Å havne på en dårlig syklus

B82

Forumet er livet
Assistert-jentene
❤ Aprilbarna19 ❤
Hei!

Dere med fler uttak med samme protokoll/medisin, har dere store variasjoner i antall egg ut, modne egg, og som utvikles riktig til dag 2-3-5?

‘De’ sier at man kan havne på en dårlig syklus, og at det kan være store variasjoner fra uttak til uttak. Logisk nok. Man blir ikke gravid i hver syklus uten hjelp heller.

hadde vært interessant å sett, om noen har tid:Heartred skal i gang med samme oppskrift som forrige gang, endte da med at alle falt fra på dag 3. (6 egg)
Første uttak med frafall dag 2 på alle.
Og dette blir siste vi får i det offentlige.. så håper samme oppskrift kan gi en blasto neste gang
 
Hos oss har de endret medisiner på alle tre forsøkene, med bedre resultat for hvert forsøk. Men opplevde de to første syklusene at de tok uttak for tidlig så ikke alt rakk å modne. Denne gangen fikk eggene et par dager ekstra å modnes og det ble jo storfangst.
 
Jeg hadde nøyaktig samme oppskrift begge mine forsøk.

1.: 9 egg ut, 6 befruktet, ett 2-dagers satt inn og 2 3-dagers på frys.
2.: 9 egg ut, 7 befruktet, én blasto satt inn og fire blasto på frys!

Så det var ingen forskjell på antall egg ut, men flere som overlevde og av god kvalitet på runde 2!

Masse lykke til:Heartred
 
Jeg fikk nøyaktig lik medisin på uttak 1 og 2. Med fullstendig ulikt resultat.

Uttak 1 gav 20 egg ut, 15(?) befruktet og jeg tror 9 stk var med til dag 3 mens det ble fire blastoer til sist. Gravid på 3/4 FER

Uttak 2 gav 8 egg ut, 7 befruktet, 6 var med til dag 3, hvorav et ble satt inn i ferskforsøk, og en eneste blasto ble fryst ned. Ikke gravid.

Jeg har veldig tro på gode og dårlige sykluser. Jeg mener jeg er et godt bevis på det.
 
Ser at dette er en gammel tråd, men svarer siden jeg selv ble satt på samme protokoll to ganger på rad og var veldig nysgjerrig på dette selv. Jeg var skeptisk i forkant av andre forsøk, men klinikken begrunnet bruk av samme protokoll nettopp med gode og dårlige sykluser. Dessverre gikk det ikke noe bedre på det andre forsøket hos meg så her traff de muligens to dårlige sykluser :bored:

1. forsøk: 11 egg ut, 9 befruktet, 1 blasto satt inn og ingen på frys. Kjemisk.

2. forsøk: 6 egg ut, 5 befruktet, 1 blasto satt inn og ingen på frys. Ikke gravid.

Nå skal jeg i gang med tredje forsøk og denne gangen med ny protokoll. Er veldig spent på det!
 
Kan oppdatere her da.

Økte dosen menopur til 225IE i forsøk 3, fikk ut hele 16 egg!
13 befruktet, og endte til slutt med to blastoer. Ferskinnsett endte negativt og er i gang med fryseforsøk nå.

Har absolutt troa på at det kan snu med rett dose og på rett syklus
 
Kan oppdatere her da.

Økte dosen menopur til 225IE i forsøk 3, fikk ut hele 16 egg!
13 befruktet, og endte til slutt med to blastoer. Ferskinnsett endte negativt og er i gang med fryseforsøk nå.

Har absolutt troa på at det kan snu med rett dose og på rett syklus

Så bra! Krysser fingre for at fryseforsøket går rette veien!

Jeg har nå byttet fra Bemfola 150IE til Menopur 225IE, og håper det skal gi bedre kvalitet. De har satt meg på noe de kalte soft stim så i stedet for å starte rett på sprøyter begynte jeg med tabletter (Femar) de første syklusdagene. Høres ut som de regner med færre egg ut, men forhåpentligvis har de bedre kvalitet. Jeg er 41 år og selv om jeg har godt med egg igjen så er nok dessverre kvaliteten ikke så god som testene kunne tyde på på forhånd.
 
