Å gifte seg i "skjul"?

M

Moderator Marte

Guest
Kva synes dokker om det? Har dokker gjort det eller kunne tenkt dokker å gjere det?
Tenkjer dokker at det får vere opp til brudeparet å bestemme, eller at familien burde få lov til å vere med å feire? :)
 
Når alt kommer til alt, er det jo opp til paret å bestemme :) Men hvis det kommer for en dag at de har gjort det i skjul, uten familien... Ja, da mener jeg at de må forvente at familien blir skuffet og lei seg over at de ikke fikk delta.
 
Opp til hver enkelt synes jeg. Jeg ville ikke gjort det selv, men jeg ville ikke blitt skuffet om noen i nær familie hadde giftet seg i all stillhet heller.
 
Jeg skulle ønske det var mer godtatt. Kunne tenkt meg å gifte meg på rådhuset uten gjester og bare drite i feiringa.. men det blir vi aldri tilgitt om vi gjør.
 
Har gjort det! På tinghuset med et vennepar som vitner. Ingen andre visste om det og ingen ble sure heller.
 
Vi hadde lyst å gjøre det slik, men pga barna hans ble det helt feil. De hadde følt seg utelatt. Men vi gjorde ikke så mye utav bryllupet, hadde en fin liten feiring etter tinghuset :) Hadde ikke han hatt barna, ville vi nok hatt med oss hver sitt vitne på tinghuset og reist på ferie sammen etterpå
 
Vi skal om 2 uker;)

Tror nå familiene våres vil ha forståelse for det jeg....og uansett er det noe mellom meg og han. Hyggelig med en liten hemmelighet sammen ❤
 
Lekt med tanken å stikke sørover og gifte meg. Italia eller noe. Men vet hvor mange som ville blitt leie seg...så blir nok hjemme.
 
Vi giftet oss i las Vegas, det var planlagt, vi la bryllupet i starten av en 3 ukers tur i USA. Vi prioritere heller bruke pengene på oss selv og en knall bryllups reie enn bryllup her i Norge. Vi synes det er helt sykt å betale så mye for en dag. Vi ba ingen med oss, da vi mener viktigste i et bryllup er bruden og brudgommen. Aldri angret :)
Tenker ønsker veldig familie/venner være med så får de arangsere en bryllup fest etterpå.
 
Jeg skulle ønske det var mer godtatt. Kunne tenkt meg å gifte meg på rådhuset uten gjester og bare drite i feiringa.. men det blir vi aldri tilgitt om vi gjør.

Ha! Samme her! Har lyst å bare ha vitner eller kun det mest nødvendige, og så ta en bedre middag på restaurant etterpå. Men om vi gjør det så VET jeg at en del folk blir såret og kommer til å forlange ekstra feiring så de får vært med. Vi diskuterte å gifte oss i utlandet. Men da vi ikke har råd til all verdens, så kunne vi ikke hatt mange gjester med til utlandet (pluss at resten av familien ikke har så god råd, så mange ville blitt ekskludert om de måtte betale selv). Så om vi dro til utlandet vet jeg at det ville forventes en ekstra feiring hjemme. Og da er man jo like langt. Da tar jeg heller bare den feiringa hjemme uten å reise utenlands, hehe, for ellers blir det veldig dyrt.

Vi har ikke satt dato, og mamma spør stadig vekk. Mamma har til og med bedt meg sjekke kalenderen hennes for når HUN har fri, slik at vi kan legge datoen til når det passer best for henne! Jeg griner nesten av galgenhumor her. Jeg skal da ikke gifte meg etter når det passer min mor! Jeg skal gifte meg etter når det passer meg...! Gifter meg jo ikke for hennes skyld, haha, men man skulle nesten tro det basert på hennes forventninger.
 
Jeg tenker det får være opp til hvert enkelt par :) Ville ikke gjort det selv :)
 
Jeg kunne ha gjort det, men tror en del i familien hadde blitt fornærmet [emoji85]
 
Man må styre selv hva man ønsker, ikke la seg styre av hva andre ønsker eller mener. Det skal være en opplevelse for paret som gifter seg, og de må få bestemme hvordan deres dag ser ut, mener jeg.
 
Jeg hadde ikke hatt noe i imot det om noen som står meg nær hadde gjort det. Det et opp til paret og jeg ville hatt full forståelse for det. Men er dog ikke noe jeg kunne ha gjort selv. Jeg er litt tradisjons-menneske, så jeg ønsker kirke bryllup og en feiring med våre nære og kjære :happy:
 
Mi søster giftet seg i utlandet.

Kunne gjerne gjort det i stillhet selv. Fokusering oppmerksomheten gjør at vi enda ikke er gift.... jeg kan ikke tenke meg det, han vil gjerne ha bryllup med familie og venner...
 
Vi gjorde det på tinghuset i hemmelighet! Hadde en større fest i etterkant da der alle var invitert :)
 
Back
Topp