Å holde seg i form....

-Lilletrille-

Forumet er livet
Aprillykke 2016
Kjenner jeg blir latere og latere for hver dag, og nå i jula har jeg spist masse usunt i tillegg. Skulle absolutt begynt med noen form for trening. Jeg trente masse før jeg ble gravid men det har liksom dabba av :o
Så.....hva gjør dere for å holde dere i form? :)
Jeg kunne tenkt meg bl.a å prøvd gravid yoga :)

Jeg gjør ikke så mye :/ prøver å få gått meg en tur de dagene været ikke er helt forferdelig! Ellers er det bare bekkenøvelser, husarbeid og lek med ungene!

Blir mer når babyen kommer og det er vår :)

Treningen har vært fraværende ja... Prøver å gå en tur når været tillater det, eller rett og slett gå dit jeg skal istedenfor å ta bussen.

Er helt håpløs med trening nå.. Fikk gravid 2xu-bukse til jul, og nye joggesko så burde helt klart teste det! Har lyst, men rett og slett ikke ork...
Gravid-yoga begynner igjen i Januar, så gjør det en gang per uke. Men det er mest for avslapning og pust - mye god strekk for ryggen og kroppen generelt, og ikke den treningen jeg er vant med fra før..
Tredje svangerskapet og tredje opplevelsen - altså ikke likt hva gjelder trening heller!
Jeg vil jeg vil, men får ikke til!! :p

Sist trente jeg helt til jeg fødte. Denne gangen er energien skikkelig laber, og nå har jeg jo fått beskjed om å ta det roligere pga vonde kynnere. Blir faktisk litt bekymret for hvordan jeg kommer til å takle fødselen fordi jeg er i så elendig form + at jeg er overvektig, noe jeg ikke var i utgangspunktet sist. Bekkenet setter grenser for hvor fort og langt jeg kan gå tur og. Gleder meg til å bli ferdig og til trilleturer i vårværet!

Er i stallen og gjør det jeg skal der, og ellers lite. Hvis jeg blir sykmeldt på nyåret skal jeg prøve å komme meg avsted å trene litt lett styrke om kroppen tåler det. Nå har jeg absolut ikke energi til overs til slikt :(
Har prøvd fjelltur, men da var plutselig bekkenet helt kaputt etterpå :( liker ikke være så inaktiv!

Mammaen min passet ungene en stund idag, og jeg og hunden gikk en lang skogstur i rolig tempo - det var deilig! :)

Har en aktiv toåring som holder meg i gang ;) ellers prøver jeg å gå rolige turer så fremst det ikke er for glatt og bekkenet er samarbeidsvillig. Noen strukturert trening blir det derimot ikke, det får fint vente til babyen er ute.

Jeg har meldt meg på gravidyoga-kurs som starter i uke 2, og går hver uke i 8 uker :D gleder meg til å begynne!! I tillegg går jeg turer :)

Jeg har meldt meg på gravidyoga-kurs som starter i uke 2, og går hver uke i 8 uker :D gleder meg til å begynne!! I tillegg går jeg turer :)
Det hørtes gøy ut :) skulle ønske det var noe sånn rundt her jeg bor.
Jeg liker også å gå turer men siste uka har det vært drittvær her, regn og storm uten hver dag så har ikke frista å bevege seg ut :(

Går til gruppetrening hos fysio pga bekkenet. Prøvde og gå litt turer nå i jula, men det skal ingenting til før ryggen blir vond. Tenkte å prøve svømming, eller bare det å bevege meg i vannet, belastningen vil jo være mindre der.

Det hørtes gøy ut :) skulle ønske det var noe sånn rundt her jeg bor.
Jeg liker også å gå turer men siste uka har det vært drittvær her, regn og storm uten hver dag så har ikke frista å bevege seg ut :(

Vi bor vel i rogaland begge to? :) Været har ikke vært noe særlig i det siste nei, vi har gått ut de få gangene det har vært opphold :p Nå vet jeg ikke hvor du bor, men det finnes gravidyoga-kurs i Stavanger, Sandnes og på Klepp f.eks. :)

Vi bor vel i rogaland begge to? :) Været har ikke vært noe særlig i det siste nei, vi har gått ut de få gangene det har vært opphold :p Nå vet jeg ikke hvor du bor, men det finnes gravidyoga-kurs i Stavanger, Sandnes og på Klepp f.eks. :)
Ja stemmer :)
Men I DAG er jo været nydelig ute (Endelig :D ).
Så skal dra meg ungene ut å gå/sykle litt :)
Bor sør i fylket så blir litt langt å reise på Yoga :(

Går mye på ski. Det er skånsomt for kroppen, god trening generelt og spesielt klassisk er fin trening for korsryggen. Har gått ca 8-10 mil på ski i uka de siste par månedene, men nå i jula har der endelig blitt tid til litt lengre turer. Nå over nyttår blir det yoga igjen også, så det blir deilig. Prøver også å få inn 1-2 styrkeøkter for å vedlikeholde generell styrke. Det fungerer fint. Ellers er det jo helt essensielt for meg å alltid tøye godt etter øktene for å unngå å bli stiv i hoftene:-)

Last edited:
Back
Topp