Å hjelpe meg

Viapia

Flørter med forumet
begynte i ny jobb i dag, kastet opp flere ganger hjemme og der. Og jeg som skrøt av kvalmebåndenet

Skjønner ikke hvordan jeg skal overleve, hva er deres beste tips mot kvalmen? Noen som har fått noe av legen?

Jeg fikk først Afipran, som er kvalmestillende, men det fungerte ikke for meg i det hele tatt. Så fikk jeg Phenergan, som er allergitabletter, men også virker bra på svangerskapskvalme. Ulempen med den var at jeg ble så utrolig trøtt og slapp dagen derpå. Skal ta den om kvelden og så sitter den ganske lenge i kroppen - opptil 13 t. Men jeg valgte å ta den tidlig på kvelden og heller legge meg tidlig, slik at jeg kunne komme meg på jobb dagen etter.. Og da var jeg bare litt småkvalm dagen etter, men kastet ikke opp. Sleit veldig med svangerskapskvalme frem til uke 24 ca...

ja har hørt at man blir trøtt av de, ikke så greit det heller. Jeg legger meg i 9 tiden, står opp 5. Håper at det værste er over før jobb, men var ikke sånn i dag:(

Jeg har også fått Aipran, men synes ikke at det har hjulpet i det hele tatt. Det er utrolig lammende å gå kvalm hele tiden! Jeg er sykemeldt en stund, men håper legen kan gi meg noe annet å prøve neste gang jeg er der. Det er ikke så givende å sitte hjemme og være kvalm heller. :P

Back
Topp