Å gjøre forskjell på nr 1 og 2 ang invitasjoner til dåp / navnefest

Capri-Sonne

Glad i forumet
Hei =) Til Dåpen til første var der 50 inviterte og 42 møtte opp. Det var en kjempe flott dag selv om prisen blei litt stiv.
Nå er vi usikkre på om vi skal kun invitere de nermeste eller om vi skal bruke samme liste. Om vi halverer den kan vi ha det hjemme og det sparer jo vi mye penger på.

Hadde dere samme liste?
Er det urettferdig mot yngste mann?

Hadde samme liste ja.. ca 30 stykker, kun dem nærmeste i familien til samboeren min. Min familie bor langt unna. Jeg kunne ikke tenkt meg å gjort det annerledes, hadde følt det ble urettferdig.(selv om dem er babyer nå..) Men det er nok mange som er uenige med meg :)

Last edited:
Samme lister men kun de nærmeste ca 25 stk. Kunne nok redusert hvis det hadde vært snakk om så mange som 50 stk. Det er maaange og prisen blir fort høy n

Samme liste her ja (men forskjell på faddere). Vi ber kun familien + fadder og deres mann/kone og barn. Ca 40. Vi har mange søsken

Altså.. Ungene bryr seg neppe. ;)
I mine øyne er navnefest/dåp mest for foreldrene, for å få vist frem og feiret barnet.

Når det er sagt kommer vi nok til å invitere de samme neste gang og.

Vi har hatt mange til dåp og det blir nok sånn med nr tre. Men vi har mistet mange av de aller nærmeste, så derfor ønsker vi alt av øvrig familie til dåp.

Vi inviterte forholdsvis de samme (to forskjellige farssider), men kommer til å invitere de samme hvis jeg og sambo får en til :-)

Vi var 13! :p utrolig deilig med liten familie iblant, blir det samme nå. Hat det hjemme og bestiller koldtbord. +dåpskake
Jeg tenker at til dåpen inviterer vi de nærmeste :)

Inviterte en del venner av oss på dåpen til eldste. Det kommer vi ikke til å gjøre nå. Kun familie og et vennepar som skal være fadder :)
Selv aner jeg ikke hvem som var tilstede i min egen dåp, og har heller alldri lurt på det. Så det tror jeg skal gå helt fint :)

Her hadde vi en del flere til første, men det var fordi svigerfar inviterte sine søsken til dåpen. Det hadde ikke vi tenkt til! Men det var jo allerede for sent.

Hadde samme liste ja.. ca 30 stykker, kun dem nærmeste i familien til samboeren min. Min familie bor langt unna. Jeg kunne ikke tenkt meg å gjort det annerledes, hadde følt det ble urettferdig.(selv om dem er babyer nå..) Men det er nok mange som er uenige med meg :)

Jeg er ikke uenig:) Greit nok de er små og ikke skjønner, men uansett. Rett skal være rett .

Vi hadde kun de nærmeste og faddere. Blir nok det samme til nr.2

Haha, er ikke det en sånn gammel spøk, at til første barnet blir alt gjort så ordentlig, man ransaker navnebøker og lager album og i det hele tatt, mens til tredje må man telle lysene på kaka for å finne ut hvilken bursdag det var innen man får lagd album? :D

Kan vel risikere at noen som ble invitert til første dåp syns det er rart at de ikke blir invitert til neste, men rent praktisk forstår jeg godt at det kan være greit å skjære ned på antall gjester.

Back
Topp