Å fy f......!!!!!!

MTDC

Forumet er livet
VIP
Var på foreldremøte i bhg i dag.. Endte opp med et møte på nesten tre timer da det kom frem ting jeg ikke hadde trodd jeg noen gang skulle få høre..

Viser seg at styrer er så av den gamle skolen at hun mener ungene skal spise opp maten sin.. Selv om de er så mett at de KASTER OPP ut over matbordet.. Dette har skjedd med flere barn og ved flere anledninger opp gjennom årene uten at det har blitt stoppet..

Og dette kommer frem etter søknadsfrist til bhg..

Jenta vår har ikke veldig godt språk, men når hun ikke vil spise mer har ho sagt noe som høres ut som sjuk eller tjukk.. Jeg har stusset over det og lurt på hvor ho har dette fra, om det er noen i bhg som har sagt at man blir tjukk om man spiser mye, men det er nok sjuk ho har sagt.. Min datter er blant dem som har kastet opp! :'(

Kjenner jeg blir så utrolig sint! Å gi barn et usunt forhold til mat er ikke greit!

Samtidig er det en veldig bra bhg på alle andre måter, og jeg ser ingen bedre alternativ i kommunen her..

What to do??

(Sorry at det ble så langt)

Du tuller!?! Skjønner godt at du blir forbanna altså! Er det mulig!!! Kjenner jeg blir sint her jeg også! Er jo så viktig at barn for et sunt forhold til mat, sånn som samfunnet er blitt! Jobber selv i barnehage og har aldri kunnet funnet på å tvinge barn til å spise opp hvis de er mette! Har prøvd å pushe litt på hvis de ikke spiser noen ting, men aldri tvunget! Har heller latt de slippe og sagt fra ved henting at de har spist lite.... Har dessverre ikke noe godt råd til deg om hva du skal gjøre... Annet enn at dere foreldre må slå dere sammen å kreve forandring! Skal da ikke være sånn! Måltid skal være hyggelig! Stakar barn :(

Åh!! Her ville jeg bare gitt klar beskjed: ungen min skal spise det hun vil ha, og ikke noe mer.
Styrer har ingen rett til å kreve at barna skal spise mer enn de klarer, så hun har ingenting hun kan stille opp med. Jeg forstår de kan bli bekymret om de er usikre på om det er signaler hjemmefra som gjør at barnet ikke spiser, men dette vil du aldri få bevist er feil, så da er det ikke mer å si enn at dere har et sunt forhold til mat, og ønsker å fortsette med dette. Derfor aksepterer du ikke at barnet skal tvinges til å spise opp. Da blir du jo tvunget til å sende med henne mindre å spise!!

Gutten vår på 1,5 år spiser stort sett svært mye - spesielt middag, men enkelte dager vil han ikke ha mer enn halvparten av normal mengde. Vi har aldri tvunget han til å spise - og måltidene er noe han virkelig gleder seg til. Kjenner jeg får helt vondt i magen av å høre at de tvinger barna til å spise..

Åh!! Her ville jeg bare gitt klar beskjed: ungen min skal spise det hun vil ha, og ikke noe mer.
Styrer har ingen rett til å kreve at barna skal spise mer enn de klarer, så hun har ingenting hun kan stille opp med. Jeg forstår de kan bli bekymret om de er usikre på om det er signaler hjemmefra som gjør at barnet ikke spiser, men dette vil du aldri få bevist er feil, så da er det ikke mer å si enn at dere har et sunt forhold til mat, og ønsker å fortsette med dette. Derfor aksepterer du ikke at barnet skal tvinges til å spise opp. Da blir du jo tvunget til å sende med henne mindre å spise!!

Gutten vår på 1,5 år spiser stort sett svært mye - spesielt middag, men enkelte dager vil han ikke ha mer enn halvparten av normal mengde. Vi har aldri tvunget han til å spise - og måltidene er noe han virkelig gleder seg til. Kjenner jeg får helt vondt i magen av å høre at de tvinger barna til å spise..
Greit nok at vi kan kreve det og at hun i teorien ikke har noe å stille opp med.. Men det som har skjedd med foreldre tidligere er at de blir strøket med hårene og lovet at det ikke er sånn det er også fortsetter hun på samme viset.. Det har visstnok også hent at det har gått ut over ungene når foreldre stiller spørsmål ved henne.. Kjenner jeg ikke har lyst til å sende Dani i den bhg, men de andre ansatte der er fantastiske, styrer har vanligvis minimalt med barna å gjøre og barnegruppa er en skikkelig bra gjeng. I tillegg har de fokus på dyr og friluft og det passer veldig bra for Dani..

