Å fortelle det til verden

LilleBee

Glad i forumet
Snøfnuggene 2018
Når småttingen er vel ute og det er på tide å fortelle det til resten av verden... har dere da tenkt noe på hvordan og når osv?

Her kommer mannen til å kjøre hjem og hente guttene...så skal de få se lille gull... og SÅ skal vi ringe rundt og fortelle det til resten av verden... (les:besteforeldre, tanter og onkler... deretter får jungeltelegrafen gå videre til resten av slekten, men det er ikke mitt "problem"... :p )

Sniker fra oktober.

Siden jeg skal ha planlagt snitt så er alle i familien allerede klar over hvilke dato det skal skje, men kommer vel til å sende en melding til foreldre og svigerforeldre før operasjonen og rett etterpå :)

Kommer sikkert til å legge ut en liten beskjed på face etter noen dager... Har ikke nevnt svangerskapet med et ord på sosiale medier, så det kan kanskje komme som et sjokk på enkelte :P

Vi må ha barnebvakt til 3-åringen når fødselen starter, så besteforeldrene får vite det når det er i gang. Deretter bruker vi nok et par timer for oss selv når h*n er født, for så å kontakte besteforeldre og tanter/onkler.

Når førstemann ble født ventet vi med å si noe som helst til etter 2-3 timer etter fødsel. :)

Vi deler ingen ting på sosiale medier, hverken svangerskap eller fødsel. Men nærmeste familie/venner får nok SMS/telefon når alt er vel overstått og vi har fått igjen pusten [emoji12] kommer til å gi beskjed om at vi ikke ønsker publisering på sosiale media, det gjorde vi også når vi ga beskjed om graviditet [emoji4]

Vi må ha hundevakt når fødselen skjer, så min mor får vite at det er noe på gang. Jeg ser for meg at et vennepar vi er veldig nær kanskje får vite at det er i gang. Resten ringer vi etter at fødselen er ferdig og jeg har fått kommet meg litt. Jeg kommer ikke til å prioritere mobilen, så det skjer når det skjer. Jeg er delt i om jeg ønsker besøk på sykehuset etter hjemme, jeg tror kanskje hjemme.

Når det gjelder sosiale medier er ikke graviditeten der, så barnet tenker jeg heller ikke å annonsere på noe vis der. Kan sende en snap til vennegjengen, men ikke noe utover dette.

Svigers sitter barnevakt for storesøstrene så de får vite sånn sett. Ellers blir det en telefon eller lignende til mine foreldre. Litt usikker pga tidsforskjell og slikt.

Så tar det nok noen dager før vi gjør noe mer. Kommer nok til å legge ut en liten annonsering på Facebook eller Instagram etter noen dager. Har ikke nevnt svangerskapet annet enn på lukket vennegruppe.

Med første fikk ingen vite før det hadde gått et halvt døgn, det var deilig å være litt i bobla helt alene.
Med andre visste både svigers og mine foreldre, da det ble litt samarbeid i forhold til barnepass. Og jeg hadde en dato for igangsetting, så de visste at om det ikke skjedde før den så ble det da.

Her tar vi det som det kommer. Orker egentlig ikke å tenke på det. Barna først så klart, men jeg kjenner min mann, og så stolt som han kommer til å være så kommer han til å ta bilde av seg selv og babyen og sende til alle i familien/slektninger/nærmeste venner :p

Hee tar vi det som det kommer. Ikke noen fastlagte planer. Akkurat som når hun spurte i dag om vi ville ha omvisning på føden når det nærmet seg: nei, finner vel frem :happy:

Med førstemann gikk mannen ut for å ringe til besteforeldre med en gang ungen var ute. Jeg hadde en stor blødning og var nesten bevisstløs, så en lege måtte hente han da jeg var svært dårlig.
Denne gangen får mannen vente før han ringer rundt :P

Back
Topp