Å fortelle..

Amadores

Flørter med forumet
Oktoberskatter 2014
Hvordan har dere tenkt å fortelle det til de kommende besteforeldrene, resten av familien og venner?:) Evt når? Venter dere alle til uke 12? Jeg er så sprekkeferdig, tviler på at jeg klarer å holde meg så lenge! :silent :)

Her vil vi at gutten vår skal vere den første som får vite det. Han har snakka mykje om det å vere storebror so eg trur det blir stor stas for han. Eg tenkte so å kjøpe en slik "storebror" genser til han so han får når vi fortelle det. Når vi kjem på besøke til besteforeldrene so har han på seg genseren og dei får beskjeden på den måten:-) syntes det var ein fin måte og inkludere storebroren på:-) har du tenkt på noke?

Vet ikke enda. Lar kanskje barna fortelle det til besteforeldrene :-)

Her vil vi at gutten vår skal vere den første som får vite det. Han har snakka mykje om det å vere storebror so eg trur det blir stor stas for han. Eg tenkte so å kjøpe en slik "storebror" genser til han so han får når vi fortelle det. Når vi kjem på besøke til besteforeldrene so har han på seg genseren og dei får beskjeden på den måten:-) syntes det var ein fin måte og inkludere storebroren på:-) har du tenkt på noke?
Kjem til å fare på en tidlig ul før vi forteller til storebroren slik at vi er sikre på at alt er bra med babyen:-)

Her vil vi at gutten vår skal vere den første som får vite det. Han har snakka mykje om det å vere storebror so eg trur det blir stor stas for han. Eg tenkte so å kjøpe en slik "storebror" genser til han so han får når vi fortelle det. Når vi kjem på besøke til besteforeldrene so har han på seg genseren og dei får beskjeden på den måten:) syntes det var ein fin måte og inkludere storebroren på:) har du tenkt på noke?
Er førstegangsfødende, så har egentlig lite ideer. De fleste går jo for å si det med de kommende storesøskene på en eller annen måte. Så håper det kommer noen ideer her :)

Er førstegangsfødende, så har egentlig lite ideer. De fleste går jo for å si det med de kommende storesøskene på en eller annen måte. Så håper det kommer noen ideer her :)
Er jo mange som kjøper slik diktbok for besteforeldre også skriver termindatoen inni :-) berre å søke på nettet so finner man mange artige måter:-) husker då eg var gravid med gutten vår, då sa vi det berre uten å lage noke "styr" av det:-)

• Min far skal få vite det ved at jeg sier at "NÅ kan vi dra ut å se på barnevogner"(han har alltid spurt om vi skal dra å se på barnevogner når han har hatt mistanke tidligee ;) )
  • Min storebror har bursdag få dager etter 12 uker, så han skal få en gave som forteller det. Kanskje en kopp eller noe :) Lillebror får nok vite det litt før samme dag.
  • Besteforeldrene har jeg tenkt å kjøpe en bok til, hvor vi skriver "kjære bestemor og bestefar. Håper dere vil lese i denne for meg når jeg kommer i oktober" (eller noe i den dur)
  • Resterende familie får jeg forsøke å fortelle det til før det havner på facebook....
Dette er litt av planen, meeen, det er jo ikke alltid ting går som en ønsker, noen merker det vel litt før ;)
Har allerede fortalt det til en nær venninne, for å ha noen andre enn mannen å snakke med :)

Jeg har allerede fortalt det til de fleste:) storebror vet ingenting. Kvir meg veldig til å si det til han... han vil i ikke ha flere søsken;)

• Min far skal få vite det ved at jeg sier at "NÅ kan vi dra ut å se på barnevogner"(han har alltid spurt om vi skal dra å se på barnevogner når han har hatt mistanke tidligee ;) )
  • Min storebror har bursdag få dager etter 12 uker, så han skal få en gave som forteller det. Kanskje en kopp eller noe :) Lillebror får nok vite det litt før samme dag.
  • Besteforeldrene har jeg tenkt å kjøpe en bok til, hvor vi skriver "kjære bestemor og bestefar. Håper dere vil lese i denne for meg når jeg kommer i oktober" (eller noe i den dur)
  • Resterende familie får jeg forsøke å fortelle det til før det havner på facebook....
Dette er litt av planen, meeen, det er jo ikke alltid ting går som en ønsker, noen merker det vel litt før ;)
Har allerede fortalt det til en nær venninne, for å ha noen andre enn mannen å snakke med :)

