Å gå på forelesning når man er syk

• Trådstarter Trådstarter *Becca*
  • Opprettet Opprettet
B

*Becca*

Guest
Hva synes dere om medstudenter som kommer på forelesning temmelig forkjølet (nesen renner, og man hoster og harker) og med feber?
Greit, ikke greit? Hensynsløst?

Kjør debatt[:D]

Edit; det er ikke obligatorisk oppmøte

Tja..

Egentlig ikke greit, hvis man har muligheten til å være hjemme.
Men hvis det er for mye fravær allerede, kan jeg forstå at man drar. Håper personen tar litt hensyn til de andre så langt som mulig i tilfelle

Jeg syntes det er veldig vanskelig.. som medstudent ønsker jeg virkelig ikke at de som hoster og nyser og snørrer er der hvor jeg er ;) hehe..
Men som student så forstår jeg at man prøver å få med seg det man kan av undervisningen også da...!!

Har det samme "problemet" på toget.. jeg pendler.. og kjenner jeg blir irritert når det setter seg noen ved siden av meg som hoster og snørrer og nyser og står i... jeg vil da ikke bli syk!!!

Jeg har vært syk i en uke nå..
Har kun gått på skole i 2 uker. Har dermed hatt dag med undervisning mens jeg har vært syk(skal på skolen i dag også), men jeg nekter å gå glipp av undervisning siden de går gjennom fagene så fort (betaler 8000 kr per fag for halvårs kurs i matte og naturfag)
Er man vekke 1 gang går man glipp av 1 1/2 kapittel.
Jeg har ikke hostet og harket (har spist halstabletter og hostesaft som om det har vært snop[X(], hater å hoste steder der man skal være stille) Men er helt tett i nesten og er ikke i særlig bra form..
Jeg sitter meg jo ikke inntil folk når jeg er syk, men undervisningen skal jeg ha med meg!
Har aldri tenkt over om jeg ikke liker syke folk på skolen før. Hosting er jo irriterende i lengden, men ellers skjønner jeg godt at folk vil ha med seg undervisingen.

En forkjølelse kan jo henge i temmelig lenge, så jeg vile gått^^.

Hvis jeg skulle holdt meg bare hjemme når jeg var forkjølet kunne jeg vært inne hele høsten og vinteren. Så JA jeg synes det er ok å gå på forelesning såsant en ikke snørrer på andre og nyser over andre sine ting.

ORIGINAL: Blåveispiken

Jeg syntes det er veldig vanskelig.. som medstudent ønsker jeg virkelig ikke at de som hoster og nyser og snørrer er der hvor jeg er ;) hehe..
Men som student så forstår jeg at man prøver å få med seg det man kan av undervisningen også da...!!

Har det samme "problemet" på toget.. jeg pendler.. og kjenner jeg blir irritert når det setter seg noen ved siden av meg som hoster og snørrer og nyser og står i... jeg vil da ikke bli syk!!!

signerer den

Back
Topp