bumpien
Glad i forumet
Det er så mange som er tilbakeholdene med å fortelle at man er gravid før uke 12 med tanke på i tilfelle man mister. Jeg synes det er så dumt! Å være gravid er jo å være gravid enten man mister eller ei? Og blir vi egentlig noen gang mer gravide enn vi er i starten? Det er vel da vi er mest sårbare og opplever mest ubehag i form av kvalme og andre forrandringer som skjer? Samtidig som vi har så vanvittig lyst til å rope ut til verden at man er gravid! I starten trenger vi vel egentlig mer omsorg enn vi gjør på slutten, fordi det er så mye nytt som skjer? Noen får bekkenløsning, noen er kvalme, noen blir trøtte og noen er alle tingene på en gang. Jeg synes det er så dumt at vi skal ha "munnkurv" frem til 12 uke! Jeg har selv fortalt det til enkelte under forrige graviditet før uke 12. Da ble jeg spurt "hvor langt er du på vei?" - "Ni uker" - "Åja, da er det jo ingenting som er sikkert enda!".... Pokker heller. Jeg er gravid for det jeg! Jeg er gravid i femte uke, og ja - Jeg kan miste. Men jeg er like gravid akkurat nå fordet!
Jeg forstår at enkelte ønsker å holde det hemmelig, men jeg mener at OM man har lyst til å skrike ut at man er gravid, så er det så dårlig gjort at man må vente til man er 12 uker på vei før det liksom gjelder!
Jeg forstår at enkelte ønsker å holde det hemmelig, men jeg mener at OM man har lyst til å skrike ut at man er gravid, så er det så dårlig gjort at man må vente til man er 12 uker på vei før det liksom gjelder!