Å fortelle barna om den nye..

Ja her er det bare Isak som vil forstå der fullt, Aron skjønner nok litt mer nå og Ramona forblir lykkelig uvitende hehe :)

Eldstemann på 3 oppdaget min oppblåste mage, så sånn fant de utav det.. ble litt tidligere enn planlagt, men nå vet de det og de snakker ofte om babyen og om å kose magen :)

Jeg sa det til 4 åringen for noen dager siden.. Han skjønner at jeg har en baby i magen, og vet hva det betyr :) 2 åringen derimot skjønner ikke stort ;)

her har vi sagt til mini att han skal bli storebror, men han skjønner ikke noe av det.. :-) han er 2,5 år nå:-)

Vi har et dilemma der.. Jenta vår blir 4 til sommeren. Hun er kjempe opptatt av babyer og hun sier hun vil ha lillebror og lillesøster hele tiden. Jeg er ikke så langt på vei, men je er så utrolig sliten. Jeg sovner hvor som helst. Hun har fått det for seg st det kun er mamma som duger. Det tærer enda mer på kreftene og jeg klarer ikke fungere normalt. Je er veldig usikker på om vi skal so det nå, eller om vi bare må holde ut :(

Noen som har noen råd eller ? :p

Jeg personlig vil vente til jeg har kommet 12 uker og føler meg selv sikker på graviditeten.

Siste gang hadde jeg nesten fortalt det til guttene men ble så veeeeldig glad for å ikke ha gjort det når jeg mistet. Synes ikke det er noe enkelt for barn å skjønne hvis babyen i magen dør. Har sett det rundt meg at barn i 3-5 års alderen får vite om graviditet som så ikke lykkes og det kan skape mye uro, tanker og ubehag for disse barna. Selvfølgelig forskjellig hvordan de blir forklart situasjonen. Men vi i hvert fall har bestemt oss for å skjerme våre barn for disse eventuelle følelsene og tankene. De får vite om knøttet i magen når jeg er over de magiske 12 ukene. Men herre min, hvor jeg gleder meg til å fortelle dem. Se reaksjonen og høre hva de synes hahaha

Kommer til å si de nå denne uken:) 12 uker på fredag :) hun på 4 har sett meg spy noen gangen nå og lurer fælt på hvorfor jeg gjør det ;)

har sagt det til hu her også, hu er snart 4 og står over meg når jeg er kvalm og henger over do..også spør hun om hun også kan få lov å spy

Her vet Leander på 2 år at mamma har baby i magen... Eller som han kaller det bak i garasjen til mamma :)veldig opptatt av biler ja.. Haha så litt av enn sammenligning. Men klart han skjønner jo ikkje alt.. Men vi har trapper i huset som han ofte ikke gidder å gå ned såfall.. Men i går sa han gå trapp baby magen.. Han huske nok at eg har sagt at babyen vil ha Leander skal gå å ikke bli bært opp trappa :p de e nå søte e de :) eg fortalte det vel sånn skikkelig i uke 11 da vi hadde vært på ul å sett en sprell levende baby :) nå Nærme eg meg uke 13 og satse på at går bra :)

sagt til vesla flere ganger. "mamma har bebi i magen" Men hu trur ikke noe på det :P hu bare nææææææi :P hu blir 3år nå 23feb <3

Her har guttene ønsket seg baby lenge, så gleden var stor da vi fortalte det. Vi hadde vært på ul og fått med oss bilde som vi tok med og viste dem. Vi spurte dem hva de trodde det var, og de gjettet det nesten med en gang :)

Størstemann på 6,5 år ble helt over seg av glede, mens minstemann var litt usikker på om babyer ikke bråker litt mye ;)

Datteren min er bare 15 mnd så hun tar på magen sin og min og sier: baby :p forstår ikke så mye av det. Blir spennende å se når vi en dag kommer hjem med en baby ^^

Når jeg var 9 uker var vi på ul,han fikk se bildet,og ble forklart at han skulle bli storebror..Da fikk vi beskjed om at han hadde ikke tenkt å bli storebror,det var "ekkelt"(snart 3 år):p Så bra det er en stund til,så han forhåpentligvis får vendt seg på tanken;p

Har ikke fortalt det enda...
Venter til rundt 3 mnd.. De klarer nok ikke holde tett om det,kjenner jeg dem rett;) og så blir det så lenge for dem å vente.... gleder meg til å fortelle:) eldste jenta er 6 og minstemann er 3, så det blir nok stas tenker jeg.

Back
Topp