Å herregud, den kvalmen.....

Smule

Elsker forumet
uke 7 er i anmarsj, og her har virkelig kvalmen slått til for fullt! Jeg orker ikke mat, det meste byr meg imot, det tørre vokser i munnen min, det søte brekker jeg meg av tanken av.
Middager frister sånn ca nada.

Ooh, denne tiden er like tøff hver gang!

Tips mot kvalme mottas med takk :D

Her kom kvalmen for fult i dag også. Jeg klarer å få i meg mat hvis jeg ligger og spiser og ikke lukter på det. Heldigvis er mannen hjemme og kan ordne mat for meg, ellers hadde jeg nok ikke fått i meg noe.
Føler meg som den pingla[emoji31] det er jo noe fint vi venter på, men merker at fokuset ikke helt er på koselige babyting akkurat nå!

Her kom kvalmen for fult i dag også. Jeg klarer å få i meg mat hvis jeg ligger og spiser og ikke lukter på det. Heldigvis er mannen hjemme og kan ordne mat for meg, ellers hadde jeg nok ikke fått i meg noe.
Føler meg som den pingla[emoji31] det er jo noe fint vi venter på, men merker at fokuset ikke helt er på koselige babyting akkurat nå!
Nei, er ikke helt der akkurat nå jeg heller.
Skkkert fordi det fortsatt kan gå begge veier...
Jeg veit det som regel blir bedre bare man kommer seg over 12-13-14 uker ca... men veien dit virker så uendelig lang mens det står på!

Her står det biff på menyen i kveld, det er hvertfall ikke det mest kvalmende jeg veit om. Soppstuingen derimot utgår nok..:yuck:

Selv cola blir jeg småkvalm av, cola som er den drikken jeg unner meg når jeg er skikkelig sugen på brus! :arghh:

Her er det og slik, og tror ungene skal være glad de får mat :p
Skal prøve akupunktur tenkte jeg for å få tatt det værste :)

Her er det og slik, og tror ungene skal være glad de får mat :p
Skal prøve akupunktur tenkte jeg for å få tatt det værste :)
Hvor lenge varer det? Altså hvor lenge kan man forvente at kvalmen holder seg unna eller er mildere etter en behandling?

For noen kan ingefærtabletter og sea-bands hjelpe ganske mye, men om du har sånn altoppslukende 24/7 kvalme er det nok lite annet enn kvalmestillende, og lett/frisk mat når du klarer det eneste som hjelper. Husk at man blir mer kvalm om man er sulten:arghh:

For noen kan ingefærtabletter og sea-bands hjelpe ganske mye, men om du har sånn altoppslukende 24/7 kvalme er det nok lite annet enn kvalmestillende, og lett/frisk mat når du klarer det eneste som hjelper. Husk at man blir mer kvalm om man er sulten:arghh:

Jaa, jeg veit, og det er det som er så frustrerende! Når man vet at det hjelper å spise, men man ikke klarer å få i seg mat:arghh::arghh:
Blir nok mye frukt og grønt fremover, det går hvertfall ned :)

skal jo bli veldig lett å skjule dette for familien som vi skal til i pinsen :dead:

Har lest at man skal være litt forsiktig med ingefærtabletter. skal visstnok ikke ha for store mengder på en gang.. hadde iallefall undersøkt nærmere om jeg var deg. jeg har skåret opp tynne skiver med fersk ingefær og hatt i varm te, det hjalp litt, sammen med sea-bands.

Hvor lenge varer det? Altså hvor lenge kan man forvente at kvalmen holder seg unna eller er mildere etter en behandling?
Har prøvd dette. Vanskelig å si hvor lenge det varer, fordi min kvalme er ikke konstant, mer i bølger, og noen dager lite, andre dager mye og ofte. Føler det er lettere i dagene etter behandling iallefall. kan spørre om å få nåler i ørene også, som kan være i flere dager. :)

Har lest at man skal være litt forsiktig med ingefærtabletter. skal visstnok ikke ha for store mengder på en gang.. hadde iallefall undersøkt nærmere om jeg var deg. jeg har skåret opp tynne skiver med fersk ingefær og hatt i varm te, det hjalp litt, sammen med sea-bands.
Man får forskjellige styrker :cat: for min del har jeg hypermesis og det eneste som hjelper litt er afipran :dead:

Jaa, jeg veit, og det er det som er så frustrerende! Når man vet at det hjelper å spise, men man ikke klarer å få i seg mat:arghh::arghh:
Blir nok mye frukt og grønt fremover, det går hvertfall ned :)

skal jo bli veldig lett å skjule dette for familien som vi skal til i pinsen :dead:
Kokt kål!! Det har vært redningen for meg når jeg Må få i meg noe. Smaker så lite, er saftig og godt og lett og spy opp igjen:rolleyes:

Aner ikke, men føler det er verdt forsøket :)

Har prøvd dette. Vanskelig å si hvor lenge det varer, fordi min kvalme er ikke konstant, mer i bølger, og noen dager lite, andre dager mye og ofte. Føler det er lettere i dagene etter behandling iallefall. kan spørre om å få nåler i ørene også, som kan være i flere dager. :)
Jeg kan ikke gå med de på jobb:joyful:

Hvordan går det med deg i dag da? Kvalmen?
I går kveld var det ille. Lå i sofaen og spiste 1,5 knekkebrød i form av musebiter. Tar jeg store biter føles det tørt og jeg brekker meg... det var kjekt at jeg spiste litt før jeg la meg, for da var det ikke så ille å våkne i dag.
Ligger i sengen og gjør det samme nå, hehe, knekkebrød i sengen, kommer til å hate meg selv i kveld :facepalm: så er det bare å vente i spenning og se hvordan resten av dagen blir...

Jeg var kvalm hele døgnet og det eneste jeg fikk i meg var gulerot, eple og tvang i meg yoghurt. Men sist søndag tok jeg en reisesyketablet, og når den begynte å virke fikk jeg i meg litt mat. Jeg har ikke kastet opp siden det :) og klarer og holde kvalmen ved like med å få i meg litt mat, kjenner fortsatt kvalmen men ingen oppkast :)

Jeg er sykemeldt pga kvalmen og får opp det jeg får i meg, men ser noe humor i det hele :p det er jo ikke som om jeg ikke har lyst på noe heller, så jeg har cravings, men å lage det eller spise det gjør meg noe så ubeskrivelig kvalm!
Som istad, jeg har ikke slutta å tenkt på wienerpølser i ca 3 dager. Så lagde meg endelig to istad. Spydde mens jeg la de oppi gryta, og å ta på ketchup gjorde meg kvalm. MEN! fikk de i meg og ikke spydd på 3 timer (fremgang!!!)

Back
Topp