Å fortelle nyheten på julaften

Luttenutt

Glad i forumet
Julibarna 2019
Juligull2021
Så, her sitter vi igjen og lurer på hvordan vi skal si det denne gang. Vi har ikke fortalt det til noen enda og tenkte å gi en gave som besteforeldrene kan åpne. Er litt tom for ideer. Vi kunne rammet inn et ul bilde, men skal ikke før rett over nyttår, og det jeg har fra før ser man jo ingenting på :p Siden mine foreldre er skilt og vi skal feire med svigers må vi ha tre ulike gaver som skal sendes til ulike steder i Norge så jeg må få bestemt meg snarest :hilarious:
Noen kreative innspill?

Jeg pakket inn en body og gav til mamma :p denne gangen får kommende storebror på seg "storebror" genser den dagen vi reiser hjem til jul så det ikke blir helt likt som sist :hilarious:

Vi kjøpte en strikkeoppskrift av baby sett til svigermor og en t-skjorte til svigerfar der det står "hvis ikke bestefar kan fikse det, ingen kan" eller noe sånt :)

Kjøpte en nissse som holder på et hjerte, på europris. Sydde på en gledelås bakpå hjertet og gjemte en lapp med med den gode nyheten inni. Så kan du eventuelt skrive en lapp ved siden av hvor det står at det ligger en overraskelse inni hjertet, eller få dem til å åpne gaven mens dere har videosamtale og fortelle dem selv at den ligger i hjertet

Her fikk han som da skulle bli storebror en t-skjorte med tekst på. Han fikk hjelp av mormoren sin til å åpne pakka. Så hadde han t-skjorta på i familieselskap i romjula :)

Her fikk han som da skulle bli storebror en t-skjorte med tekst på. Han fikk hjelp av mormoren sin til å åpne pakka. Så hadde han t-skjorta på i familieselskap i romjula :)
Jeg pakket inn en body og gav til mamma :p denne gangen får kommende storebror på seg "storebror" genser den dagen vi reiser hjem til jul så det ikke blir helt likt som sist :hilarious:
Vi tenkte kommende storebror kunne ha på en genser, men siden det skal deles i ulike familier må vi også ha noe å gi :)

Vi har pakket inn UL bildet i en liten boks, som besteforeldre skal få åpne lillejulaften, med teksten "flytter inn en ny sjef i ******veien i juli 2021.

Også får resten vite det julaften på facebook. Vi har mye spredt slekt, så enklest å gjøre det sånn.

Har kjøpt kaffekruser til mormor og bestemor. 2 hjerter på ene sia og mormor 2021/ bestemor 2021 på andre! :happy:

Lyst å dele det på julaften selv, men nå er jeg veldig usikker på om jeg skal likevel. I utgangspunktet skulle vi bare være nærmeste familie, men nå kommer det litt mer familie enn ventet. Er bare 9+1 på julaften og tenkte i utgangspunktet at kommende mormor skulle få en body og et kort hvor det står at ny baby ventes i juli/august. Men tenker også at 5 åringen burde få vite det før de andre, men da er spørsmålet om hen klarer å holde på hemmeligheten... :angelic:

Sniker.

Vi delte nyheten med familien på julaften for snart 2 år siden. Tok et bilde av kommende storesøster som holdt et blankt ark og så fotoshoppet jeg inn ultralyd bildet og tekst hvor det stod måned og årstall for når lille skulle melde sin ankomst. Satte på fin bilderamme og gav i gave

Lyst å dele det på julaften selv, men nå er jeg veldig usikker på om jeg skal likevel. I utgangspunktet skulle vi bare være nærmeste familie, men nå kommer det litt mer familie enn ventet. Er bare 9+1 på julaften og tenkte i utgangspunktet at kommende mormor skulle få en body og et kort hvor det står at ny baby ventes i juli/august. Men tenker også at 5 åringen burde få vite det før de andre, men da er spørsmålet om hen klarer å holde på hemmeligheten... :angelic:
Kanskje pakke inn en liten ting til han også der han får vite det? Så må de pakke opp gaven på samme tid?

Vi har skrevet julekort til hver enkelt i familien. På slutten av teksten forteller vi om at vi venter barn i juli 2021 :) Har lagt kortene inni pakkene slik at de ikke ser det før på julaften :)
Tenkte først at jeg ville ha det på krus, t skjorte til storebror eller noe. Men gjør det enkelt denne gangen :)

Vi har bestemt oss for å dele nyheten på julaften. Da er jeg 10+0 på vei :happy: vi har snakket mye om hvordan vi skal dele nyheten. Vi skal feire sammen med mine svigerforeldre.
vi har landet på (tror jeg) at vi skriver en lapp med teksten «kan dere passe på disse til juli?», legger den oppå et par bitte små sokker eller tøfler og pakker det inn/legger det i en eske :-)

Da vi fikk første annonserte vi det på bursdagen til min mor. Da skrev vi et kort med «Gratulerer med dagen mormor» - hun var bare farmor fra før :) de tok den ikke helt med en gang, men forstod etterhvert. Denne gangen vurderer jeg å skrive fra «alle fem» i xxxx på til/fra lappen, men er fortsatt litt tidlig så jeg har ikke bestemt meg enda :)

Vi har laget kort til hver i familien, hvor vi har limt inn UL bilde, å så står det «Hei Onkel ...», «Hei Tante...» osv, å så Baby Juli 2021 under.
Så skaal vi gi dem i julen å si at vi har laget julekort :)

Min familie bor langt unna og vi får ikke sett de i jula, så vet det allerede. Men hans vet ikke og vi skal være med de i jula. Jeg tenker også det hadde vært koselig å fortelle enten julaften eller en annen dag i jula når familien er samlet, men vi får se hvordan det går på TUL.

Med første var det lett å si det med en gave, vi ga bestefar/mor kopp. Nå får vi vel bare fortelle

Vi klarte ikke å la være å fortelle det til familien når vi fant det ut :p:p:p

Back
Topp