Hva?! Den der behandlingen hører absolutt ikke hjemme i en barnehage! Hun ødelegger jo for barnets forhold til mat.
Sier ikke de andre ansatte imot henne? Har det blitt forsøkt å ta det opp med FAU?
Nå fikk jeg ærlig talt lyst til å ta en kjøretur for å banke litt vett inn i skallen hennes! :mad:

Hva?! Den der behandlingen hører absolutt ikke hjemme i en barnehage! Hun ødelegger jo for barnets forhold til mat.
Sier ikke de andre ansatte imot henne? Har det blitt forsøkt å ta det opp med FAU?
Nå fikk jeg ærlig talt lyst til å ta en kjøretur for å banke litt vett inn i skallen hennes! :mad:
Det er en stadig pågående konflikt mellom henne og andre ansatte.. Før dette året har det vært stor gjennomlufting av folk og mye langtidssykemelding.. I år har det bedret seg, men ingen har turt å si fra til henne sånn som jeg har skjønt det.. Det er så ille at enkelte av de andre ansatte gjemmer barnas matrester i søpla så de skal slippe å spise opp.. Det er foreldremøte i bhg neste uke, så jeg håper det blir et tema da..

Det er en stadig pågående konflikt mellom henne og andre ansatte.. Før dette året har det vært stor gjennomlufting av folk og mye langtidssykemelding.. I år har det bedret seg, men ingen har turt å si fra til henne sånn som jeg har skjønt det.. Det er så ille at enkelte av de andre ansatte gjemmer barnas matrester i søpla så de skal slippe å spise opp.. Det er foreldremøte i bhg neste uke, så jeg håper det blir et tema da..
Det høres jo helt grusomt ut, både for barn og voksne! Skjønner godt at de blir sykemeldt og slutter.
Hva slags eierforhold er det i bhg? Hvis det er et styre eller andre eiere burde fau blande inn dem, hvis ikke det er gjort. Hvis ikke det hjelper hadde jeg vært truende til å samle alle foreldre og ansatte, og henge henne ut i media. Det hun driver med er jo psykisk mishandling.

Det høres jo helt grusomt ut, både for barn og voksne! Skjønner godt at de blir sykemeldt og slutter.
Hva slags eierforhold er det i bhg? Hvis det er et styre eller andre eiere burde fau blande inn dem, hvis ikke det er gjort. Hvis ikke det hjelper hadde jeg vært truende til å samle alle foreldre og ansatte, og henge henne ut i media. Det hun driver med er jo psykisk mishandling.
Hun eier bhg og har vært styrer på disp fra kommunen i tjue år.. Men det ryktes at det ikke blir videre disp nå som kommunen starter ny bhg og ikke trenger plassene ho har hatt.. Så da er det muligens over og ut for bhg.. Jeg vil uansett se an situasjonen og ta en prat med lille ved middagsbordet i dag sånn at vi kan prøve å få hennes side av saken.. Er ikke sikkert det er så ille som det ble sagt i går:-P

Og om ho bekrefter det får vi gi beskjed i bhg på mandag at hun ikke trenger å spise opp.. To dager i uka er det varm mat i bhg så da hjelper det ikke å sende med mindre niste heller...

Lille bekreftet i dag at hun har kastet opp i bhg og da regner jeg med det er i denne forbindelsen for om hun hadde vært syk og kastet opp hadde vi jo fått beskjed.. Arrrrgggg!!

Huff, stakar liten!! Blir så sint på dine vegne!!! At det går an altså!!

Ja.. Begynner å lure på om det kan være grunnen til at hun våkner skrikende nesten hver natt.. Hun hadde nattskrekk før, så det er vi vant med, men nå roer hun seg så fort vi kommer så det er nok mareritt.. Håper så inderlig at det blir tatt opp på mandag for alle mødrene i foreldrerådet var rimelig sjokkerte.. Orker ikke å stå alene oppi det her.. Har egentlig begynt å håpe litt på ny bhg fra høsten av.. Hadde vært stas om jentene får gå sammen.. Lille skal jo begynne i februar..

Back
Topp