Så bra! Krysser fingre for at fryseforsøket går rette veien!

Jeg har nå byttet fra Bemfola 150IE til Menopur 225IE, og håper det skal gi bedre kvalitet. De har satt meg på noe de kalte soft stim så i stedet for å starte rett på sprøyter begynte jeg med tabletter (Femar) de første syklusdagene. Høres ut som de regner med færre egg ut, men forhåpentligvis har de bedre kvalitet. Jeg er 41 år og selv om jeg har godt med egg igjen så er nok dessverre kvaliteten ikke så god som testene kunne tyde på på forhånd.

Samme er det her- langt mellom de gode eggene, jeg er straks 40. Og mannen har dårlig kvalitet.

Håper det gir bedre resultater for deg denne runden, gullegget må jo være der inne en plass å vente på oss:love2
 
For å oppdatere min her inne også.

3. forsøk (ny medisin): 18 ut, de fleste befruktet, 6 blastocyster. Syklus altså, det har så mye å si. Det er jo samme kroppen hele veien, og så oppfører den seg så ulikt. Selv med lik medisin. Ikke rart det er vanskelig å treffe riktig.
 
Første forsøk: 150 gonal f i 10 dager. 4 egg ut. Ett, av god kvalitet, overleve til innsett dag 2.

Andre forsøk: 225 gonal f i 8 dager. 3 egg ut. Ett overlevde til innsett dag 2. Dårlig kvalitet. Hadde delt seg litt for mye tror jeg det var.

Tredje forsøk: lang protokoll. Synarela i 17 dager før oppstart på Menopur 300iu. i 10 dager. På ultralyd dag 7 var det 7 folikler i ca samme størrelse. På ultralyd dag 10 hadde 2 vokst seg store, og en litt mindre. Jeg valgte da å avbryte forsøket i håp om å forbedre stimulering til et siste forsøk offentlig.
Fikk eggløsning sprøyte jeg tok samme dag. Valgte å prøve hjemme fremfor inseminering, da jeg synes det det ble mindre stress. Mannen har normale svømmere.

Når jeg får tr skulle jeg ringe klinikken for å booke samtale for neste forsøk. Håper det gjør ar de klarer å finne beste stimuleringsmetode for meg. Jeg vet f. eks at når jeg har tatt letrozol tidligere har jeg hatt mange store folikler.

Merkelig at uansett hvor høy dose jeg tar, så klarer ikke kroppen å stimulere frem flere folikler. :shifty:
til info så er jeg uforklarlig barnløs. Har en endometriom i venstre eggstokk. Ikke påvist endometriose, men har relativt store smerter ved menstruasjon. Ikke store blødninger. Er normalvektig, men har lavt stoffskifte. Har kun blitt gravid en gang for 11 år siden, men endte i MA uke 12.
 
På 5 av forsøkene mine har jeg hatt bemfola 300 ie, jeg har da, på samme dose og type fsh fått ut alt fra 4 til 9 egg. På andre forsøk har jeg hatt gonal-f, pergoveris og fostimon uten at det har endret noe i antall egg ut. Det har alltid vært likt antall på det jevne. Jeg tror ikke type stimulering har noe som helst betydning på antall egg ut.
 
Hadde selv 225 menopur første 2 forsøkene, fikk ut 3 og 5 egg, 1 av de 3 egga på første forsøket overlevde 2 dager og ble satt inn, den gangen jeg fikk ut 5 så ble det avbrutt, ingen overlevde, hadde så 3 forsøk med bemfola hvor jeg fikk ut 12 egg første gangen, 2 overlevde til 3 dagers og begge satt inn men ikke noe da heller, andre gangen på Bemfola fikk jeg ut 13 egg, 6 befrukta og da sku de dyrke til blasto men ingen overlevde. Skiftet så klinikk. Hadde da for 3 gang bemfola 300, fikk ut 8 egg da jeg ble litt overstimulert og dem ikke turte røre andre eggstokken. 5 befrukta, 2 overlevde til dag 4 og en perfekt blasto ble fryst ned på dag 5 siden det ble totalfrys. Hos meg hadde det nok med både syklus og type medisin. Spent den her gangen da jeg nå har gått 6 dager på 300 bemfola og 75iu menopur
 
Back
Topp