på jobb når det skal være sånn her :-(

Er veldig glad for at jeg får lønna mi selv om jeg er sykemeldt. Jobben får så pengene av nav. Dette gjelder også foreldrepengene, får de utbetalt av jobben som så får de av nav.

Håper du får sykepengene snart! Jeg hadde ikke klart meg uten i hvert fall....

Sent from my HTC Incredible S using BV Forum mobile app

Sjefen min sa engang vi holdt på men NAV-papirer: en må jammen være frisk for å være syk i dette landet!! Det har vert så utrolig mye tull med sykemeldinger og papirer og skjemaer bla bla bla. Kjenner det suger ut all kraft og eventuell overskudd!!! Jeg får også heldigvis utbetalt av jobben og de får refusjon fra NAV. STRESS !

Ringte dit i dag, igjen... Krevde å få snakke med noen på forvaltninga på Hamar. Etter å ha forklart saken min for ¤%/( gang ble jeg endelig satt over.
Ble møtt av ei sur og krass dame som først nekta for at de hadde mottatt alle papirene de trengte, ba henne se godt etter fordi jeg fikk beskjed den 23. mai at alt var mottatt og venta på behandling. Å joda, etter å ha "leta" litt fant hun frem. Men hun visste ingenting om saken så jeg måtte la den som jobba med den få tid til å behandle. Så sa jeg at nei, de skulle fikse det der i dag, da jeg fikk beskjed om at behandlingstida for utregninga var 1 uke(fikk beskjed om dette samtidig som jeg fikk vite at alt av papirer er motatt) og dette er straks to uker siden.
Sa at jeg har blitt lova det ene og det andre, penger i begynnelsen av mai, penger innen en uke, penger innen da og da, men at de aldri har holdt fristene de har sagt. Sa også at jeg har ikke ei krone, hverken til mat, regninger eller barnet jeg har i magen, så hvis han bestemmer seg for å komme nå - så har han INGENTING - ene og alene fordi dem ikke klarer å gjøre jobben sin. Så begynte hun med at intektsopplysningene dems har mottatt fra den ene arb-giveren min var feil - jaha? Jo, fordi de hadde bare tatt kopi av det de sendte sist gang.
And so? Jeg har jo ikke kunna jobba siden de sendte dem sist gang, fordi jeg er S-Y-K-E-M-E-L-D-T! Nei....da var det usikkerhet rundt gyldigheten av sykemeldinga mi fra 13. februar - siden jeg var sykemeldt fra kun det ene arb.forholdet. Forklarte at å jobbe natt(jobben jeg var sykemeldt fra 13. februar) var mer belastende enn å jobbe dag-kveld(som jeg frem til mars jobbet som vanlig). Å ja, det skjønte hun da... Hun sa hun hadde forståelse for at jeg opplevde situasjonen veldig vanskelig, og sa hun håpa hun kunne ordne det iløpet av dagen. Hun skulle ta noen telefoner for å oppklare inntekten min hos ene arb-giveren for så ringe meg tilbake...

Så ringer hun tilbake og sier hun har fått svar på alt hun trenger og skulle derfor ordne med utbetaling til meg i dag, så skulle pengene mine være på konto i morgen eller fredag!
Takka så mye for hjelpen og trodde dermed alt var i orden! ...den gang ei...
Hun ringte brått opp igjen og beklaga at når hun da skulle ordne utbetalingen så fikk hun opp at NAV Ringsaker hadde sagt stopp på utbetaling fra april - til nå.... Ble da satt over til kundesenteret igjen, for å be om å bli satt over til Ringsaker, der er alle "opptatt ut dagen" eller borte til over helga. F¤%&/)%-GREAT!

Men, har navn og tidspunkter på alle jeg har snakka med nå... Sambo vurderer advokat hvis pengene ikke er på konto før helga - ikke skjønner jeg hva en advokat kan hjelpe til med...

Æsj så kjedelig!! Jeg får lønn som vanlig også betaler NAV tilbake til jobben! Håper du har penger snart!!!

Back
Topp