Å gi brukte gaver til jul og bursdag

Til veldedighet. Men kun ting som var pent brukt og så gode som ny omtrent...
 
Jeg tror det er litt stigmatiserende, så jeg gir kun brukte gaver hvis jeg vet at mottakeren liker taken eller virkelig ønsker seg gjenstanden.

Nå til jul gir meg bort et maleri til en venninne. Hun har ønsker seg det, og jeg vil bytte det ut. Vinn-vinn.
 
Om noen virkelig ønsker seg noe man kun får tak i brukt så kan jeg gi det
 
Om noen virkelig ønsker seg noe man kun får tak i brukt så kan jeg gi det
Eller hvis de ønsker seg noe som er veldig dyrt, og syns det er greit at man kjøper det brukt for å få det til en rimeligere penge :)
 
Ser ikke noe gamt i å gjøre det til eget barn f.eks om det er noe de virkelig ønsker seg. Men tror ikke jeg ville gjort det til andre
 
Eller hvis de ønsker seg noe som er veldig dyrt, og syns det er greit at man kjøper det brukt for å få det til en rimeligere penge :)
Ja eller det :)

Min gutt får brukt fotballkort i kalendergave fordi han ønsket seg en spesiell spiller
 
Jeg gir ikke brukte gaver med mindre personen sier at han/hun ønsker seg noe brukt. Det eneste jeg kunne tenke meg brukt er vintage Chanel eller LV vesker :p
 
Jeg ga feks en gang en brukt julegave til bestevenninna mi. Godt og synlig brukt og! Var en over 100 år gammel utgave av Les Miserables av Victor Hugo. :p
Jeg har absolutt ingenting imot brukte gaver. Jeg foretrekker ofte å kjøpe brukt selv, pga pris og pga jeg ikke er fan av bruk og kast. Hvis feks min søster skal kjøpe en pidestall til meg, og kan velge mellom en til 1000 kr ny, eller 250 kr brukt - ingen skader, ser helt ny ut, er bare ferdig montert og mangler original emballasje, så håper jeg for guds skyld hun kjøper den brukte. :p
Men jeg har jo skjønt at mange er uenige med meg der. Så jeg ser an mine folk før jeg evt kjøper brukte ting.
 
Jeg tror jeg ville hatt litt problemer med å gi bort brukt om ikke det var noe spesielt de ønsket seg. Men eldste mann har ønsket seg brukte bøker, lego, hockey kølle og puck i år og det syns jeg er flott:)
 
Kunne gitt det til egne barn. Ellers så kjenner jeg at jeg er redd for at noen skal bli fornærmet eller sure om de får noe brukt, samtidig som at jeg ikke hadde reagert om jeg hadde fått det selv om det var pent brukt. Det er jo tross alt tanken som teller :)
 
Hadde nok ikke gitt bort brukte gaver til andre, men datteren min får en brukt iPhone av oss i julegave i år. Å kjøpe ny til henne er uaktuelt, det får hun evt kjøpe seg selv når den tid kommer.


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Nei, jeg pleier ikke å gi brukt men har ingen problemer med å få det. Er redd for at folk skal bli fornærmet over at de får brukt..
 
ikke noe problem med å kjøpe brukt som gaver, selvfølgelig kjøper jeg ikke ting som faller fra hverandre, men som regel er det mye brukt som ikke er brukt som er fint å gi bort! Eks i fjord fikk min far LP plater;) Rådyre å bestille dem fra USA nye, men veldig enkelt å få taki dem i Norge billig brukt.

Jeg lager også gaver til venninner av brukte gjenstander. Ikke hørt no klager ennå;P
 
Nei det gjør jeg ikke. Hvorfor? Har egentlig ikke en god grunn.
 
Spørs litt hva det er. Hadde ikke gitt bort brukte klær til jul, men ting som ski, snowboard og andre dyre ting som blir byttet ut etter bare et par år kunne jeg fint ha gitt bort brukt.
 
Back
Topp