Å ha med partner på svangerskapskontroll

KimaGreggs

Glad i forumet
Desemberlykke 2018
Nå begynner vi vel å nærme oss tiden der flere i gruppen skal til første ordinære svangerskapskontroll.

Skal dere ha med partneren deres til lege/jordmor?

Jeg spør fordi jeg er førstegangs og lurer på hva som er vanlig. :)
 
Nå begynner vi vel å nærme oss tiden der flere i gruppen skal til første ordinære svangerskapskontroll.

Skal dere ha med partneren deres til lege/jordmor?

Jeg spør fordi jeg er førstegangs og lurer på hva som er vanlig. :)

Jeg er også førstegangs og første timen skal jeg ta med samboer❤ Så får vi se med resten av kontollene. :)
 
Hadde med mannen på alle kontroller hos jordmor sist, men denne gangen tror jeg han bare blir med på OUL egentlig :)
 
Er ikke helt sikker. Har ikke spurt ham heller. :) men hvis alt går bra tå tul om litt under to uker, så tenker jeg at det hadde vært koselig å hatt ham med, men det får han velge selv :)
 
Første kontroll er på dagtid, og han kan ikke ha fri fra jobb.. Så i såfall er jeg avhengig av kontroller på ettermiddag, men det er nok ikke så vanlig
 
Han skal få være med på oul ;)
Har aldri hatt med pappaen på svangerskapskontroll i noen av de 5 svangerskapene mine. Jeg har vært hos legen, og det har liksom bare vært inn og ut på 5 min.
Vekt, blodtrykk, hjertelyd, urinprøve og stikk i fingeren...

Dessuten jobber han dagtid, og vanskelig for å få fri.
 
vi bestiller en privat time til tul, og da skal han være med, også faller oul i sommerferien så da går det bra :)
 
Vil nok være med på organrettet ul i uke 12, samt på oul. Sist var han vel med til jordmor en gang. Synes ikke det var helt nødvendig, så dropper sikkert det denne gang :)
 
Min skal være med på alt av ultralyder, men kontrollene hos jordmor tar jeg selv. Han var med på 1 med første barnet vårt, men det ble veldig kjedelig for han da alt handlet om meg og formen min osv. Og han ble mest bare sittende der [emoji85]
 
Her skal han få lov å ver med på det han vil ver med på, av den enkle grunn at vi er to om det heile vegen og han er interessert i å vere ein del av det frå ende til annen ☺️ Ja, vere med Så sant so at han er heime under dei ulike kontrollane. Det er jo ikkje sjølvsagt sida han jobba offshore. Heldigvis fått oul når han er heime ☺️
Er jo vår første, og heilt nytt for oss begge, så eg vil heller gjere det som funka for oss enn å «gå etter det som er kormalt» ☺️
 
Eg skal på første kontroll hos legen og samboeren min skal være med :) han vil gjerne være med på mest mulig. Var på tidlig ultralyd på mandag og han var med. Han synes og dette er spennende :) første barnet hos oss begge :)
 
Førstegangsfødende som sniker fra juni :) Her har ikke barnefar vært med på noen av kontrollene bortsett fra OUL, tenker slik at han ikke trenger å ta seg fri for noe som tar 15 minutter og der mye egentlig bare handler om mor og barn...
 
Første svangerskap var han med på en del kontroller ja. Var koselig, han fikk litt mer følelse på de da tror jeg. Gikk kun til jordmor
 
TUL i uke 12 og oul men ingen andre tul’er. Han var med på en av de siste kontrollene hos jm samt fødselsforberedende på sykehuset sist gang.
 
Vil nok være med på organrettet ul i uke 12, samt på oul. Sist var han vel med til jordmor en gang. Synes ikke det var helt nødvendig, så dropper sikkert det denne gang :)
Samme her [emoji4]
Vi prøver å få til en tul i løpet av de to neste ukene, da ville han være med.
Føler det er ganske naturlig at han også skal være med på organretta ultralyd, men sjefen ble litt paff da jeg sa at jeg nok ble borte hele dagen pga lang reisevei og mannen skal være med.
OUL blir i sommerferien, noe jeg syns er fantastisk.
Ser for meg at han kanskje blir med på en jordmorkontroll eller to mot slutten, men før det kommer jeg til å gå til bedriftsjordmor mest, 7.5mil unna hjemme [emoji14]
 
Han blir med på ultralyd, men ikke de vanlige kontrollene :) Som flere andre her sier så er det ikke så mye for far å være med på de kontrollene egentlig, men om han selv har lyst så er jo det selvsagt ikke noe i veien for heller.
 
Her blir han med på kontroller når det lar seg gjøre med jobb( han jobber skift arbeid) men ellers blir det vel helst bare ultralyd som han skal være med på :) men jeg vet at det er mange som har med seg mannen på di fleste kontrollene også :)
 
Regner med han bare blir med på ul. Jobber et godt stykke unna der vi bor og har jm og lege, så vi syns nok ikke det er nødvendig at han tar seg fri for det
 
Min jobber borte halve året så han blir med når han er hjemme :) Jeg tror ikke jeg hadde ikke latt han ta seg fri fra jobb for å være med på mer enn ul..
 
Back
Topp