Å gå over til "stor jente seng"

monaogmini

Glad i forumet
Jeg har tenkt at jenta mi skal få ny seng når babyen kommer slik at han/hun kan overta storesøsters sprinkelseng. Men kanskje blir det dumt? Jeg tenker at hun kanskje blir sjalu og sånn? Er hun for liten?

Utifra hva som står på tickeren din så er hun jo ikke så gammel.
Her er mini litt over 2 år og hun ligger fortsatt i sprinkelseng. Og kommer nok til å fortsette med den en stund til for hun klarer ikke klatre ut av den.

Har prøvd ett par ganger med stor jente seng men her i huset har det vært en katastrofe med ei som står midt på gulvet og vræler fordi hun ikke vil sove og i tilegg finner ut av at hun kan jo komme seg ut av sengen på egenhånd jo :P

Men alle unger er forskjellige så du kan jo se det ann når det nærmer seg:)

vår lille snuppe ble 2år i september, og vi tenkte å prøve stor jente seng nå veldig snart, og ihvertfall for lillegutt kommer. Tror en bare må vurdere fra barn til barn, og ikke nødvendigvis se på alderen:)

Tara fikk egen seng når ho var ca 1,5 år..veldig vanskelig å få ho til å ligge der ofte la vi oss med ho og flytta ho til egen seng etterpå..men etter en stund gikk det faktisk bedre.

Nå kastet ho seg ut av sprinkelsenga så ho kom seg jo ut uansett så da var det bedre med lav seng ho ikke skader seg når ho skal ut.

Jenta mi er 2,5 år og vi tok byttet nå, for jeg ville ikke at det skulle henge sammen med babyen som kommer i april. Men hun var uansett så stor at hun var helt klar for det :)

Nå er jo ikke jenta di så stor når babyen kommer, men det går jo an å ha babyen i vugge e.l. de første månedene!

Har et vennepar der guttungen begynte å bruke stor-gutt-seng når han var ca 1,5år av samme grunn som dere. Det gikk bare supert! De begynte noen mnd i forveien da, så han ikke skulle tenke at det var hans seng som nye babyen lå i og bli sjalu. Men man må sikkert være litt streng og tolmodig for å la ungen bli vant til å sove der. Kommer jo sikkert litt an på jenta deres også. Hvis hun bruker laaange tid på å venne seg til noe nytt, ville jeg kanskje venta. Hvis ikke går det sikkert fint.

kaffikåno skrev:
Jenta mi er 2,5 år og vi tok byttet nå, for jeg ville ikke at det skulle henge sammen med babyen som kommer i april. Men hun var uansett så stor at hun var helt klar for det :)

Nå er jo ikke jenta di så stor når babyen kommer, men det går jo an å ha babyen i vugge e.l. de første månedene!

Ja det var lurt, kanskje det blir løsningen .. 

Vi ventet med å bytte til nå, rett før tre års dagen :) gikk supert da, men hun var jo stor....

Jeg hadde syntes det hadde vært litt tidlig å skifte seng til et så lite barn, men alle barn er forskjellige.

Synes også at det er godt å ha vugge den første tiden, og ikke ha spedbarn i den stoooore sprinkelsenga.... Da har dere jo litt bedre tid også :)

Vår jente lå i vugge til hun var 6 mnd :)

Vi hadde egentlig planer om at jenten vår som da var 18 mnd da snuppa vår ble født, sku få stor seng...men i begynnelsen så hadde tulla vugge på rommet vårt uansett...og nå sover de på samme rom, så vi valgte å ha begge i sprinkelseng..fikk en sprinkelseng, så det kostet oss ikke noe:)
Føler ikke det haster så veldig å få de i stor seng før behovet er der...må si det er litt deilig å bare putte begge jentene i sengene sine, uten å tenke på at hun eldste sku gå utav å vekke søsteren:)

Her er juniorsenga kjøpt inn, men kommende storebror får beholde sprinkelsenga en stund til. Han nærmer seg å klatre over ser det ut til, står ofte med hælen oppå sengekanten når vi kommer inn. Den dagen han klarer det må vi jo uansett bytte :)

Babyen skal ligge i vognbag\vugge i starten tenker vi.

Back
Topp