Hehe digga den med faren din!! :D

Hvordan har dere tenkt å fortelle det til de kommende besteforeldrene, resten av familien og venner?:) Evt når? Venter dere alle til uke 12? Jeg er så sprekkeferdig, tviler på at jeg klarer å holde meg så lenge! :silent :)

Jeg har fortalt sjefen (som har fått munnkurv) og to venninner. Deilig å ha noen "fler" å snakke med enn sambo ;)

Mamma klarte å gjette at jeg var gravid over skype. Pappa vet det ikke helt enda men jeg tenker jeg skal sende han noe i posten som det står noe med bestefar på :) Ellers gleder jeg meg veldig til å fortelle svigerforeldrene mine det, eller at min kjære gjør det, men de kommer til å sprette champagnen og feire masse:p haha!
Jeg gleder meg ihvertfall!!

Tror de kommende besteforeldrene og tantene får vite det til helga. Klarer ikke vente lenger, og hvis det skulle gå galt denne gangen også (krysser alt som krysses kan) vet jeg at jeg trenger de alle sammen, så da kan de like godt vite det. Morsdagsgave til bestemødrene :)

Bestevenninna mi, som også skal ha baby i 2014(!) får også vite det neste uke ;)

Ellers tror jeg resten får vite det etter tidlig UL. Kanskje? :p

Kler storebror opp i denne etter at vi har vært på den første legetimen om en uke, er da 7+5 :) Blir nok middag hos mine foreldre og skype med svigerfamilien :)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Vedlegg

• 1391681997065.jpg
    1391681997065.jpg
    48,3 KB · Visninger: 21
Kler storebror opp i denne etter at vi har vært på den første legetimen om en uke, er da 7+5 :) Blir nok middag hos mine foreldre og skype med svigerfamilien :)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Kjempe søt!! Har dessverre ingen storesøsken og ble opp, men kanskje jeg skal lage meg en tskjorte med teksten "mamma"?? :p

sist fortalte vi det på julaften, veldig koselig :) tenekr at vi venter lengst mulig om vi klarer :) storbroren i huset får nok vite det etter en tidlig ul når vi vet at ting ser ok ut, ha ner sykt klar for å bli storebror,så det blir nok en gledens dag. ;) I dag sa han "når jeg blir storebror, da kan jeg kjøre bil helt alene!" haha, han er 4,5år ;)

Jeg strikker et teppe der man må hekle rundt... Noe jeg ikke er så god til,så tenkte å spørre mamma om hun kan hjelpe meg med det. Og da kommer hun jo sef å spørre hvem som skal ha det teppe. Og det er da jeg kan si : barnebarnet ditt vel! Gleder meg til å dra på besøk og be om hjelp ;0P

Jeg har fortalt familien og noen få venninner, dette fordi vi har strevet så lenge at det var godt å det ut. Men kommer ikke til å annonsere noe på Facebook tror jeg....

Har fortalt det til mamma, de på jobb (har vært kvalm, svimmel å veeeeldig usedvanlig sulten i det siste) å søsteren min. Alle ble kjempeglade å mamma sa at hun gledet seg til å strikke ROSA klær da hun har to barnebarn som er gutter;) Kjæresten vet det jo såklart:) Skal fortelle svigermor om den store nyheten kommende søndag, på morsdagen!!:D

Da testen viste positivt i dag, la jeg den på benken på badet til sambo.

Vet ikke hvordan vi skal si det til noen. Har ikke snakket om det.

Mamma, pappa og søskena mine fikk en konvolutt med bilde av graviditetstesten :) nesten hele gjengen begynte å grine av glere ♡

Bestemor har bursdag ca når jeg er i uke 13. Så når ho har familieselskap skal ho få en t-skjorte der det står "jeg er ikke gammel før oktober for da har jeg blitt oldemor ♡ " å på den måten får tanter,onkler og søskenbarn vite det :) så blir d å si det til mannen min si slekt når vi skal dit i påska :D

Back
Topp