"Å gå i kjole betyr jo ikke at han blir homo..."

Papillon

Elsker forumet
Ser jeg mange skriver i sine innlegg i topptråden. Men hadde det vært så ille da? Om sønnen din var homofil, mener jeg? 

Nei, men når man har en sønn som liker (likte) å gå i kjole, og familiens største frykt var at det kom til å gjøre han homo, så er det en fin ting å si... :)
(Istedenfor å si at de er komplette idioter...)

Homofil er noe man blir født som, ikke noe man kan bli.  Nå har ikke jeg gutt, men ei skikkelig guttejente, og det spiller ingen rolle om barnet mitt finner lykken med en av samme kjønn eller motsatt kjønn, så lenge hun er lykkelig og trygg. Eneste jeg synes er trist hvis det skulle vise seg å være sånn, er at hun må møte mange trangsynte fordommer i samfunnet. 

Labambie skrev:
Homofil er noe man blir født som, ikke noe man kan bli Nå har ikke jeg gutt, men ei skikkelig guttejente, og det spiller ingen rolle om barnet mitt finner lykken med en av samme kjønn eller motsatt kjønn, så lenge hun er lykkelig og trygg. Eneste jeg synes er trist hvis det skulle vise seg å være sånn, er at hun må møte mange trangsynte fordommer i samfunnet. 

Javel, når fant de ut det, og hvordan? 

Her har vi hatt veldig mye moro av å kjøpe råsa hello kitty leker og vesker til tantebarnet mitt på 5år. Han elsker kitty og råsa og lilla, til pappans store fortvilelse. Og det hjelper ikke at søstra mi tar på han leppepomade (gjerne med litt farge) litt pudder og pittelitt øyenskygge om han maser når hun sminker seg. Hehe.
Tror virkelig ikke at han blir homo pga det :P

Men det er jo moro å plage pappaene med det da. Hadde de ikke brydd seg så hadde det jo ikke vært moro :P
Og pappan har sagt at HVIS gutten blir homo så er han like glad i han fordet, er bare det at han er fra bygda og tror at han ikke kjenner noen som er homo ;)

Finner sønnen min ut han er homofil, javel hva så..??? Det er likevel sønnen min og jeg er jo like glad i han uansett hvilken vei han i så fall svinger.
Hadde aldri falt meg inn å slå hånden av han pga legningen hans!

Og ønsker han å kle seg ut i kjole så får han heller bare prøve på det. Han er fremdeles så liten at alt er gøy og han elsker å utforske, så hvem skulle jeg vært som hadde nektet han det.

Om sønnen vår hadde blitt homo, så hadde ikke det vært krise. Ville vært like glad i han uansett.

Men en sønn som går i kjole vil jeg helst slippe å ha..

Papillon skrev:
Ser jeg mange skriver i sine innlegg i topptråden. Men hadde det vært så ille da? Om sønnen din var homofil, mener jeg? 

Jeg lurte på det samme da jeg leste den tråden, men jeg orka ikke. Kudos til deg for at du orker.

"Vi synes det er sååå greit med homofile, atte, men det er jo kanskje litt uheldig om det er VÅR sønn som kommer hjem med en gutt en dag." Kanskje de er redde for at veien fra homofili til å gå med kjole hver dag er ekstremt kort. Eller var det omvendt?

valkyrien skrev:
Om sønnen vår hadde blitt homo, så hadde ikke det vært krise. Ville vært like glad i han uansett.

Jeg sliter veldig med å se hvordan dette er så ille at du faktisk ikke vil ha sønnen din mer hvis han av en eller annen grunn skulle velge å gå med kjole. Er du så opphengt i konforme kjønnsrollemønstre? Jeg skulle til å skrive at det er trist, men jeg synes egentlig ikke at ordet er dekkende.

legningen skal ikke jeg blande meg opp i.

merker d utsagnet om at uff nei ikke la han gå sånn- ja vel går han i hello kitty pysj og elsker rosa? hmmm ja d var rart.

jeg synes ikke d er rart at rosa er gøy og hello kitty er kult

men ja jeg er enig i at han blir jo ikke homo bare fordi han går i rosa og liker d.   men om han evt er eller blir homofil eller åssen det blir - det er opp til han ikke meg. og jeg elsker han uannsett.

jentungen79 skrev:

Labambie skrev:
Homofil er noe man blir født som, ikke noe man kan bli Nå har ikke jeg gutt, men ei skikkelig guttejente, og det spiller ingen rolle om barnet mitt finner lykken med en av samme kjønn eller motsatt kjønn, så lenge hun er lykkelig og trygg. Eneste jeg synes er trist hvis det skulle vise seg å være sånn, er at hun må møte mange trangsynte fordommer i samfunnet. 

