Å ikke å bli trodd ved sykdom :(

Cecilie86

Andre møte med forumet
Føler jeg må lufte tankene mine litt, og kanskje noen andre har opplevd det samme som meg.
Har denne uken vært syk. Vet ikke om det er fordi jeg er gravid at jeg ble såpass dårlig. Har hatt veldig vondt i hodet, kastet opp og feber lignende varme tokter. Måtte derfor være borte fra jobb 2 dager.

Ringte sjefen i går kveld for å si at jeg håpet å komme på jobb i dag. Og at jeg skulle til legen kl 09 for svangerskapskontroll. Han virket hyggelig, men plutselig så sier han "har ikke du vært frisk lenge nå da? Rart at du plutselig blir syk nå?" Eh?? Akkurat som han tror at jeg har skulket jobb? Ble så paff, så fikk ikke sagt ifra. Er ikke akkurat slik at jeg planlegger å bli syk etter sommerferien!

Men var frisk nok til å dra på jobb i dag tidlig.. Fikk også en kjekk kommentar fra sjefen når jeg kom på jobb. Han sa at jeg hadde god tid til å gjøre ferdig det som skulle være ferdig neste uke "med mindre du har tenkt til å være syk hele neste uke også?" Han sa det i en spøkefull tone, men skjønte at han mente det!

Når jeg skulle dra til legen etter en time kjente jeg at jeg begynte å bli litt uvel igjen.. Mens jeg var hos legen ble jeg verre. Hun sjekket opp det hun skulle og litt til. Fortalte at jeg hadde vært syk og at jeg følte meg dårlig fortsatt. Det endte med at hun sykemeldte meg (!) pga infeksjon i kroppen, og mente at jeg skulle ta det med ro og slappe av. Kjente at hele brystet mitt fylte seg opp med en ekkel angstfølelse!
fortalte legen hvordan de på jobben var, og hun sa at jeg ikke skulle bry meg om de, og at det var hun som har bestemt at jeg trenger mer hvile..

Dro dermed på jobb og leverte sykemld. Når jeg skulle dra ønsket ikke sjefen meg god bedring eller noe. Han verken så på meg eller sa hadet!

Er det virkelig slik man skal bli behandlet?? Jeg er så lei meg og sint! Greier ikke å stoppe å tenke på det. Skulle gjerne ha jobbet, men samtidig er min og min baby sin helse viktigere enn jobben!

Dette har jo ingenting med gravid eller ikke å gjøre heller, egentlig, men rett og slett en forferdelig sjef. Jeg skjønner at det for arb.givere er kjedelig og slitsomt med sykdom (om det er mye av det i "staben"), men man KAN ABSOLUTT IKKE oppføre seg eller si slikt av den grunn! Det er klart terskelen for å være hjemme pga. sykdom kan være noe lavere når man er gravid - men som legen sier - det er hennes (nettopp en leges) avgjørelse. Og mao en god grunn til..

Han høres ikke så hyggelig ut da :(.jeg syns du burde ikke tenke på han, lytt til kroppen din og tenk på ditt eget og barnets beste.. God bedring :)

Storebror født 08.06.12 ❤
Lillebror venter vi på 06.11.13❤

Jeg har det helt likt som deg... en sjef som ikke tror eller viser empati/medfølelse.
Jeg er i uke 24+3 og har siden uke 8 hatt bekkenplager og har gått til en manuel terapeut. For 2 uker siden ville terapeuten min sykemelde meg 50% slik at jeg hadde litt overskudd i hverdagen. Jeg konf med han om dette før jg sykemeldte meg slik at han ikke fikk det rett i trynet. Og da fikk jeg skikkelige ekle kommentarer om at 50% sykemelding ikke var noe han ville ha respekt for, og at man ikke skulle sykemelde seg 50% for å dra på shopping eller ha lang helger (!) Og masse andre slike stygge kommentarer....
Det endt opp med at jeg forsetter fullt nå, men har konstant vondt og er dau sliten på kvelden.
Empati? Nei. Medfølelse? Nei. Dritt sjef? Ja!

Så jeg ville sagt; ikke bry deg! Nesten over halvparten av sjefer hater graviditet og er mildt sagt idioter...

Lykke til med sjefen i hvertfall :)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Huff! Synes det er både trist og tragiskt at det finnes slike arbeidsgivere/ledere! :-( Skulle ikke vært lov!

Hev dere over det! :-)

Ikke noe hyggelig! Håper du klarer å ikke bry deg ALTFOR mye..

Er det virkelig slik man skal bli behandlet?? Jeg er så lei meg og sint! Greier ikke å stoppe å tenke på det. Skulle gjerne ha jobbet, men samtidig er min og min baby sin helse viktigere enn jobben!
Nei, absolutt ikke!!! Folk blir syke og spesielt når man er gravid, må man jo få lov å bli frisk igjen! Sånne historier gjør meg så sint!!!
Håper at du klarer å koble litt av og nå skal du bare tenke på deg og den lille i magen din! Det er dere som er viktigst! Så ikke tenk for mye på han dusten!

Huff, ja jeg skal prøve å ikke tenke noe så mye mer på det. Jeg vet jo selv hva som er riktig. Han får tro hva han vil! Hvis det gjør tilværelsen hans så mye mer spennende, så syntes jeg nesten synd på han!

