Å handle brukt på finn.no

Kjolejenta

Betatt av forumet
Høsthjerter 2017
Er det noen her som kan dele gode tips og råd for det å handle på finn.no? Selv har jeg bare erfaring med å selge en komfyr, og det er snart 8 år siden. Har aldri handla noe der.

Jeg ser at det er flere ok brukte babyting som ligger ute for salg her i området hvor jeg bor. Men jeg er slik at jeg ikke har så lyst til å kjøpe noe usett, dersom man skulle kjøpe katta i sekken. Er skeptisk til de som har annonser med bilder fra butikk og at utstyret er nytt, i stedet for bilde av den brukte tingen de faktisk selger. Noen har såpass godt med bilder at jeg nok kunne ha kjøpe noe uten å ha sett det først. Har dere vært og sett på ting, eller kjøper dere usett?

Kjøper mye usett, spør bare om tilstand. Er det nupper, flekker osv? Kjøper aldri noe som er mye brukt. Spør om å få ekstra bilder hvis bildene er utydelige.

Elsker finn! Kjøpte senest i går julekjole og hjemmestrikket vognteppe til baby :)

Jeg har kjøpt mye på finn, men pleier alltid å avtale å se varen før jeg kjøper. Pleier aldri å kjøpe usettt og få det tilsendt.
Det er bare avtale at en er interessert i å komme og se varen og evt kjøpe om det ser bra ut :) Men sikkert like greit å be om "tilstandsrapport" o ekstra bilder. Bare jeg som er litt gammeldags, kanskje:shy:

Jeg har ikke kjøpt noe særlig på finn, men solgt en del, og selger fortsatt en del nå som vognposer, sengetøy osv (har jo en mann som vil ha bare nytt...). Vogner osv har kjøper gjerne inspisert, mens det andre for det meste er solgt usett og sendt per post. Noen har spurt spesifikt om tilstand, mens andre ikke har gjort det. Varierer veldig!

Skal sies at jeg har en annonse ute nå med seng fra Sebra med et produsentbilde. Den står i garasjen nedpakket, og jeg har derfor ikke giddet å pakke ut og montere den for å ta bilde. Men den ER helt fin, og en evt interessent som ber om det vil jo få bilder av senga, eller aller helst se den inrl, dersom det er ønskelig :)

Har kjøpt en del, alltid hentet selv og da kan (og bør!) en sjekke tilstanden. Gjorde ikke det med stellebordet, skikkelig nedtur da vi hang det opp med dårlige hengsler. Heldigvis klarte mannen å fikse gjennom mine tårer men det ble en vekker.
Sjekka ikke bæreposen med babyklær eg kjøpte til 100-isj kroner da, men så ok ut på bilder. Og var ok -noe var godt brukt, men alt virker å kunne brukes. Noe med hvor mye eg kunne tapt på det, 100 kroner for en pose tøy er en god deal, selv om mye skulle vært ødelagt.

Har solgt en del der og kjøpt noe barneting der, ting er hele og pene og man må regne med noe bruksslitasje. Til helt små babyer, er ting ofte ganske nytt, de rekker jo ikke å slite det ut. Kjøpte en Voksi urban pose for 1 mnd siden, kjempe fornøyd med den. Kun 1 år og den var like fin som ny. Sparte meg godt over 1500 kr på det kjøpet.

Jeg tar som regel kun kontakt hvis de har ute egne bilde av det de selger, og er mer skeptisk hvis det kun ligger ute produsentbilde (selv om jeg legger det ut selv :P). Jeg spør gjerne også om tilstanden eller skriver at jeg er interessert med forutsetning at det ser fint brukt ut. Også henter jeg selv da :) Har kjøpt både seng, stellebord og klær brukt. Tenker det blir en brukt babygym etter hvert også. Veldig kjekt.

Kjøper det meste av både klær og utstyr brukt.
Utstyr kjøper jeg i distriktet så jeg kan se på det før jeg kjøper. Klespakker kjøper jeg usett, men hos selgere som har lagt ut en del bilder. Har alltid blitt positivt overrasket når jeg har fått klespakkene i posten, folk slenger gjerne med noe ekstra.

Jeg har solgt og handlet mye på finn, men bruker mest kjøp og salg grupper på facebook. Har gjort mange gode kupp. Men nå skal det sies at jeg kjøper mest barneklær og da kjøper jeg det usett. Er det store og dyre ting vil jeg foretrekke og se det før jeg bestemmer meg.

Men jeg kjøper aldri noe dersom jeg ikke får sett bilde av det produktet som faktisk er til salgs.

Handler mye brukt :) Med Vipps er det blitt så enkelt atte - henter varen, og betaler når jeg ser at den er slik det ble beskrevet. Handler bare fra nærområdet, så tingene kan besiktiges først.

Kjøpte stellekommode brukt på finn. Spurte litt mer utdypende utover det jeg kunne se på bildet også sendte jeg pappa for å hente det. Men kommoden var veldig god stand og sparte meg for 3500 enn om jeg skulle kjøpt ny til 4000

Jeg har kjøpt mye på finn, men pleier alltid å avtale å se varen før jeg kjøper. Pleier aldri å kjøpe usettt og få det tilsendt.
Det er bare avtale at en er interessert i å komme og se varen og evt kjøpe om det ser bra ut :) Men sikkert like greit å be om "tilstandsrapport" o ekstra bilder. Bare jeg som er litt gammeldags, kanskje:shy:
Er lik, liket å se varen før jeg kjøper.
Men hittil kun positive opplevelser

Tusen takk for mange tips og råd!! Fint å høre at det er mye god erfaring med å handle på nettet. Foruten vogn og litt klær så står alle innkjøp igjen, og jeg regner med å kjøpe noe brukt og noe nytt. Da er de godt å få tips til å kjøpe via nettet. Skal også sjekke ut sider for det samme på facebook. :)

Back
Topp