Unnskyld at jeg bryr meg, men det står ikke noe her om at Labambie har et barn med homofil/lesbisk legning. Hun sa hvis hun skulle finne ut senere at datteren har det så håper hun at barnet slipper trangsynte fordommer.

Kristin72 skrev:

jentungen79 skrev:

Labambie skrev:

Unnskyld at jeg bryr meg, men det står ikke noe her om at Labambie har et barn med homofil/lesbisk legning. Hun sa hvis hun skulle finne ut senere at datteren har det så håper hun at barnet slipper trangsynte fordommer.

Jentungen mente vel heller at f.eks forskere ikke har noe klart svar på om man blir født som homo eller blir det iløpet av livet, og dermed lurte på om labambie hadde noe dokumentasjon på når og hvordan de fant det ut.

Nedsig skrev:

valkyrien skrev:

Jeg sliter veldig med å se hvordan dette er så ille at du faktisk ikke vil ha sønnen din mer hvis han av en eller annen grunn skulle velge å gå med kjole. Er du så opphengt i konforme kjønnsrollemønstre? Jeg skulle til å skrive at det er trist, men jeg synes egentlig ikke at ordet er dekkende.

Snakker om å misforstå med vilje da... Poenget mitt er at her i huset skal det ikke noen kjole på min sønn så lenge jeg har noe å si om hva han har på seg. Hva han gjør når han er voksen får være opp til han. Hvor tar du det fra at jeg ikke vil ha sønnen min hvis han begynner å gå i kjole?

Dramadama skrev:

Kristin72 skrev:

jentungen79 skrev:

Labambie skrev:

Jentungen mente vel heller at f.eks forskere ikke har noe klart svar på om man blir født som homo eller blir det iløpet av livet, og dermed lurte på om labambie hadde noe dokumentasjon på når og hvordan de fant det ut.

Ok, skal lære meg til å lese sånne svar med uthevet skrift, det var derfor jeg brydde meg, skal ikke starte noen krig her ;)

Kristin72 skrev:

Dramadama skrev:

Kristin72 skrev:

jentungen79 skrev:

Labambie skrev:

Ok, skal lære meg til å lese sånne svar med uthevet skrift, det var derfor jeg brydde meg, skal ikke starte noen krig her ;)

:P

Nedsig skrev:

valkyrien skrev:

Åååå, hjelpe meg! Da prøver man det man kan å vri om på og tolke kommentarer som man selv vil altså!

Og for å svare på hovedinnlegget - nei, for meg hadde det ikke vært ille om gutten vår ble homofil. Så lenge han er lykkelig er jeg glad:-) Men skal si det at jeg ikke kommer til å oppmuntre han til å gå i kjole - så da er jeg nok litt opphengt i kjønnsroller jeg da;)

Jeg kjenner flere homofile, og ingen av dem har noe tvingende behov eller ubendig lyst til å gå i kjole - så jeg skjønner ikke sammenhengen i det hele tatt egentlig.. Det er vel helst transseksuelle /eller hva det nå heter( som går i kjole, og disse er jo ikke (nødvendigvis) homofile...

For min del må han gjerne kle seg ut, for det er sånn jeg ser på det, nemlig utkledning. De går inn i en rolle som kanskje et av forbildene deres har (mor, bestemor, tante osv). Men ville nok tenkt at det var naturlig at det ikke var så spennende etter en viss alder, f.eks skolealder.

Og om han blir/er homofil, det gjør meg ingenting. Så lenge han finner seg en kjæreste som behandler han pent og som jeg liker 

Det har ingen betydning for meg om de er homo eller ikke, men jeg er nok mer bekymret for resten av samfunnet. Hvordan man blir møtt der... Så sånn sett håper jeg at de ikke er homofile. Vi bor på bygda og her blir han ene som er åpent homofil kalt femi-*navnet hans*. Det er jo kult...

MammanTeOlai skrev:
Det har ingen betydning for meg om de er homo eller ikke, men jeg er nok mer bekymret for resten av samfunnet. Hvordan man blir møtt der... Så sånn sett håper jeg at de ikke er homofile. Vi bor på bygda og her blir han ene som er åpent homofil kalt femi-*navnet hans*. Det er jo kult...

Og det er vel grunnen til at mange homofile flytter inn til storbyene også så de slipper unna det trangsynte bygdefolket. Homofili er ikke smittsomt, ikke tenner de på alle menn/kvinner heller som mange later til å tro og det er en legning, ikke noe de har valgt selv. Skulle tro det var litt toleranse i 2011, men det ser vi jo på mange arenaer at det er det snaut med. Min førsteklassing synes det er kult å kle seg ut med kjolene til storesøster her hjemme men jeg tror ikke at han hadde valgt å gjøre det på skolen eller i en bursdag, men synes altså det er moro i lekesammenheng og det kunne det ikke falle meg inn å nekte ham. Å skulle han bli homo så håper jeg han finner en kjekk gutt å dele livet med.

Back
Topp