Jeg har det helt likt som deg... en sjef som ikke tror eller viser empati/medfølelse.
Jeg er i uke 24+3 og har siden uke 8 hatt bekkenplager og har gått til en manuel terapeut. For 2 uker siden ville terapeuten min sykemelde meg 50% slik at jeg hadde litt overskudd i hverdagen. Jeg konf med han om dette før jg sykemeldte meg slik at han ikke fikk det rett i trynet. Og da fikk jeg skikkelige ekle kommentarer om at 50% sykemelding ikke var noe han ville ha respekt for, og at man ikke skulle sykemelde seg 50% for å dra på shopping eller ha lang helger (!) Og masse andre slike stygge kommentarer....
Det endt opp med at jeg forsetter fullt nå, men har konstant vondt og er dau sliten på kvelden.
Empati? Nei. Medfølelse? Nei. Dritt sjef? Ja!

Så jeg ville sagt; ikke bry deg! Nesten over halvparten av sjefer hater graviditet og er mildt sagt idioter...

Lykke til med sjefen i hvertfall :)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Herremin! Man skal jo ha et liv etter jobben også! Og blir man så sliten og får smerter pga syntes jeg det er en god grunn til å bli delvis sykemeldt. Huff, du burde jo også hvertfall prøve å gi blanke i hva han mener! Kjipt å sitte den siste tiden av svangerskapet og være skikkelig dårlig! Lykke til :)

Dette har jo ingenting med gravid eller ikke å gjøre heller, egentlig, men rett og slett en forferdelig sjef. Jeg skjønner at det for arb.givere er kjedelig og slitsomt med sykdom (om det er mye av det i "staben"), men man KAN ABSOLUTT IKKE oppføre seg eller si slikt av den grunn! Det er klart terskelen for å være hjemme pga. sykdom kan være noe lavere når man er gravid - men som legen sier - det er hennes (nettopp en leges) avgjørelse. Og mao en god grunn til..

Nei det har ikke egentlig noe med at jeg er gravid, men var godt å dele det med noen ; Jeg skjønner også at det kan være kjipt for arbeidsgivere hvis de ansatte er mye borte og man trenger folk. Men jeg er nesten aldri borte fra jobben! Jeg er 27 uker nå og har vært borte fra jobben 2 hele dager pga migrene tidlig i svangerskapet. Og det er ikke mye fravær blant de få andre som jobber der. Men jeg stoler også på legen min (og kroppen min) og tar det som godt råd :)

Men jeg stoler også på legen min (og kroppen min) og tar det som godt råd :)
Det er det beste man kan gjøre! Kroppen sier jo tydelig ifra og da skal man høre på den! Spesielt når det er to liv som er involverte!

Nei det har ikke egentlig noe med at jeg er gravid, men var godt å dele det med noen ; Jeg skjønner også at det kan være kjipt for arbeidsgivere hvis de ansatte er mye borte og man trenger folk. Men jeg er nesten aldri borte fra jobben! Jeg er 27 uker nå og har vært borte fra jobben 2 hele dager pga migrene tidlig i svangerskapet. Og det er ikke mye fravær blant de få andre som jobber der. Men jeg stoler også på legen min (og kroppen min) og tar det som godt råd :)

Ånei, tror jeg ble litt misforstått, mente absolutt ikke at det var feil å poste innegget her og var ikke ment som noe kritikk eller "skjerp deg" på noen måte. Håper du klarer nettopp å stole på deg selv og legen - du skal ta vare på dere to, det er riktig og viktig! :) Og sjefen håper jeg du klarer å ikke tenke på..

Det er det verste! Det er så mange ELENDIGE sjefer der ute! Makan!
Som tanta mi sa: Det er INGEN som takker deg etterpå for at du har jobba fullt og satt din egen og barnets helse til side.

Jeg er 50% sykemeldt, og føler på samme måte som flere her: jeg er en belastning for sjefen. Han svarte når jeg sa at jeg var blitt sykemeldt at "ja, men da gir du 100% de timene du er på jobb da!" Om de ikke takler det bedre snart, slenger jeg en 100% sykemelding i fleisen på han!

Jeg er 50% sykemeldt, og føler på samme måte som flere her: jeg er en belastning for sjefen. Han svarte når jeg sa at jeg var blitt sykemeldt at "ja, men da gir du 100% de timene du er på jobb da!" Om de ikke takler det bedre snart, slenger jeg en 100% sykemelding i fleisen på han!
Huff, jeg må da virkelig være heldig med sjefene mine! Jeg er 20% sykmeldt i to uker nå og kommentaren jeg fikk: "Ja, men det er jo ikke noe rart. Du produserer jo et nytt liv!".

Signerer denne! Jeg er sykemeldt 50% nå og blir nok det resten av svangerskapet også pga bekkenløsning. Jeg har fått full forståelse fra begge sjefene mine heldigvis som har sagt at jeg må ta hensyn til meg og den lille :) nå er de begge kvinner, men den ene har måtte overta halvparten av mine arbeidsoppgaver, så det kunne fort gått andre veien også

Huff, jeg må da virkelig være heldig med sjefene mine! Jeg er 20% sykmeldt i to uker nå og kommentaren jeg fikk: "Ja, men det er jo ikke noe rart. Du produserer jo et nytt liv!".
Fantastisk søt kommentar :)

Back
Topp