Å fortelle sjefen

BabyandI

Forelsket i forumet
Himmelbarn
Hvor lenge kan man vente med å si det med svangerskapet til sjefen? jeg vil egentlig vente til etter OUL om jeg ikke får giga mage noe jeg tror ikke jeg får siden jeg er overvektig fra før og sist fikk jeg ikke stor mage før i uke 25. håper derfor å kunne skjule det litt. Jeg har flere grunner til hvorfor jeg ikke vil si det tidlig men jeg skjønner godt at hvis man blir sykmeldt eller trenger tilrettelegging at man er tidlig ute med å fortelle.
 
Hvor lenge kan man vente med å si det med svangerskapet til sjefen? jeg vil egentlig vente til etter OUL om jeg ikke får giga mage noe jeg tror ikke jeg får siden jeg er overvektig fra før og sist fikk jeg ikke stor mage før i uke 25. håper derfor å kunne skjule det litt. Jeg har flere grunner til hvorfor jeg ikke vil si det tidlig men jeg skjønner godt at hvis man blir sykmeldt eller trenger tilrettelegging at man er tidlig ute med å fortelle.

Tror regelen er før 26.uke :happy:
Men av respekt så tror jeg mange forteller det tidligere, altså før uke 20. Er jo mye som skal på plass når noen skal ut i permisjon.
 
Du må fortelle det senest 3 mnd før du skal ut i permisjon.

Men med hensyn til vikar, planlegging osv syns jeg det er i lengste laget.
 
Jeg fortalte det til sjefen i dag. Hun ble veldig takknemlig for at hun fikk vite det tidlig, både med tanke på vikarer og tilrettelegginger. Hun tok også kontakt med bedriftsjordmor, og snakket om at det var mye som kunne tilrettelegges dersom det ble behov for det. Jeg er kun 7+1, men som sjefen sa; Hun har taushetsplikt :happy:
 
Jeg fortalte det til sjefen i dag. Hun ble veldig takknemlig for at hun fikk vite det tidlig, både med tanke på vikarer og tilrettelegginger. Hun tok også kontakt med bedriftsjordmor, og snakket om at det var mye som kunne tilrettelegges dersom det ble behov for det. Jeg er kun 7+1, men som sjefen sa; Hun har taushetsplikt :happy:
Så bra! :happy:
Jeg venter til jeg vet at dette går veien, mest sannsynlig rett etter jul :happy:
 
Sa det i uke 6 pga dårlig form. Jobber natt og slet så mye med svimmelhet at jeg ble sykmeldt. Sjefen var veldig glad for at jeg fortalte det.
 
Kommer til å si det hvis jeg blir sykmeldt. Ellers vente så lenge som mulig.
 
Uke 20 tenker jeg. Samme som de andre gangene.
 
Har fortalt det til sjefen, men ikke til noen andre på jobb. Bør si det til de på avdelingen snart, spesielt om kvalmen kommer og for å slippe de tygste løftene (småbarnsavd i bhg).

Er bare noen dager unna når jeg ble sykemeldt sist pga ryggen og bekkenet, håper jeg holder lengre ut denne gangen
 
Jeg aner ikke når jeg skal fortelle det. Har ikke faste stillinger og har flere sjefer, så ja jeg vet ikke helt om jeg skal stresse så med det med mindre jeg blir dårligere :p
 
Sa det rett etter uke 12 sist (hadde vært hos legen og hørt hjerteslag), nå bytter jeg jobb når jeg er ca 18-20 uker på vei, så ny-jobben får nok ikke vite noe før da sikkert. Spørs hvor mye kontakt vi har før oppstart :)
 
Tror jeg sier det når jeg bikker rundt 8 uker, det er mye som skal ordnes før permisjon så tenker det bare er positivt.
Hadde jeg mistet etter å ha fortalt det tenker jeg det bare hadde vært positivt at sjefen visste om det..
 
Har fortalt sjefen min det sist uke. Hun ble veldig glad på mine vegner (hun visste at vi prøvde) blir mye lettere om vi skal være så uheldig å miste også. Er 5+4 idag. :)
 
Jeg forteller etter juleferien. Skal en tur til USA. Er 18 uker når jeg kommer tilbake. Håper virkelig jeg har mage da og at det ikke går an å skjule lenger [emoji4]
 
Idag måtte jeg si det ! jeg fikk virkelig kjente på kroppen at jeg ble redd i en situasjon og første reaksjonen var å gjøre alt for å ungå angrep og hadde nok kviet meg til å gå inn i en situasjon for å hjelpe en kollega så da måtte jeg si det med tanke på alles sikkerhet .. sjefen var super forståelig og det skulle løses og bli overflyttet til annen avdeling ! ( sikkert ekstra positiv siden jeg ikke har noen symptomer som fører til sykemelding . :p Hehe
 
Fortalte det pga jeg ikke har lov å jobbe med bakterier. Han ble kjempe glad og nå skal vi til bedriftsjormor og finne ut litt om tilrettelegging.
 
Back
Topp